המשפחות שובתות הרעב בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
המשפחות שובתות הרעב בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

תלמידי ליאו באק יבקרו אצל הורי הילדים חולי הסרטן בירושלים

התלמידים יפסיקו את החופש הגדול ליום אחד כדי להביע הזדהות עם מאבק המשפחות הדורשות פתיחת מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק. מנכ"ל בית הספר דני פסלר: "הציבור לא יכול להישאר אדיש"

פורסם בתאריך: 26.6.17 19:55

עשרות מתלמידי בית הספר ליאו באק שיצאו בשבוע שעבר לחופש הגדול יפסיקו את חופשתם ליום אחד כדי לעלות ביום רביעי לירושלים כאות סולידריות עם משפחות הילדים חולי הסרטן השובתות רעב בגן סאקר. התלמידים יקיימו פעילויות עם הילדים החולים הנמצאים במקום עם משפחותיהם, ואליהם יצטרפו אנשי הנהלת בית הספר, מורים ועובדי המתנ"ס.

אתמול (ראשון) הכריזו הוריהם של הילדים שאושפזו במחלקה ההמטו-אונקולוגית במרכז הרפואי הדסה על שביתת רעב בדרישה לפתוח מחלקה חדשה זהה בבית החולים שערי צדק. המדינה מסרבת לפתיחת מחלקה כזאת, והדבר מותיר את הילדים חולי הסרטן ללא פתרון והם אף עלולים לשלם בכך בחייהם.

מנכ"ל ליאו באק דני פסלר: "מדובר ביוזמה משולבת של התלמידים וההנהלה. ביום רביעי נצא ביחד בהסעה מאורגנת לירושלים".

האם דיברתם על הנושא בתקופת הלימודים?

"בהחלט. הנושא עלה לדיון בשיעורי אקטואליה, בשעות המחנך ובשיעורי אזרחות והגיע מהתלמידים עצמם. כשראינו שאין פתרון ושכל צד מתבצר בעמדתו ובינתיים המשפחות שובתות רעב, חשבנו שהם צריכים תמיכה, לפחות ברמה המוראלית. יש לנו רשת קשר שכל תלמידי בית הספר מחוברים אליה, כך שלא היה קשה להשיג אותם. גם מועצת התלמידים שלנו נרתמה לעניין, וההיענות היא מדהימה".

לדבריו, התמיכה בשובתים היא חלק מביטוי לחינוך לאזרחות של בית הספר אשר מחנך את תלמידיו לסולידריות.

האם הפגנת הסולידריות מצביעה על עמדתכם בסכסוך?

"אנחנו לא נכנסים לסוגיה אם צריך לפתוח מחלקה בשערי צדק או לא. לנו נראה הזוי שמשפחות לילדים חולי סרטן הגיעו למצב שבו הן חייבות לשבות רעב כדי שמישהו יתייחס אליהן. הציבור לא יכול להישאר אדיש וחייב להביע תמיכה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר