אחת העבודות בתערוכת תלמידי עירוני ג'
אחת העבודות בתערוכת תלמידי עירוני ג'

תלמידי עירוני ג' מציגים תערוכה ביקורתית על המדינה

בתערוכה "ציירי לך שפם" בודקים התלמידים את השאלה לאן מועדות פניה של המדינה דרך עיסוק בחופש הביטוי, בשכול, בשחיתות השלטונית ובסוגיות אזרחיות אחרות

פורסם בתאריך: 4.12.17 12:45

תערוכת צילום של תלמידי מגמת האמנות ומגמת התקשורת בבית הספר עירוני ג' בחיפה נפתחה אתמול (ראשון) באולם הכניסה לאודיטוריום. בתערוכה, שנוצרה לרגל 70 שנה למדינה ושנקראת "ציירי לך שפם", מנסים התלמידים לעשות חשבון נפש ולהעלות את השאלה לאן מועדות פניה של המדינה.

התערוכה עוסקת בארבעה נושאים עיקריים – חופש הביטוי, שכול ואובדן, שיח ביקורתי על המדינה בדגש על השחיתות בהנהגה ויחסי הון-שלטון, והחרדים ויחסם לצבא. את העבודות ביצעו התלמידים כחלק מחובותיהם לקראת בחינות הבגרות.

מנהל עירוני ג' יהושע בן איתמר: "בחרנו בשם 'ציירי לך שפם' מכיוון שהתערוכה מנסה להציג פנים שונות של המדינה, גם במובן של מה שקורה עכשיו וגם במובן של מה הלאה. התלמידים התבקשו לנמק למה הם בחרו בנושא המסוים, והמורות סייעו לכל לתמיד לגבש את הרעיון ולממש אותו".

 

ציור בתערוכה של תלמידי עירוני ג'

ציור בתערוכה של תלמידי עירוני ג'

 

 

איך הגיבו לתלמידים לרעיון של הצגת עמדותיהם האישיות בפומבי?

"התלמידים מלאי גאווה על כך שניתנה להם ההזדמנות לחשוף את עמדתם. נכון שאין כאן סדרה של טיעונים אלא רק הבעת רעיון כללי, אבל גם כך מדובר בעבודות חזקות. אני באופן אישי רואה בכיוון שבחרו התלמידים דבר מרתק".

לדבריו של בן איתמר, התערוכה חייבה את התלמידים לדון בענייני אקטואליה ולנקוט עמדה: "אחת מהעבודות עוסקת בביקורת על נסיעתם של ישראלים רבים למשחק כדורגל בספרד דווקא ביום השואה. זה מעלה את השאלה אם אנחנו באמת רוצים לזכור. התערוכה אפשרה גם לתלמידים שהם פחות דברנים להתבטא בעוצמות גבוהות".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר