הסעת ילדים (צילום: דודו בכר)
הסעת ילדים (צילום: דודו בכר)

ליקויים חמורים בהסעות ילדי גן בחינוך המיוחד

הסעות של ילדים המוגדרים כבעלי בעיות רגשיות יוצאות עם מספר ילדים מעל לתקן, לעתים ללא מלווה. ילד הגיע הביתה במקום לצהרון וילד אחרי בילה יותר משעתיים בהסעה העמוסה. העירייה: "ההסעות יפוצלו והנהלים רועננו"

פורסם בתאריך: 15.9.17 08:17

הורים לילדים בגן על אזורי בחיפה המשרת ילדים במסגרת החינוך המיוחד מדווחים על ליקויים חמורים במערך ההסעות לגן. הילדים, המוגדרים בעירייה כבעלי קשיים רגשיים, לומדים בגן שפתי בעין הים. לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך זכאים ילדים בסיווג זה לליווי צמוד בגלל מורכבות הליקוי שהם סובלים ממנו, אך בהסעה שמארגנת העירייה הם נוסעים לעתים ללא מלווה כלל. כמו כן, מספר הילדים הזכאים למלווה, לפי תקנות עיריית חיפה, הוא שלושה, אך בהסעות נוסעים ילדים במספר שהוא גבוה מהתקן. בגלל המספר הרב של הילדים נמשכות ההסעות זמן רב, מעבר לזמן שילדים בעלי קשיים יכולים לשאת.

בעקבות הליקויים הקימו ההורים ועד פעולה שפנה לעירייה בדרישה לפתרון. חברת ועד הפעולה, אם לילד בן 4, מתארת את אחד המקרים: "בני יצא מהגן בעין הים בשעה 13:40 והגיע לצהרון שלו ברוממה רק בשעה 16:00. למה ההסעה הגיעה באיחור כזה? כי לנהג היו תשעה ילדים לפזר. ולמה היו לו כל כך הרבה ילדים? כי אחת מההסעות לא הגיעה ואמרו לנהג לקחת גם את הילדים האחרים".

כמה ילדים יש בדרך כלל בהסעה?

"בהסעה שלנו יש חמישה ילדים אבל לפי התקנות על כל שלושה ילדים בסיווג הזה צריך להיות מלווה, כלומר זה לא חוקי ולא תקין להסיע באותה ההסעה עוד שני ילדים. כשפניתי לעירייה בנושא ענו לי 'המלווה לא תשים לב לילדים האחרים'. זה רציני? איזו מין תשובה זו? במקרה הטוב זו בדיחה".

אב לילד אחר התלונן: "בהסעת הצהריים הבן שלי נקשר לבוסטר כמו ילדים נוספים שהיו בהסעה, והם המתינו 12 דקות לבדם לנהג שיצא מהרכב לעשן ולדבר בטלפון. המלווה שהיתה אמורה להיות בהסעה חלתה ולא נמצאה לה מחליפה. כשהנהג חזר לרכב הוא נסע ללא מלווה בכלל למרות שמדובר בילדים שחייבים השגחה". האב מספר על מקרה אחר שבו בנו הגיע הביתה במקום לצהרון בגלל שהרשימות שהיו בידי המלווה והנהג לא היו מסונכרנות.

"רק כשפנינו לראש מערכת החינוך העירונית אילנה טרוק משהו התחיל לזוז", אומרת חברה בוועד הפעולה, "היא קלטה את גודל הבעיה ופתחה מיד חמ"ל שבו היו עובדים שסייעו לנו נקודתית, אבל אחר כך המצב חזר לקדמותו".

מתגובת עיריית חיפה עולה כי היא אכן מכירה בבעייתיות: "ההסעות לגן יפוצלו לשתי הסעות, כך שבכל הסעה יהיו שלושה ילדים לכל היותר ולכל הסעה תוצמד מלווה. כמו כן רועננו הנהלים לנהגים ולמלוות ההסעות. במקרים שבהם המלווה תיעדר בשל מחלה או סיבה שאינה צפויה מראש תוצמד להסעה מלווה מחליפה שתהיה מעודכנת בכל פרטי הילדים ובמסלול ההסעה. עיריית חיפה נמצאת בקשר ישיר עם הורי הילדים בגן ואף מסרה להם את מספרי הטלפון הניידים של מפקחי ההסעות והמלוות, שאליהם הם יוכלו לפנות אם יעלו שאלות נוספות. העירייה תשמח לסייע להורים בכל שאלה בנושא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר