העבודות להסרת האזבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)
העבודות להסרת האזבסט בליאו באק (צילום: חברת שקמונה)

מסתמן: תלמידי התיכון בליאו באק ישובו ללמוד במבנה החטיבה העליונה ב-1 בספטמבר

מנכ"ל בית הספר, הרב אופק מאיר, עדכן את ההורים, כי העבודות להסרת האזבסט במבנה התיכון נכנסו לישורת האחרונה. לדבריו, פעולות הסרת האזבסט והטמנתו הסתיימו בהצלחה. דיגום שנלקח מתקרת בית הספר, שממנה הוסר האזבסט, נשלח לבדיקה בארה"ב, וכעת ממתינים לתוצאותיה

פורסם בתאריך: 12.7.22 18:06

הנהלת בית הספר ליאו באק תודיע להורים עד סוף החודש האם שנת הלימודים תשפ"ג תיפתח גם במבנה החטיבה העליונה, שנמצא בתהליך הסרת האזבסט. אתמול (שני) שלח מנכ"ל בית הספר, הרב אופק מאיר, איגרת להורים, שבה נכתב, בין השאר: "אנו נמצאים בישורת האחרונה של הפרויקט, כשבשלב זה הסתיימו בהצלחה כל פעולות הסרת האזבסט המוטמן ופינויו. כעת אנו בעיצומו של השלב שבו מתבצעות מאות בדיקות ודיגומים על ידי גורמים שונים במרחבי החטיבה העליונה, וזאת על מנת להבטיח שהמתחם נקי ובטוח לאכלוס".

לדברי אופק, מפקח הפרויקט פועל לביצוע בדיקות רבות נוספות מעבר לנדרש מהיתר העבודה וכן לדיגום אזורים שמעבר לתחום הנדרש ברדיוס העבודה, זאת "כדי לוודא שכולם נקיים ובטוחים". הדיגומים נשלחים לניתוח מקצועי למעבדות בארץ וחלקם גם למעבדות בחו"ל.

עוד כותב אופק להורים: "בשלב זה, בכל מאות הדיגומים שכבר בוצעו, התקבלו תוצאות תקינות, שהראו כי העבודה בוצעה באופן בטוח ומקצועי ללא זיהום הסביבה, על פי הערך המנחה והסטנדרטים שנקבעו על ידי הוועדה הטכנית לאבק מזיק של המשרד להגנת הסביבה, אך כאמור, לפנינו עוד תקופה של דיגומים ובדיקות נוספות שמטרתן קבלת אישור אכלוס על ידי המפקח… רק תוצאות מעבדה עקביות ללא זיהוי סיבי אזבסט באוויר, על פי סף הרגישות של מכשירי המדידה, בכל הדגימות יהוו אישור אכלוס מקובל ואור ירוק להיערכות לפתיחת שנת הלימודים בבטחה במתחם".

 

 

מנכ"לית איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה, ליהי שחר-ברמן: "בכל הדיגומים שעשינו גם בשכונות המגורים וגם בחטיבה העליונה, התוצאות מראות שאין סיבי אזבסט באוויר. בנוסף עשינו דיגומים במשטח התקרה ממנו הוציאו את האזבסט, באתר עצמו של ההסרה".

לדברי שחר-ברמן הדיגום במשטח שונה מהדיגום באוויר שמתבצע באופן שוטף במקום, והיא מסבירה: "בדיגום אוויר מציבים מכונה ששואבת את האוויר למשך שעות, ואז שולחים את הפילטר למעבדה ובודקים אם נמצאו בו סיבי אזבסט. בדיגום משטח הבדיקה נעשית לפני שלב האינקפסולציה (שיטת איטום – ש"מ), כדי לוודא שלא נשאר שם אזבסט. הדגימות נשלחו למעבדה מוסמכת בארה"ב, וכעת אנחנו מחכים לתוצאות. האיגוד מממן את הבדיקות הללו. זה לא נעשה לא דרך הקבלן ולא דרך בית הספר. אחרי שהקבלן יאמר שהאזור נקי לחלוטין, אנחנו נבצע דיגומים נוספים שלנו, כדי לוודא שהאמירה שלו עוד יותר מבוססת".

לדברי שחר ברמן מטרת הבדיקות היא לא להפיג את תחושת החרדה של הורים, אלא "לוודא באמת שהתלמידים מוגנים ושאין שום חשש לבריאותם".

ואם כן יימצאו סיבי אזבסט.

"אם אכן יימצא אזבסט, אנחנו הראשונים שנפרסם אם אפשר לחזור ללימודים או לא. ממה שאנחנו רואים עד כה, התהליך מתבצע בצורה מאוד יסודית עם הרבה מאוד מערכות הגנה. אחרי שניווכח שאכן אין אזבסט, אני לא חושבת שבאמת תהיה סיבה לדאגה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר