כיתה (צילום: maroke/depositphotos.com)
כיתה (צילום: maroke/depositphotos.com)

סוף הסאגה? רשת אמית תמשיך לנהל את אולפנת עירוני ו' גם בשנת הלימודים הבאה

במכתב למורים, להורים ולתלמידות מודיע מנכ"ל רשת אמית, ד"ר אמנון אלדר, כי הרשת תמשיך לנהל את האולפנה גם בשנה הבאה, זאת למרות שהעירייה לא אישרה את השתתפותה בתקציב כמדי שנה. "החלטנו כי המעשה הנכון הוא לא להשאיר אתכם לבד כעת, אלא להמשיך ולנהל את האולפנה", כתב אלדר

פורסם בתאריך: 23.5.22 13:13

צפירת הרגעה. רשת אמית תמשיך לנהל את האולפנה לבנות עירוני ו' בשנת הלימודים הבאה.

בשבוע שעבר פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות", כי מנכ"ל הרשת, ד"ר אמנון אלדר, שלח מכתב לראש העירייה עינת קליש-רותם, שבו הודיע לה, כי מאחר שהעירייה לא אישרה את השתתפותה בתקציב כבכל שנה, עליו להיערך לפיטורי מורים. העירייה, מצידה, באמצעות ראש מינהל חינוך וצעירים, אילנה טרוק, השיבה למכתבו של אלדר, כי מדובר בהפרה חד צדדית של ההסכם ואף איימה לנקוט נגד בית הספר בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות פנייה לערכאות.

לאור תשובתה זו של העירייה, פנה אלדר בשישי האחרון במכתב לקהילת אולפנת אמית עירוני ו' – לצוות, לתלמידות ולהורים, וכך כתב: "ערב שבת, את המכתב הזה, אני בוחר להתחיל מהסוף, מהשורה התחתונה – לרשת אמית יש אחריות כלפיכם, קהילת האולפנה. האחריות שלנו לא השתנתה, זה כ-30 שנה שהרשת עושה כל שביכולתה בשותפות נאמנה עם משרד החינוך והעירייה להעמיד דורות של תלמידות המקבלות את התנאים הטובים ביותר ללמידה וצמיחה ערכית חינוכית ופדגוגית. זו דרכנו וזה המוניטין שלנו כרשת מובילה. כדי להצמיח צמחים בריאים הערוגה צריכה להיות מדושנת. כל זה לא השתנה ולא ישתנה".

אלדר החליט להסיר את העננה והוסיף, כי הרשת החליטה להמשיך בניהול האולפנה גם בשנה הבאה, מתוך אחריות עמוקה לקהילה. "אין זה סוד", כתב, "כי בשבועות האחרונים ניהלנו דין ודברים עם עיריית חיפה, כדי שגם עתה כבעבר, השותפות בין הרשת לבין העירייה תעמיד את התנאים הטובים ביותר להמשך החינוך באולפנה בסטנדרטים אליהם הורגלתם. לסטנדרט חינוכי יש עלות. למשל, יש הבדל גדול בין עלות של מגמה אחת או שתיים, ויש דוגמאות רבות נוספות. הרשת לא נאבקה עבור עצמה, אלא עבור התלמידות ועבור הצוות. הרשת נאבקה אך ורק על דבר אחד – העמדת התשתית שתאפשר סטנדרט למידה וחינוך אותה דורשת בצדק הקהילה".

אלדר טוען שאותה אחריות, היא שהובילה את התנהלות הרשת סביב המכרז האחרון על ניהול האולפנה: "בעת פרסום המכרז נכתב בו, כי העירייה חותכת בכ-80 אחוזים את תמיכתה באולפנה, ולכן סירבנו להתמודד בו. רק לאחר שהסעיף שונה, ניגשנו למכרז מתוך אמונה ותקווה כי העירייה מבינה את המשמעות של הצורך לתמוך באולפנה, למען התלמידות. אני מבקש להיות ישיר עימכם, שקוף וגלוי. נכון לרגע זה, לצערי עדיין לא הצלחנו לשכנע את העירייה בצורך הנ"ל. אולם, עם זאת, החלטנו כי המעשה הנכון הוא לא להשאיר אתכם לבד כעת, אלא להמשיך ולנהל את האולפנה".

 

 

אלדר מסיים את מכתבו בהבטחה: "אנחנו מצידנו נעשה כל שנוכל בדרכים היצירתיות ביותר, ומתוך אותה אחריות, למצוא את הדרך, לא רק לנהל את האולפנה, אלא להמשיך בדרך ובסטנדרטים המוכרים לכם. נמשיך בימים הקרובים את השיח עם העירייה כדי לדאוג שלא תהיה פגיעה פדגוגית בתלמידות. כמובן, נשב עם הנהגת ההורים כדי לעדכן".

יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר, יואב רמתי, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הנהלת העירייה בראשות קליש-רותם, ממשיכה בניסיונה לפגוע בתושבי חיפה בכלל ואנשי הציונות הדתית בפרט. להבנתי, הם מבקשים להדיר מחיפה את רשת אמית הידועה באיכות החינוך שהיא מקנה ובאיתנותה הכספית. ייתכן שגורמים שונים מעוניינים לאחד את בתי הספר השונים של הציונות הדתית מתוך מגמה לאפשר למגזרים אחרים לנכס לעצמם את מבני בתי הספר הללו.

"בפניית הורי בית ספר אמית עירוני ו' בנושא זה אליי, נאבקתי על מנת שבספר התקציב לשנת 2022, כבשנים עברו, יישמר התקציב לבית הספר בסך 1.25 מיליון שקלים בשנה. אני מתחייב להמשיך לפעול שגם בשנים הבאות לא תהיה פגיעה בתקציב של כל בתי הספר, ובוודאי בבתי הספר של הציונות הדתית, כי החינוך הינו בראש סדר העדיפויות שלי. אני מקווה שאנשי הציונות הדתית יפנימו את חשיבות האחדות והמסירות של נציגות הבאה מתוכם אל מול המנסים לפגוע בהם. אני קורא לראש העירייה ולמנכ"ל אמית לשבת יחדיו ולמצוא פתרון מיידי לנושא שימנע פיטורי מורים. אני קורא לוועד ההורים לצאת למאבק ציבורי ומשפטי יחד עימי עד לקבלת המשאבים הנדרשים לבית הספר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר