סמנ"כלית הריאלי שושי דן עם מורה ותלמידות בחדר הבריחה בבית הספר
סמנ"כלית הריאלי שושי דן עם מורה ותלמידות בחדר הבריחה בבית הספר

כך עוזרים תלמידי הריאלי למורים לברוח

בחטיבה התיכונית של בית הספר הריאלי אחוזה בנו התלמידים חדר בריחה. כדי לצאת מהחדר זקוק צוות המורים לסיוע של התלמידים, ודבר גם מסייע לגשר על פער הדורות

פורסם בתאריך: 15.6.17 11:35

תלמידי החטיבה התיכונית של הריאלי באחוזה בנו חדר בריחה להנהלה, למורים ולתלמידים. כדי לצאת מחדר הבריחה נזקקים המורים לעזרת התלמידים שמסייעים להם בפתרון הבעיות. החדר משמש בין השאר גם לגשר על פער הדורות בין התלמידים למורים.

לחיבור התכנים המרכיבים את החדר למדו התלמידים במשך שנה נושאים מגוונים, כאשר הפעילות בחדר הבריחה היא מקצוע מובנה בתוכנית הלימודים. בחדר הבריחה מבצעים התלמידים והמורים משימות בנושאים שונים כמו הקמת המדינה, הצנחנית חנה סנש והאסטרונאוט הישראלי אילן רמון.

סמנכ"לית לפדגוגיה בריאלי שושי עידן: "לפני ארבע שנים, בשנת ה-100 לבית הספר, פתחנו בסניף החטיבה התיכונית מוזיאון ציונות שבו אנו מדמים פגישה בין מייסד הריאלי ד"ר ארתור בירם לחוזה המדינה בנימין זאב הרצל – סיטואציה שמעולם לא התרחשה. עשינו זאת כדי להראות את נקודות הקשר בין הריאלי למדינה. עם הזמן ובהתאם לרוח התקופה החליטו התלמידים שהם רוצים להקים חדר בריחה, והם נעזרו במרכזת תוכניות המנהיגות של בית הספר סוניה חיון שמלווה אותם עד היום".

מנהלת החטיבה התיכונית באחוזה שלומית שקד: "כאשר נכנסים לחדר מקבלים הסבר וצופים בסרטון על מכונת זמן. המכונה מעבירה את המשתתפים לתקופה של טרום הקמת המדינה, שם הם פוגשים את דוד בן גוריון שאומר להם שלא תוקם מדינה. למשתתפים מוקצה חצי שעה לשכנע אותו שכן צריך להקים את המדינה ולסייע לו למצוא את המפתחות למדינה. לשם כך צריך לפתור חידות אשר מתייחסות למוצגים שיש בחדר".

לדבריה של שקד, לרשות המתחרים עומדים מחשבים שהם יכולים להיעזר בהם. כל פתרון רמז מוביל למפתח שפותח את אחת מהקופסאות שבחדר, וזו שולחת את המשתתפים לחידה נוספת שמספקת עוד רמז.

על השאלה עד כמה הפעילות בחדר מסייעת לקשר בין המורים לתלמידים עונה שקד: "הקשר הוא טוב מאוד גם כך, אבל זו אחת מהדרכים להדק אותו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר