התלמידים בתוכנית החדשה (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)
התלמידים בתוכנית החדשה (צילום: מרכז החינוך ליאו באק)

תוכנית לימוד חדשנית לכיתות התקשורת בליאו באק

התלמידים על הרצף האוטיסטי בחטיבת הנעורים של ליאו באק לומדים יום בשבוע בתוכנית שכוללת רכיבה על סוסים, טיפוס על קיר, טיפול בכלבים ושיט. למרות העלות הגבוהה, התוכנית מועברת ללא תשלום

פורסם בתאריך: 15.10.18 12:00

בחטיבת הנעורים של בית הספר ליאו באק נפתחה תוכנית לימודים חדשה שכוללת שיעורים כמו רכיבה על סוסים, טיפוס על קיר, מיומנות שימוש בחבל, טיפול בכלבים ושיט. בתוכנית, אשר מועברת במקומות שונים בעיר ומחוצה לה, משתתפים 44 התלמידים התקשורתיים (תלמידים על הרצף האוטיסטי) שלומדים בחטיבה. בשנה שעברה פעלה התוכנית כפיילוט, ובזכות ההצלחה הוחלט בליאו באק לשלב אותה בתוך מערכת השעות ולהקדיש לה יום בשבוע.

מטרת התוכנית, מעבר להקניית המיומנויות, היא העצמה. למרות שמדובר בתוכנית יקרה היא ניתנת לתלמידים ללא תשלום, וזאת לאחר שבית הספר הצליח לגייס תקציבים לפעילות.

מנכ"ל בית הספר הרב אופק מאיר: "התלמידים התקשורתיים מקבלים טיפול פרא רפואי שכולל רפוי בעיסוק וריפוי באמנות באופן שוטף מאנשי מקצוע שבאים אלינו. הטיפול הוא פרטני, מבוצע במתכונת של אחד על אחד וממומן על ידי משרד החינוך ועיריית חיפה. עם הזמן הרגשנו שזה לא מספיק משני טעמים – האחד הוא מספר השעות כי הבנו שהתלמידים צריכים יותר, והשני הוא עצם היותו של הטיפול פרטני ולכן הוא חסר אלמנט הקבוצתי. בבית הספר לומדים התלמידים התקשורתיים בכיתה קטנה של שמונה תלמידים עם שתי מחנכות ועם סייעת, וחלקם גם משולבים בכיתות הרגילות במקצועות מסוימים לפי יכולתם. זה נהדר אבל זו רק המעטפת, זה רק הבסיס, זה לא מה שיצמיח אותם. הרגשנו שמרוב רצון לשלב אותם עם כלל התלמידים, אין להם זמן להיות ביחד במקומות חווייתיים".

האם הם לא יוצאים לטיול השנתי עם תלמידי השכבה?

"כן אבל אפילו בטיול הזה הם בתוך הקבוצה הגדולה ואין להם רגע לבד עם תלמידים תקשורתיים אחרים".

 

 

רכזת הכיתות התקשורתיות בחטיבת הנעורים לימור יהודה: "העצמה אישית איננה הישג חד פעמי אלא תהליך שקשור למימוש הפוטנציאל האישי של כל אחד מהתלמידים בתחומים השונים. כחלק מהדרך החינוכית במערך הכיתות התקשורתיות חשוב לנו ללוות כל תלמיד בתהליך איתור מקורות הכוח והחוזק שלו, להעלות את הדימוי העצמי שלו ולאפשר לו לבטא, להשיג ולהגשים את עצמו. הפרויקטים הללו מאפשרים לילדים לפתח כישורים ומיומנויות שאי אפשר ללמוד בתוך חדר הכיתה המסורתי".

מאיר: "ראינו שיש פה ערך מוסף שמרגיע את התלמידים ונותן להם הפסקה מבית הספר. כשהם יוצאים החוצה הם נושמים, יש להם זמן לעשות דברים שלא עושים בכיתה, וזה חולל שינוי". לדבריו, התלמידים מאושרים מהתוכנית, וכך גם הוריהם, אבל "האושר הוא לא מדד להצלחה ולכן אנחנו בודקים לעומק איך הדבר משפיע עליהם מבחינה טיפולית. לאחר מכן נראה איך ממשיכים הלאה, ואולי גם נצליח לארגן פעילות כזו לכל תלמידי החטיבה".

מנהל חטיבת הנעורים ערן ברסלר: "בזכות צוות מסור ומקצועי, תמיכה מצד המוסדות העירוניים ומשרד החינוך, והאמון שאנו מקבלים מהורי התלמידים, אנחנו מצליחים בכל השנה להגיע עם התלמידים האלה לפסגות חדשות של צמיחה אישית וחברתית".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר