פרופ' פרץ לביא בטקס חנוכת שלוחת הטכניון בסין (צילום: לין ג'יאן)
פרופ' פרץ לביא בטקס חנוכת שלוחת הטכניון בסין (צילום: לין ג'יאן)

נחנכה השלוחה של הטכניון בסין

שנתיים אחרי הנחת אבן הפינה לשלוחה של המוסד הטכנולוגי החיפאי נחנך המכון האקדמי הישראלי בגואנגדונג. 3,000 תלמידים ימלאו את הכיתות בשלב הראשון

פורסם בתאריך: 19.12.17 07:57

הטכניון חנך אתמול (שני) בסין את מכון גואנגדונג. המיזם הוא פרי שותפות בין קרן לי קא שינג, ממשלת מחוז גואנגדונג, עיריית שנטאו והטכניון. המכון נועד להכשיר אליטה מדעית-הנדסית, בעיקר בנושאים הקשורים לאיכות הסביבה.

חנוכת הקמפוס נערכה שנתיים בלבד לאחר הנחת אבן הפינה למכון שהתקיימה בדצמבר 2015 בהשתתפות נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל שאמר אז: "הקמת שלוחת הטכניון בסין מוכיחה כי החדשנות הישראלית חוצה גבולות גיאוגרפיים. סין היא אחת מהשותפות המרכזיות של ישראל בתחומי הטכנולוגיה וההייטק, ולשתי המדינות יש הרבה מה לחלוק".

 

 

בעשר השנים הראשונות לקיומו ילמדו במוסד 3,000 סטודנטים. בטווח הרחוק יגיע מספר הסטודנטים ל-5,000 – 4,000 תלמידים לתואר ראשון ולתואר שני ו-1,000 תלמידי דוקטורט. יותר מ-80 אחוז מסגל המרצים יהיו מארצות מחוץ לסין, והקורסים המרכזיים יועברו באנגלית.

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא אמר בטקס חנוכת המכון: "במסורת היהודית אומרים ברכת שהחיינו כביטוי להכרת תודה על היותנו חיים ובריאים ועל כך שנפלה בחלקנו הזכות לחוות את הרגע הזה. אין לי ספק שכולנו שותפים לתחושה זו של השתאות והכרת תודה במעמד חנוכת המכון".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר