קברה של מנהלת בית הספר חוגים רחל ויינברג ז"ל (צילום: שושן מנולה)
קברה של מנהלת בית הספר חוגים רחל ויינברג ז"ל (צילום: שושן מנולה)

תלמידי חוגים יפיקו סרט על מנהלת בית הספר שנפטרה

הסרט, שיופק על ידי תלמידי מגמת התקשורת, יוגש כפרויקט גמר בבחינת הבגרות במקצוע. בסרט ישולב ריאיון שערכו תלמידות עם המנהלת רחל ויינברג ז"ל בשנה שעברה

פורסם בתאריך: 31.10.17 08:02

תלמידים ממגמת התקשורת בבית הספר חוגים יפיקו סרט על מנהלת בית ספרם רחל ויינברג שנפטרה ביום הראשון של שנת הלימודים כפרויקט גמר בבחינת הבגרות במקצוע. ב-8 בנובמבר יקיים בית הספר טקס אזכרה לזכרה של ויינברג ובו יוקרן קטע מהסרט. התלמידים, בסיוע מורים מהמגמה, הסריטו גם את טקס האזכרה שקיימה המשפחה לפני שבועיים בבית העלמין בקרית טבעון, שבו נשאו בני משפחתה וחברים דברים לזכרה.

לדברי מ"מ מנהלת חוגים דליה הולצמן, תלמידי כיתה י' ממגמת התקשורת מפיקים תערוכת צילום בסוף השנה, בכיתה י"א הם מפיקים סרטון קצר על אדם משמעותי בחייהם, ובסוף כיתה י"ב הם מגישים פרויקט גמר, שכולל אף הוא הפקת סרטון בחלק המעשי של בחינת הבגרות.

הולצמן: "הפקת הסרט על ויינברג החלה בשנה שעברה כחלק מפרויקט סיכום השנה של תלמידי כיתות י"א במגמה. המורה לתקשורת רצה ללמד את התלמידים במגמה איך לערוך סרט דוקומנטרי, ובין השאר איך מראיינים. שתי תלמידות ראיינו את המנהלת, וזו היתה עבורן הזדמנות לשאול אותה שאלות על דברים שמציקים להן".

האם התלמידות ידעו על מצבה הבריאותי?

"כל התלמידים ידעו על מחלתה של ויינברג מכיוון שהיא לא הסתירה דבר, אבל אף אחד לא ידע מה עתיד לקרות. הריאיון איתה היה התעניינות גרידא בדברים שהיא תאמר כמנהלת, וכמובן לימוד טכני של עריכת סרט".

 

רחל ויינברג ז"ל (צילום: קובי פאר)

רחל ויינברג ז"ל (צילום: קובי פאר)

 

 

לאחר פטירתה של ויינברג ביקשו התלמידים ליצור סרט לזכרה כפרויקט גמר. הולצמן: "בהתחלה המורה לא התלהב ואמר להם שהוא לא רוצה לעשות סרט זיכרון, כי בסרט חייב להופיע ריאיון עם האדם שעליו מופק הסרט. שתי התלמידות שכבר ראיינו את ויינברג בשנה שעברה התעקשו, והמורה אישר לקבוצה להכין סרט בנושא 'נקודות ציון בחייה של רחל שעיצבו אותה כדמות חינוכית'. זה אפשר לתלמידים לראיין אנשים אחרים".

הקבוצה נענתה לאתגר, מספרת הולצמן, והתלמידים כבר החלו בריאיונות ובצילומים: "אנחנו מתכוונים להקרין את הריאיון שערכו שתי הבנות לפני שנה ושישולב בעבודת הגמר כבר בטקס שנקיים בתחילת נובמבר בבית הספר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר