כיתה (צילום: maroke/depositphotos.com)
כיתה (צילום: maroke/depositphotos.com)

רשת אמית מתריעה כי לא תמשיך לנהל את עירוני ו' בשנת תשפ"ג ומאיימת בפיטורי מורים

במכתב ששלח מנכ"ל הרשת, ד"ר אמנון אלדר, לראש העירייה קליש-רותם, הוא מודיע לה, כי עליו להיערך לפיטורי מורים, מאחר שהעירייה לא אישרה את השתתפותה בתקציב כבכל שנה. העירייה בתגובה למכתב, טוענת כי מדובר בהפרה חד צדדית של ההסכם ומאיימת לנקוט נגד בית הספר בכל האמצעים העומדים לרשותה לרבות פנייה לערכאות

פורסם בתאריך: 19.5.22 15:21

עננה כבדה מרחפת בימים אלו על המשך הפעלתו של בית הספר לבנות עירוני ו' על ידי רשת אמית. במכתב ששלח מנכ"ל הרשת, ד"ר אמנון אלדר, המפעילה בתי ספר תיכוניים ממלכתיים דתיים, לראש העירייה עינת קליש-רותם, הוא מתריע בפניה, כי עליו להיערך באופן מיידי לפיטורי מגן של המורים בבית הספר, וזאת מאחר שהעירייה לא אישרה את השתתפותה בהשלמת תקציב בית הספר והשעות החסרות, שאינן מתוקצבות על ידי משרד החינוך.

וכך כותב אלדר במכתבו: "לאחרונה פורסם מכרז לבית הספר אמית עירוני ו', שנוהל במשך עשרות שנים באמצעות רשת אמית. מאחר שמדובר בבית ספר קטן שתקן הכיתות חסר ומאוכלס בכ-70 אחוז ממספר התלמידות התקני, השתתפות העיריה בתקציב בית הספר באה כדי להשלים את השעות החסרות שאינן מתוקצבות על ידי משרד החינוך, כדי לתת את המינימום הנדרש.

"לכן, עת פרסמה העיריה את המכרז, החלטנו לצערנו שלא נוכל לגשת בתנאים הקיימים, והפעלנו כל דרך אפשרית, כדי שהעירייה תשקול לשנות את החלטתה שלא להמשיך ולתמוך בבית הספר. כמו כן, היה שיח עם חברי מועצה המלווים את בית הספר, לבדוק עם מנהלי החינוך בעיר, על מנת לוודא כי התקציב שתוקצב בספרי העירייה, אכן יגיע ליעדו ויממן את החסר החינוכי".

אלדר משתף במכתבו את קליש-רותם שהם קיבלו בשמחה את התשובות לכל שאלות ההבהרה, "ואף שלחו לנו צילום מספר התקציב המראה, כי אכן אושר תקציב לבית הספר כמו כל שנה וביקשו מאיתנו בהומור 'להפסיק לבלבל את המוח'. אשר על כן, הופתענו מאוד לשמוע ולקרוא בדוא"ל לקראת הוועד המנהל (שהתקיים ביום שלישי השבוע – ח"ה), כי העירייה אינה מאשרת את התקציב ואת השתתפותה כבכל שנה, והמשמעות היא כי עלינו להיערך מיידית לפיטורים של מורי אמית, על פי הכללים ובתיאום עם ארגון המורים. המשמעות במקרה דנן היא קיצוץ שלא יאפשר לנו לעמוד בסטנדרט הנוכחי ובעצם יגרום לגסיסתו האיטית של בית הספר עד לסגירתו".

אלדר מוסיף וכותב: "נמסר לנו כי העירייה קיבלה ייעוץ האומר, כי היות שבית הספר מופעל על ידי רשת, אסור לה לעירייה לתמוך בו מעבר למינימום ההכרחי. נהיר וברור שאנו חולקים על ההבנה הזו, ויתרה מכך אנו אומרים מפורשות, כי חוזר מנכ"ל מתייחס בבירור לאופציה הזו ואומר כי 'על הרשות לתקצב את בית הספר באותה המידה לו היה מופעל על ידה'. מכרז לא פוטר את הרשות מאחריותה. ההשתתפות של הרשת במכרז אינה מכסה או מתקרבת לחלקה של הרשות המקומית בתקציב בית הספר, ואנו אכן מוכנים לעמוד בסיכומים שהבטחנו והתחייבנו במכרז".

אלדר מסיים את מכתבו: "אנו גאים ושמחים מאוד בבית הספר ובשותפות עם העיר חיפה ועם מינהל החינוך בעירייה במשך שנים רבות ובהצלחה של בית הספר שמקבל את כל הבנות המעוניינות ללמוד בו. לאור המצב שנוצר, בו החלטתם לקצץ את התקציב באופן חד צדדי בניגוד להבנות, אנו מודיעים לכם, כי אין בכוונתנו לנהל את בית הספר ואנו נבצע באופן מיידי יציאה מסודרת בתיאום עם ארגון המורים, העירייה ומשרד החינוך. למותר לציין, כי מוטלת עלינו החובה המיידית לבצע פיטורי מגן או לחתום על הסכם העברה.

 

 

ראש מינהל חינוך וצעירים, אילנה טרוק, השיבה למכתבו של אלדר: "העירייה קיבלה בהפתעה את מכתבתכם, כמו גם את ההודעה החד צדדית של כוונתכם להפר את ההסכם שבין הצדדים. רשת אמית הגישה הצעה במכרז פומבי להפעלת בית ספר עירוני ו' לבנות החל משנת הלימודים תשפ"ג ואך הוכרזה כזוכה במסגרתו. כידוע לכם היטב, המכרז פורסם בהתאם להנחיות ונוהל משרד החינוך לבחירת גורם מפעיל, ואף חודדה השתתפות העירייה בהתאם לסעיף 2.6 לנוהל.

"תנאי ההתקשרות אשר פורסמו באופן פומבי, כמו גם מסמכי ההבהרה למכרז, מחייבים הן את העירייה והן את רשת אמית, כל רמיזה ל'קריצה', או הבטחה ממאן דהוא בעירייה, נדחית בזאת ואין לה מקום – לא כך פועלת העירייה בכלל ומחלקת החינוך בפרט.

"לעניין תקציבים נוספים/משלימים, העיריה דחתה במסמך ההבהרות למכרז, עליו חתמתם ואותו צירפתם כחלק בלתי נפרד ממסמכי המכרז, את הבקשה להתחייבות מצידה והודיעה כי ככל שהיא תחליט להשתתף בתקציבי פדגוגיה, הדבר ייעשה בהתאם לשיקול דעתה הבלעדי, בהתאם לצורכי כל מוסדות החינוך ברחבי העיר.

"הודעתכם החד צדדית על פיטורי מורים ו/או אי הפעלת בית הספר בשנת תשפ"ג נדחית בזאת. מדובר בהפרת הסכם בין הצדדים והתחייבויותיכם מכוח המכרז והחוזה אשר נחתם מכוחו, והיא אינה אפשרית בשלב זה של השנה, וזאת לאור הצורך של העירייה להתארגנות להפעלת בית הספר באופן עצמאי והסתמכות העירייה על הצעתכם במכרז.

"ככל שלא תודיעו בחוזר תוך 72 שעות על חזרתכם מכוונתכם להפר את ההסכם בין הצדדים, תפעל העירייה בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות פנייה לערכאות בצו מניעה מתאים; פנייה לערכאות לאכוף עליכם את ההסכם בין הצדדים; פנייה בתלונה למשרד החינוך; חילוט ערבות; ביצוע פעולה חוקית אחרת העומדת לרשות העירייה.

"לפנים משורת הדין, העירייה מוכנה לדון להעברת הפעלת בית הספר אליה החל משנת הלימודים תשפ"ד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מורה מהאולפנה.

    אולפנת אמית עירוני ו' .
    לא מדובר בבית ספר תיכון עירוני. מדובר באולפנה לבנות. תודה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר