פעילות עם אמהות ב"הורים במרכז"
פעילות עם אמהות ב"הורים במרכז"

פרויקט "הורים במרכז" יפעיל תוכנית לאנשי מקצוע

בתוכנית יעברו גננות, סייעות, אחיות בטיפות החלב ועובדי הרווחה הכשרה שתסייע להם להתחבר להורים לילדים בגיל הרך, וכך לשפר את השירות הניתן להם

פורסם בתאריך: 18.6.17 18:45

פרויקט "הורים במרכז" של שותפות חיפה-בוסטון, העוסק בגיל הרך, בנה תוכנית הכשרה לגננות, לסייעות, לעובדות בצהרונים, לעובדות בטיפות חלב, לעובדי רווחה ולעובדי קייטנות ומעונות היום. במסגרת התוכנית יעברו העובדים הכשרה במשך כחודשיים, ותיבנה ביחד איתם תוכנית ייחודית ומותאמת לצורכיהם לעבודה עם הורים לילדים בגיל הרך. את הסדנאות יעבירו צוות של "הורים במרכז" ופסיכולוגים מהשירות הפסיכולוגי החינוכי.

מודל "הורים במרכז" פותח על ידי השותפות ביחד עם האגף לחינוך קדם יסודי בעירייה, והוא מועבר בשנים האחרונות בקרית אליעזר. בשנה הבאה, אומרים בשותפות, ייפתח עוד בית "הורים במרכז" בכרמל המערבי לטובת תושבי השכונות קרית שפרינצק ונוה דוד.

מנכ"לית שותפות חיפה-בוסטון: "'הורים במרכז' זה לא רק שם של מקום מפגש או מרחב טיפולי אלא שיטת עבודה ועקרונות פעולה. המודל עוסק בשלושה תחומים – הנגשת ידע, מענה לתלונות ושאלות ההורים ומתן כלים לאנשי המקצוע שייחודיותם היא באופן הפעולה, כלומר ההתייחסות אל ההורים וההתנהלות מולם".

למה החלטתם להתמקד בתוכנית המיועדת לגיל הרך דווקא בהורים?

"כי כשילד מגיע לגן אז הגננת מתרכזת בילד ומתעלמת מההורים. נוצר מצב שהאב או האם מביאים את הילד לגן וברגע זה תפקידם נגמר. במודל שלנו אין דבר כזה. כדי לעשות טוב לילד צריכים אנשי המקצוע להכיר את ההורה ואת חייו, ולהסתכל אליו בגובה העיניים בלי לשפוט אותו. כשאם ובתה מגיעות לביקור בטיפת חלב בגלל עיכוב התפתחותי או בעיות בשינה או בהנקה, הורים מקבלים לפעמים תחושה שמשהו בשירות שהם מקבלים הוא לקוי. אנחנו אומרים לאחות בטיפת חלב לראות במפגש הזה הזדמנות להעצים את ההורה, לראות את הקשיים שלו, לסייע לו ולשמוע מה עבר עליו במשך היום, ומהמקום הזה לרתום אותו להתנהלות הורית טובה יותר".

מנהלת המודל הילה פרלמן: "התוכנית תתמקד בצורכיהם של ההורים לילדים בגיל הרך ובגיוסם תוך הפיכתם לשותפים של ממש בתהליכים שהתוכניות השונות מציעות להם. אחד מהמפתחות העיקריים להצלחה הוא בשותפות אמיתית של אנשי המקצוע עם ההורים. יצירת השותפות אינה פשוטה ואף מאתגרת מאוד, אך השפעותיה על ההורים ועל אנשי המקצוע הן חזקות מאוד. בהכשרה נלמד כלים ופרקטיקות יישומיות ליצירת שותפות משמעותית ומקדמת עם הורים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר