העבודות להסרת האזבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)
העבודות להסרת האזבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)

הורים בליאו באק דורשים העברת התלמידים למבנה אלטרנטיבי בגלל עבודות הסרת האזבסט

בעצומה שהפיצו ההורים הבוקר (רביעי) נכתב, בין השאר: "נכון להיום אין פתרון לשיכון תלמידי התיכון במידה ופרויקט הפינוי והניקוי יימשך אל תוך שנת הלימודים... אנו מבקשים מבנים חלופיים לכ-1200 תלמידי התיכון לפחות למשך שנת הלימודים הקרובה וככל שיידרש"

פורסם בתאריך: 15.6.22 12:18

עצומה הקוראת למציאת מבנה אלטרנטיבי לבית הספר ליאו באק בגלל עבודות פרוק האזבסט הנעשות בחטיבה העליונה, הופצה היום (רביעי) בקרב ההורים. כיום פזורים תלמידי ליאו באק במבנים שונים, ובהם בחטיבת הביניים הסמוכה ברחוב טשרניחובסקי ובבניין בית הספר מזור בקרית אליעזר, שבעיריית חיפה מייעדים אותו עבור תלמידי בית הספר הדו לשוני.

בעצומה הנושאת את הכותרת "הורי ליאו באק – גם לנו  מגיע מבנה נקי מאזבסט", נכתב: "במאי 2022 החלו עבודות גירוד ופינוי האזבסט במבנה התיכון של בית הספר. נכון להיום אין פתרון לשיכון תלמידי התיכון במידה ופרויקט הפינוי והניקוי יימשך אל תוך שנת הלימודים. יצוין כי אכלוס התיכון יהיה אפשרי רק לאחר מדידות מקובלות על ידי נציגות ההורים ומפוקחות לאפס סיבי אזבסט, כפי שהובטח על ידי המפקח על הפרויקט. אנו הח"מ מבקשים/ות למצוא מבנה או מספר מבנים חלופיים לכ-1200 תלמידי התיכון לפחות למשך שנת הלימודים הקרובה וככל שיידרש. פתרון של פתיחת שנת הלימודים בזום אינו מקובל עלינו. בחתימתי על עצומה זו, אני מביע/ה את תמיכתי בדרישה למציאת מבנה/מבנים אלטרנטיביים לשימוש החטיבה העליונה בשנת הלימודים תשפ"ג ככל שיידרש עד אפשרות אכלוס מבנה החטיבה העליונה".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והקריות", אמרה אם לתלמיד בבית הספר: "ההורים מאוד מודאגים מפגיעה בילדים. אנחנו לא רוצים שבעוד 20 שנה יגלו להם סרטן בגלל שאיפת אבק אזבסט".

הורה נוסף הדגיש: "ההבדל בין אזבסט פריך ללוחות אזבסט המוכרים לכל הוא שאזבסט פריך הוא חומר שמתפורר בקלות. מספיקה טריקת דלת בכיתה לפורר אזבסט פריך. אנחנו מבקשים שילדינו ילמדו ללא חשש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. המאבק הזה גם שלכם

    חשוב להבין שהמאבק הזה הוא לא רק של הורי ליאו באק.
    הוא של התושבים מסביב ושל כל מי שקצת מתעניין ומסכים לקלוט את הסיכון הסביבתי העצום בפרוייקט הזה.

    *רוצים גם להבין איך זה נוגע לכולם פה?*

    השבוע מצאו בבדיקה סיב אחד על מקטע מייצג של 1 מ"מ מתוך פילטר שגודלו 380 מ"מ. זה פילטר שעברו בו 3 מ"ק אוויר במשך 8 שעות דיגום. המשמעות של זה היא שב 8 שעות דיגום עברו בפילטר הזה 380 סיבים. רק בפילטר הזה. 380!

    לכן סיב אחד במקטע אחד מתורגם ל 100 סיבים למ"ק אוויר. זה סף הגילוי של הבדיקה הזאת. ולזה קוראים "אפס".

    כך שגם אם נגיע ל"אפס" בסיום הנקיונות וגם אם היו "אפס" סיבים עד היום כשהאסבסט היה אטום, בעצם היו אולי כמה עשרות סיבים בכל יום.

    עכשיו תחשבו שיאשרו אכלוס כשיהיו 600-1000 סיבים למ"ק. זה פי 6-10 מה"אפס" הזה. כל יום! חוקי! זה מה שכולנו ננשום (כי הסיבים האלה מתפזרים. לא סתם הם תחת "אבק מזיק" במשרד להגנת הסביבה).

    *ואין באמת כמות סיבים בטוחה באסבסט. כל כמות מסוכנת!*

    ואם נהיה אופטימיים ונאמר שלא יאשרו אכלוס ויחכו עד שיצליחו לנקות לרמה של "אפס". זה עלול לקחת חודשים או שנים. אז הגיוני שירצו לדחוף את כל התלמידים שיישארו חסרי מענה לתוך כל בית ספר אפשרי בעיר. וגם זו תהיה בעיה של כולם פה, ולא רק של הורי ליאו באק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר