אשכול הגנים בנאות פרס
אשכול הגנים בנאות פרס

מאות תושבים בנאות פרס חתמו על עצומה במחאה על מצב החינוך בשכונה

ההורים נאבקים על תוספת גנים, הרחבת בית הספר היסודי, בניית חטיבה ותיכון והקמת אולם ספורט ומתנ"ס. חברת ועד השכונה רויטל כהן-קיקוס: "בשל המחסור בגנים, העירייה רצתה לשלוח 60 ילדים לגנים בקרית שפרינצק. כל שנה הבעיה חוזרת על עצמה. די. הגיעו מים עד נפש"

פורסם בתאריך: 2.6.22 18:54

מאות תושבים בשכונת נאות פרס חתמו על עצומה, הקוראת למאבק בעיריית חיפה לשיפור החינוך בשכונה.

בעצומה, הנושאת את הכותרת "מאבק על החינוך בנאות פרס" נכתב: "אנחנו מבקשים מכל הורה בשכונה להירתם למען החינוך של ילדינו מהגן ועד החטיבה. לא ניתן עוד שיזלזלו בחינוך של ילדינו. החתימות נועדו להראות שאנחנו, בשכונת נאות פרס, אחידים בדעה שלנו וכולנו נלחמים למען אותה המטרה – חינוך ראוי בתוך השכונה. אנחנו נאבקים על תוספת גנים, הרחבת בית הספר היסודי, בניית חטיבה ותיכון, אולם ספורט ומתנ"ס לחוגים".

חברת ועד השכונה רויטל כהן-קיקוס, ממובילות המחאה: "יותר מ-300 משפחות כבר חתמו על העצומה. אם זה לא יעזור ההורים, ישביתו את שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך הציבוריים בשכונה כבר בספטמבר".

היעדר מבני חינוך מתאימים, בעיקר גני ילדים, בשכונה, זה לא דבר חדש. מה קרה שדווקא עכשיו אתם פותחים במאבק?

״נכון. כל שנה מישהו כאן נפגע מהחלטות העירייה לגבי מערכת החינוך בשכונה, אז די. נמאס לנו. הגיעו מים עד נפש. בשנת 2019 הייתי מעורבת בשיחות מול העירייה לגבי בניית אולם ספורט בבית הספר היסודי השכונתי. באותה השנה מפעל הפיס העביר תקציב לבניית האולם. אני קיבלתי אישור ממפעל הפיס שהכסף הועבר לעיריית חיפה. העירייה הייתה צריכה לעשות 'מאצ'ינג', כלומר להוסיף שקל תמורת כל שקל שמפעל הפיס העביר ולבנות את האולם. הילדים האלה, מאז שנבנה בית הספר לפני כחמש שנים, בלי אולם ספורט. זו רק דוגמה אחת איך שהעירייה מטפלת במוסדות החינוך בשכונה.

"אולם הקש ששבר את גב הגמל הוא המחסור בגני הילדים בשכונה ושהעירייה רצתה לשלוח 60 ילדים לגנים בקרית שפרינצק. כל שנה הבעיה חוזרת על עצמה. אין מישהו בשכונה שיש לו ילדים קטנים שהבעיה הזו פסחה עליו".

 

 

העירייה הציעה פתרון לילדי הגנים כדי שיישארו בשכונה. למה אתם מתנגדים לו?

״כי זה אותו פתרון עליו נכתב ב"כלבו – חיפה והקריות" עוד בשנת 2019 – גן 'אהבה' בתוך בית הספר נאות פרס, במבנה שלא יועד במקור לשמש כגן. זו ההודעה שקיבלנו הבוקר (חמישי). יש כאן הרבה הורים שמאוד כועסים על העירייה בגלל הדברים שציינתי, והרבה התלוננו. התשובות שקיבלנו מהאחראיות על הטיפול בנושא שם היו מזלזלות, ציניות ומקניטות, וזה מאוד פגע בנו. העירייה אמרה שכבר נבנה מתחם גנים בשכונה, שנותן מענה לצרכים, אבל אנחנו לא שמענו על כך. ואם הוא נותן מענה, אז למה צריך לשלוח ילדים קטנים לגן מחוץ לשכונה? עיר שלישית בגודלה בארץ לא מסוגלת לייצר פתרונות חינוך נאותים לתלמידים שבתחום שטח אחריותה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה פועלת להקמת שני גני ילדים חדשים בשכונת נאות פרס. הגנים החדשים יוקמו בסמוך לגנים הקיימים, באופן שייווצר מתחם של ארבע כיתות גן. עלות הקמת הגנים, שבנייתם צפויה להסתיים במחצית 2023, תעמוד על כ-3.1 מיליון שקלים. עד להשלמת הגנים החדשים, ילמדו הילדים בשתי כיתות גן שיוכשרו עבורם במתחם בבית הספר, מבלי שייאלצו לנסוע לגנים מחוץ לשכונה. בנוסף, מקודמת הקמתו של אולם ספורט רב תכליתי, שיאפשר פעילות בו זמנית של מספר קבוצות ספורט, ויהיה גם אולם הספורט של בית הספר התיכון המתכונן בשכונה. במקביל לאולם הצמוד לתיכון, מקודמת הקמתו של אולם בבית הספר היסודי. בימים אלו מקודמת גם בנייה של תיכון חדש עם 42 כיתות, שעם השלמתו ייתן מענה מלא לרצף החינוכי בשכונה. בהמשך, במסגרת הקמת חלקה השני של השכונה, ייבנו עוד מבני קהילה ומבני חינוך נוספים, כמו גם שטחים פתוחים, לרווחתם של תושבי השכונה כולה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דני דין

    העיקר הם מבקשים שם מחירים על הדירות כאילו זה מינימום דניה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לגמרי. ראיתי דירה שם לפני כשבוע. במחיר שהם ביקשו יכולתי לקנות ברוממה או באינשטיין. מוגזם לגמרי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר