ליצן מפחיד (צילום: דוברות משטרת ישראל)
ליצן מפחיד (צילום: דוברות משטרת ישראל)

תופעת הליצנים המפחידים: שיחות הסברה בבתי הספר

לאחר חופשת חג סוכות ייערכו בבתי הספר במחוז חיפה שיחות הסברה לתלמידים על התופעה. וגם: מה מצפה במשטרה למי שייתפס מבהיל עוברים ושבים?

פורסם בתאריך: 10.10.17 15:30

בתי הספר במחוז חיפה יקיימו לאחר חופשת חג סוכות שיחות הסברה עם התלמידים על תופעת הליצנים המפחידים.

לנוכח העובדה שרבים מהליצנים הם בני נוער וילדים מבקש מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל מבתי הספר להתערב. "כשהחלה תופעת הליצנים היתה לנו דילמה איך מטפלים בבעיה", אמר הראל, "מצד אחד לא רצינו לגרום לבני הנוער ולילדים רצון לחקות את המקרים כי ידוע שככל שמתעסקים בנושא מסוים עלול הדבר לגרום להעצמתו ולתת לו חס וחלילה לגיטימציה, אך מצד שני זו תופעה שאסור להתעלם ממנה וחייבים לצאת נגדה. יש להסביר אלו סיכונים לוקח על עצמו המבצע ומה יכולות להיות ההשלכות למקרה כזה על הקורבן".

רפ"ק חיים פונימונסקי מדוברות מרחב חוף במשטרה בירך על החלטתו של הראל וציין כי לאחרונה טיפל המרחב באירועים שבהם נתפסו ליצנים בפארק הכט, בקרית חיים ובקרית ים. פונימונסקי: "צריך להסביר לבני הנוער שיש כמה פנים לסכנה. מישהו עלול להיבהל ולקבל התקף לב או לנוס על נפשו, לרוץ לכביש ולהידרס. ייתכן גם שהליצן יותקף על ידי אנשים שאותם הוא ניסה להפחיד. נקודה נוספת שאמנם לא נתקלנו בה עד עתה אבל היא בהחלט נלקחת בחשבון היא שהתחפושת הזו תנוצל כדי לפגוע ולתקוף פיזית מישהו".

לדבריו, ההנחיות לציבור במקרה של מפגש עם ליצן היא להתקשר מיד למשטרה: "אם מדובר בתקיפה שעלולה לסכן חיים מותר להתגונן".

ילדים ונערים מתייחסים לאירועים הללו כאל מעשי קונדס שנעשים בשביל הבידור. מהי עמדת המשטרה בעניין?

"אנחנו לא מתייחסים לכך כאל מעשי קונדס. ההנחיות לשוטרים הן להתייחס לאירוע כזה כאל עבירה פלילית לכל דבר ועניין. מדובר בהפרת הסדר הציבורי ובהטלת אימה שמוגדרת איום".

כיצד מטפלת המשטרה בליצן שנתפס?

"אם מדובר בקטין שזוהי העבירה הראשונה שלו אנחנו מטפלים בצורה קלה יותר ומבקשים מההורים להסביר לילד את חומרת המעשה ואת הסכנות הכרוכות בו, אבל אם מדובר בבגיר הוא מטופל כמו כל מי שביצע עבירה פלילית ונפתח לו תיק".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר