בית הספר עירוני א' (צילום: קובי פאר)
בית הספר עירוני א' (צילום: קובי פאר)

תלמידי החטיבה בעירוני א' ילמדו תקשורת באוניברסיטה

התלמידים יתנסו בהגשת חדשות באולפני הרדיו והטלוויזיה שבאוניברסיטה במסגרת החלק המעשי של לימודי התקשורת, שבית הספר החליט להתחיל כבר בכיתה ז'

פורסם בתאריך: 31.10.17 19:06

סטודנטים לתקשורת מאוניברסיטת חיפה ילמדו את תלמידי חטיבת הביניים בעירוני א' תקשורת מעשית. טקס פתיחת המסלול, שיחל בשבוע הבא, נערך ביום ראשון באוניברסיטה בהשתתפות נציגים מהחוג לתקשורת, מעירוני א' וממועדון רוטרי כרמל שיזמו את הקשר בין בית הספר לאקדמיה. במסגרת המסלול המעשי יתנסו התלמידים בהגשת חדשות באולפני הרדיו והטלוויזיה שבאוניברסיטה, וילמדו על עבודת העיתונאי, על תקשורת בין אישית, על שפת גוף, על עמידה מול קהל, על רייטינג ועל פרסום.

בעירוני א' מציינים שהערוץ האקדמי יפעל כתוכנית תלת שנתית בהובלתה של המורה ללשון ולתקשורת בבית הספר שרית רפפורט, שהיא בעלת תואר שני בתקשורת. המסלול האקדמי לתקשורת מצטרף לתוכניות לימוד ייחודיות אחרות שנפתחו בעירוני א' המוגדר כבית ספר ניסויי, ובהן כיתת רפואה וכיתת משפטים. בראש כל תחום דעת עומד מורה מומחה, והמסלול כולל שיתוף פעולה עם האקדמיה.

 

 

מנהלת עירוני א' יפית כהן: "החל מהשבוע הבא יעלו התלמידים באופן קבוע לאוניברסיטה, וסטודנטים לתואר שני מהחוג לתקשורת ילמדו אותם. זה יסייע לתלמידים שלנו להתמקצע ויחשוף אותם לעולם האקדמי. את התיאוריה הם כבר לומדים בבית הספר ואת הסדנה המעשית הם ילמדו שם".

לדבריה של כהן, המסלול הוצע לכל התלמידים בשכבה, ובאחת מהכיתות בחרו בו כל התלמידים: "כולם ביקשו ללמוד תקשורת וזה שימח אותנו מאוד. הציון שהם יקבלו במקצוע יגלם בתוכו את החלק המעשי ואת החלק התיאורטי".

למה החלטתם לפתוח מסלול תקשורת כבר בחטיבת הביניים? זה לא מוקדם מדי?

"בהחלט לא. מסלול הלימודים החדש מפתח בקרב התלמידים חשיבה ביקורתית, יצירתיות וביטחון ביכולות האישיות, ואת זה חשוב להקנות כבר בכיתה ז'".

האם פיצול מסלול הלימודים בין בית הספר לאוניברסיטה לא יקשה על התלמידים?

"החיבור בין החומר הלימודי-תיאורטי לבין ההתנסות הפעילה במרחב האקדמי יעצים את התלמידים ויעשיר את עולמם באופן משמעותי. אין לי ספק שמדובר בתוכנית מעניינת ומיוחדת".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר