מפגש מיצוי הזכויות להורי החינוך המיוחד
מפגש מיצוי הזכויות להורי החינוך המיוחד

"ההורים לא ידעו אפילו שאפשר לבקש"

מפגש שארגנה עיריית חיפה כדי ללמד הורים לילדים במסגרות החינוך המיוחד כיצד למצות את זכויותיהם סייע לחשוף בפניהם את ההטבות ואת הקצבאות המגיעות להם

פורסם בתאריך: 19.6.17 12:24

העירייה ארגנה מפגש להורים לתלמידים בחינוך המיוחד בשיתוף עם הביטוח הלאומי, שבו למדו ההורים כיצד למצות את זכויותיהם. המפגש התקיים בבית אבא חושי בנוה שאנן ביוזמה של המחלקה לחינוך מיוחד באגף החינוך, וזאת בהמשך לפניות רבות של הורים בבקשת סיוע.

מלבד אנשי הביטוח הלאומי והמחלקה לחינוך מיוחד השתתפו במפגש גורמים מקצועיים של העירייה, ובהם אנשי השירות הפסיכולוגי, נציגים מוועדת ההשמה, ממחלקות הרווחה וממתי"א (מרכז תמיכה ישובי ואזורי) ואנשי צוות המחלקה לבתי ספר יסודיים.

במפגש התברר שהורים רבים אינם מודעים כלל לזכויותיהם. בשנה שעברה התקיים מפגש מיצוי זכויות שהיה בגדר פיילוט, ושאליו הגיעו רק הורים בודדים. בעקבות הפיילוט הגישו חלק מההורים שנכחו במפגש תביעות לביטוח הלאומי וקיבלו קצבה עבור ילדיהם.

מנהלת המחלקה לחינוך יסודי ולחינוך המיוחד בעירייה אילנה וגמן: "השמועה שהביטוח הלאומי עוזר לאנשים לקבל כספים עוררה באנשים אמונה שאפשר לקבל עזרה. במפגש השתתפו מנהלות ממחלקת הנכות ומתחום השיקום בביטוח הלאומי על צוותיהם, והראו להורים מצגות ובהן פירוט כל הזכאויות לגמלה. בנוסף דובר על השילוב של ילדיהם בעולם התעסוקה, והמנהלות הראו להורים דוגמאות איך הביטוח הלאומי יכול לעזור להם להשתלב בכך ומהן הזכויות של הצעירים".

האם הדברים שנאמרו להורים היו מבחינתם מידע חד?

"כן בוודאי. ההורים לא ידעו בכלל מה מגיע להם ואפילו איך למלא את טופס התביעה של הביטוח הלאומי. במפגש הם קיבלו הסברים ומילאו טופסי תביעה ביחד עם אנשי הביטוח הלאומי. למשל הסבירו להם שכיום גם ילדים על הרצף האוטיסטי מקבלים גמלה, וילד חירש זכאי לסיוע קבוע של דובר שפת הסימנים במימון הביטוח הלאומי. ההורים לא ידעו אפילו שאפשר לבקש. הוסבר להם איך לעבוד באמצעות האינטרנט ולפנות לנציגי הביטוח הלאומי באופן אישי. הם היו מאושרים והיה להם אור בעיניים. פתאום מישהו מקשיב להם".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר