משתתפי תוכנית הלימודים במערכות למידה מתקדמות (צילום: חברת רפא"ל)
משתתפי תוכנית הלימודים במערכות למידה מתקדמות (צילום: חברת רפא"ל)

תוכנית לימודים במערכות למידה מתקדמות של רפא"ל לתלמידים מצטיינים

90 תלמידים מצטיינים מחטיבות ביניים בחיפה סיימו ללמוד בתוכנית מיוחדת של חברת רפא"ל בנושא מערכות לחימה מתקדמות. התוכנית התקיימה במרכז הטכנולוגי ליזמות בחיפה בשיתוף עם מינהל החינוך העירוני, והובילו אותה מהנדסים מרפא"ל

פורסם בתאריך: 6.7.22 12:15

עשרות תלמידים מחטיבות ביניים בחיפה סיימו השבוע ללמוד בתוכנית מיוחדת של חברת רפא"ל בנושא מערכות לחימה מתקדמות. התוכנית התקיימה במרכז הטכנולוגי ליזמות בחיפה בשיתוף עם מינהל החינוך העירוני, הובילו אותה מהנדסים מרפא"ל. והשתתפו בה 90 תלמידים מכיתות ח' בעלי הישגים גבוהים במתמטיקה ובמדעים מ-12 בתי ספר חיפאיים.

במסגרת התוכנית התנסו התלמידים בסימולציות למידה המורכבות מהיבטים טכנולוגיים שונים, השתתפו בסדנאות במגוון רחב של תחומי דעת מדעיים וטכנולוגיים, ובהם מכניקה, תוכנה, פיזיקה, חומרים, אלקטרוניקה וייצור, ושמעו הרצאות מקצועיות בנושאי הלימוד. כמו כן למדו התלמידים מהו פרויקט, איך בונים מפרט טכני, איך עובדים בעבודת צוות, איך מחלקים תפקידים ואיך מדמים ניהול פרויקט בעולם האמיתי.

כחלק מתהליך הלמידה המעשית התחלקו התלמידים לקבוצות, כאשר כל קבוצה נדרשה להציג פרויקט גמר המבוסס על תהליך הלמידה. כדי להצליח בפרויקט היה על התלמידים ליצור שיתופי פעולה בין הקבוצות ולחלוק ידע מתחומים מדעיים וטכנולוגיים שונים.

 

 

יצוין כי חברת רפא"ל, העוסקת במערכות לחימה מתקדמות, מובילה את התוכנית זה כמה שנים ביחד עם היחידה למצוינות במינהל החינוך בעיריית חיפה. התוכנית מיועדת לתלמידים המצטיינים במתמטיקה ובמדעים, והיא מתקיימת במשך שבוע ימים בחופשת הקיץ. מטרת התוכנית היא לעודד את סקרנותם של התלמידים ולפתח אצלם חשיבה יצירתית בפתרון בעיות טכנולוגיות מורכבות. בשנת הלימודים הבאה יוכלו התלמידים להמשיך ללמוד באותה התוכנית, שתכלול עולמות תוכן נוספים מעולם הבינה המלאכותית והמדע.

סמנכ"ל בכיר לרגולציה במינהל ותקשורת ברפא"ל עמית צימר: ״אנחנו שמחים וגאים לקיים את התוכנית האיכותית הזו שנה אחר שנה, כאשר מיטב המוחות מרפא"ל פוגשים את מיטב הנוער בחיפה. רפא"ל שמה לעצמה כמטרה להוות נדבך משמעותי לא רק בביטחון המדינה אלא גם כמנוע צמיחה חברתי-כלכלי ולעודד חינוך טכנולוגי במגוון רחב של תוכניות".

ממינהל החינוך בעיריית חיפה נמסר כי שיתוף הפעולה עם רפא"ל "מהווה הזדמנות נפלאה עבור תלמידי העיר הצעירים והמוכשרים להתנסות באופן מעשי בעולם הטכנולוגי והמדעי. תוכניות היחידה למצוינות, המתקיימות בכל בתי הספר הציבוריים בעיר, מובילות תלמידים רבים להמשיך לבחור ולהשקיע בתחומי המדע, ולהשתלב בעתיד בלימודים אקדמיים בטכניון ובפיתוח קריירה בתחומי ההייטק בעיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר