אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

השביתה במכינה הסתיימה ללא הישגים

אחרי כחודשיים של שביתה הודיע ארגון הסגל הזוטר שהוא מסיים את השביתה במכינה האוניברסיטאית למרות שלא הושגה אף אחת מדרישותיהם של המורים השובתים. נוסף על כך קיבלו המורים הודעה על הפסקת העסקתם בסמסטר א'

פורסם בתאריך: 6.1.19 20:53

שביתת מורי האנגלית והעברית במכינה האוניברסיטאית בחיפה הסתיימה ללא כל הישג. אחרי כחודשיים של שביתה הודיע ארגון הסגל הזוטר שמייצג את המורים להנהלת האוניברסיטה כי הוא מסיים את השביתה לאלתר למרות שהארגון לא קיבל אף אחת מדרישותיו, שכללו ביטול העסקת מורים לפי שעות, כינון מנגנון שיבטיח בטחון תעסוקתי למורים ומתן הקלה בעומס ההוראה למורים בגיל מבוגר ולמורים שהם הורים.

לאחר הודעתו של ארגון הסגל קיבלו המורים השובתים הודעה מראש המכינה פרופ' זהר שגב כי הוראתם בסמסטר א' הסתיימה. "בהמשך להודעת ארגון הסגל הזוטר כי הוחלט לסיים את השביתה ולחזור לעבודה סדירה", נכתב בהודעה, "אנו מבקשים להביא לידיעתך כי בעקבות התמשכות השביתה החליט רקטור האוניברסיטה להעניק לתלמידים ולסטודנטים בקורסים שבו אתה מלמד ציון עובר. לפיכך ההוראה בקורס הגיעה לסיומה ב-31 בדצמבר, ובעקבות כך נפסקה ההוראה שלך ותחודש בסמסטר ב' בהתאם לתוכנית הלימודים של המכינה".

ל"כלבו – חיפה והצפון" נודע שבעקבות המכתבים שנשלחו למורים שוקלים בארגון הסגל הזוטר לפנות לבית הדין לעבודה כדי שיורה להנהלת המכינה להחזיר את המורים לעבודה. בהקשר זה יש לציין כי הסמסטר הראשון יסתיים בעוד כשבועיים. החלטת רקטור האוניברסיטה פרופ' גוסטבו מש לתת לסטודנטים שלא למדו אנגלית ועברית הן במכינה והן באוניברסיטה ציון עובר בגלל השביתה רוקנה אותה מתוכן ואילצה את ארגון הסגל לסיים את ההשבתה ללא הישג כלשהו.

 

 

יו"ר ועד ארגון הסגל הזוטר יפה בללי: "מורי המכינה הודיעו להנהלת האוניברסיטה על הפסקת השביתה ועל חזרתם לעבודה סדירה. לאחר שהאוניברסיטה נתנה ציון עובר לסטודנטים בכל הקורסים שבהם שבתו המורים הורה הארגון למורים להפסיק לשבות ולשוב לעבודה. נראה כי האוניברסיטה מסתפקת במתן ציון עובר ולא בהקניית ידע, והיא הודיעה למורים שהעסקתם הסתיימה והיא אינה רוצה שיחזרו ללמד. סטודנטים שביקשו ללמוד ולהשלים את החומר שהפסידו על אף ציון העובר נדחו על ידי האוניברסיטה, וזאת למרות שהסמסטר עדיין לא הסתיים. זו התנהלות מבישה ומצערת של מוסד אקדמי".

דובר אוניברסיטת חיפה אילן יבלברג: "לנוכח השביתה הלא מוצדקת של מורי המכינה שפגעה קשות בסטודנטים, וזאת מבלי שום נכונות של ועד הסגל הזוטר לסיים את השביתה למרות שכל שנותר במחלוקת מהותית בין האוניברסיטה למורי המכינה הוא מעמדם של מורי האנגלית, הגענו לצערנו למצב שבו לא ניתן לחדש את הלימודים שבועיים לפני סוף הסמסטר ולצפות שניתן להשלים את החומר שלא נלמד במהלך השביתה. בשל כך הודענו כי הלימודים בקורסים שבהם לא התקיימה הוראה עקב השביתה הסתיימו ויתחדשו בסמסטר ב' – על כל המשתמע מכך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איציק

    ביזיון של מוסד אקדמי המכינה לאנגלית היא הרפש בהנהלת חיה גרוס
    מכשילים בכוונה אנשים בכדי לעשות קופה ולהתנקם
    רוב המורות שם רעות ובתכלס לא מלמדות כלום
    פרופסור מש תעשה בדק בית דחוף
    היא הורסת לך את כל האוניברסיטה
    למדתי שם
    נגעלתי מהיחס המזלזל המתנשא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר