אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

שנת הלימודים האקדמית תיפתח ביום ראשון

באוניברסיטת חיפה יפתחו את השנה 18,000 סטודנטים. החידושים השנה כוללים פעילות במספר רב של קמפוסים. חידושים גם במרכז האקדמי ויצו, בבמכללה האקדמית לחינוך גורדון ובמכללה הערבית לחינוך

פורסם בתאריך: 18.10.17 14:59

כ־18,000 סטודנטים יפתחו ביום ראשון את שנת הלימודים האקדמית באוניברסיטת חיפה – 8,500 ילמדו במסגרת תואר ראשון ו-9,500 ילמדו לתואר שני ולתואר שלישי (דוקטורט).

עם פתיחת השנה תצא לדרך התוכנית האסטרטגית של ההנהלה להפוך את המוסד האקדמי לאוניברסיטה מרובת קמפוסים – פרויקט שבאוניברסיטה מכנים "מולטיברסיטה". כל קמפוס יתמחה בנושא ספציפי ויתקיים שיתוף פעולה אקדמי בין הקמפוסים. כבר כיום, במקביל ללימודים בקמפוס המרכזי, מתקיימת פעילות אקדמית בקמפוס הנמל בעיר התחתית ביחד עם המכון לחקר הימים והאגמים. חידוש נוסף הוא הקמת מגדל תגליות בקמפוס הקריה הרפואית רמב"ם, שבו ישולבו המחקר הרפואי והמחקר בתחומי המדע והטבע של האוניברסיטה עם המחקר של בית החולים.

במקביל נמשכים המגעים לאיחוד עם המרכז האקדמי ויצו, שבמסגרתו יהפוך המרכז על כל מחלקותיו ליחידה באוניברסיטה. בויצו אמרו השבוע שעדיין לא נקבע אם היחידה תהיה בעלת מעמד של פקולטה או בית ספר. כמו כן יימשכו המגיעים לאיחוד עם המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה שבכרמיאל.

השנה נפתחת באוניברסיטה התוכנית למדעי הרוח הדיגיטליים. מדובר בתוכנית המשלבת לימודי תכנות ומערכות מידע עם תחומי מדעי הרוח המסורתיים. בחוג לגיאוגרפיה ייפתח מסלול חדש לתואר שני עם התמחות במערכות מידע וחישה מרחוק. המסלול יתמקד בשיטות איסוף מידע מלוויינים, מרחפנים ומטלפונים חכמים ובניתוחם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. עוד נפתחות השנה תוכניות תואר שני בלימודי תיאטרון, בלימודי תרבות ובניהול מערכות חינוך.

רקטור האוניברסיטה פרופ' גוסטבו מש: "גם השנה אנחנו ממשיכים להשקיע בחיזוק הקורסים המתוקשבים שלנו שיאפשרו לסטודנטים לשלב בצורה המיטבית בין למידה מקוונת לבין למידה ושיפור תשתיות המחקר".

 

 

במרכז האקדמי ויצו ילמדו יפתחו את שנת הלימודים האקדמית 1,200 סטודנטים, כאשר ל-200 מהם תהיה זו שנת הלימודים הראשונה במוסד.

במכללה האקדמית לחינוך גורדון ילמדו 2,500 סטודנטים, ובהם כ־1,000 סטודנטים חדשים לתואר הראשון ו־200 סטודנטים לתואר שני. כל סטודנט חדש שיירשם למסלול לימודים ארבע שנתי יקבל אייפד חדש במתנה. לקראת פתיחת שנת הלימודים הורחבו בגורדון מרחבי הלמידה, ובמסדרון הראשי הוקמו עמדות העוסקות בתחומי הפדגוגיה הטכנולוגית ומאפשרות למידה עצמית והתנסות הן לסטודנטים והן למבקרים.

נשיא המכללה פרופ' יחזקאל טלר: "אנחנו ממשיכים להכשיר את הסטודנטים הטובים ביותר שיהפכו למורים טובים וילמדו את דור המחר".

 

המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: אורי אילון)

המכללה האקדמית לחינוך גורדון (צילום: אורי אילון)

 

במכללה האקדמית הערבית לחינוך ילמדו השנה 2,200 סטודנטים – 1,700 לתואר ראשון ו־500 לתואר שני. שתי תוכניות לימודים חדשות לתואר שני נוספו במכללה – האחת עוסקת בלקויות למידה בשפה הערבית והשנייה בהתערבות חינוכית. המכללה רכשה את בניין חברת חשמל הישן בשכונת נוה פז, ובקמפוס החדש הוכשרו 30 אולמות לימוד.

מנהל המכללה פרופ' עליאן סלמאן: "אנחנו שמחים להתרחב. השנה יש כבר כמה סנוניות ראשונות של תלמידים יהודים שהגיעו ללמוד אצלנו בהוראת מדעים ובאנגלית".

 

המכללה האקדמית הערבית לחינוך (צילום: רמי שלוש)

המכללה האקדמית הערבית לחינוך (צילום: רמי שלוש)

 

שנת הלימודים במכללה האקדמית לחינוך שאנן החלה למעשה עוד לפני החגים. לדברי נשיא המכללה פרופ' יחיאל פריש, במכללה ילמדו כ־1,300 סטודנטים לתארים ראשון ושני. במכללה נפתחה מגמה ליעוץ חינוכי לתואר שני.

למרות פנייתנו, מהטכניון לא התקבלו נתונים לגבי פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר