בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

החל תהליך ההבראה בבית הספר הפתוח

רני אברמוביץ', ממקימי בית הספר הדמוקרטי בחדרה, החל ללוות את מנהלת בית הספר הפתוח, את המורים ואת נציגות ההורים בתהליך ההבראה שהובטח על ידי משרד החינוך. יו"ר ועד ההורים ד"ר תרצה יואלס: "לא הכל דבש, אבל אנחנו לומדים"

פורסם בתאריך: 13.1.19 08:03

בית הספר הפתוח ע"ש בארי בחיפה החל בתהליך הבראה בהשתתפות ההורים ומשרד החינוך. במסגרת הסיכום בין ההורים לעיריית חיפה ולמשרד החינוך, שהושג לאחר השבתתו של בית הספר, קיבל מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל את בקשתם של ההורים למנות מנחה מקצועי שידריך את בית הספר בתהליך. המנחה שנבחר הוא רני אברמוביץ' – ממקימי בית הספר הדמוקרטי בחדרה והמנהל לשעבר של תיכון מקיף חוף הכרמל במעגן מיכאל – שכבר הגיע לבית הספר והחל מהשבוע הקרוב הוא יבקר בו פעם בשבוע וייפגש עם נציגות של ההורים ושל המורים ועם המנהלת ביחד ולחוד.

בכך מסתיימת סאגה שנמשכה יותר משנה ושבה דרשו ההורים מהעירייה להעביר מתפקידה את מנהלת בית הספר גלית אמסלם בטענה שתחת ניהולה הוא אינו פועל לפי רוח החינוך הפתוח שהנחתה אותו כל השנים. בשיאו של העימות הושבת בית הספר בתחילת שנת הלימודים למשך כמעט שלושה שבועות.

יו"ר ועד ההורים של הפתוח ד"ר תרצה יואלס: "מנהל המחוז הבטיח לנסות ולקדם את הסוגיות שהעלינו בפניו, ובהן את ליווי המומחה לבית הספר. לזכותו של הראל צריך לומר שהוא נרתם לעניין ועושה כל שביכולתו כדי לקדם ולעזור. הוא תמיד נמצא עם היד על הדופק, עומד מאחורי המתווה שנקבע לבית הספר והמנחה הגיע בברכתו".

מהן הציפיות של ההורים מהמנחה?

"המטרות הראשיות הן לקדם את בית הספר ואת החינוך שבו, ולאפשר חופש פעולה. יש פיצולים בבית הספר בין ההורים, בין המורים ובין ההורים למורים, וחלק ממה שצריך לעשות בתהליך ההבראה הוא בנייה משותפת של תהליך והצבת גבולות, כלומר להבין איפה ההורים שותפים ואיפה יש לבית הספר אוטוריטה להחליט בדברים שבהם להורים אין אמירה. התהליכים האלה צריכים להיות מותאמים לבית ספר כמו הפתוח, שבו ההורים שותפים מאוד בעשייה ורוצים לקחת בה חלק. יש לנו תפישה שלפיה היינו רוצים שהילדים שלנו ילמדו".

 

יו"ר ועד ההורים בבית הספר הפתוח ד"ר תרצה יואלס

 

 

מה מצב היחסים בין ההורים לבין המנהלת?

"לא הכל דבש, אבל אנחנו לומדים תוך כדי תהליך ומנסים להיות רגישים. אנחנו מנסים להבין ולראות איפה כואב ולהשאיר תמיד דלת פתוחה. יש כבר שיח, גם אם לא רואים עדיין את התוצאות של כל דבר. יש תוצאה אחת ברורה מאוד – האווירה היא רגועה, ולא בגלל שמטאטאים דברים מתחת לשטיח".

יו"ר עמותת ההורים בבית הספר ארז קיטה: "בפתוח יש היום שיתוף פעולה מלא בין סגל המורים להנהלה ובינם לבין ועד ההורים ועמותת ההורים, ומתקיימות ישיבות סדורות כדי להתוות את מדיניותו של בית הספר. היום יש שקט בבית הספר וכבר אין מחנות. כולם מחזקים את בית הספר וכבר אין שיח אלים. אנחנו לא מנהלים משא ומתן וטוענים 'הבטחתם' אלא מתקדמים בשיתוף פעולה מלא עם המנהלת. מה שהיה לפני כן נגמר. בהידברות משיגים הכל, כמו שהיה בפתוח במשך כל השנים, ולא על ידי יצירת קונפליקט פנימי או חיצוני. אנחנו מבינים שרק תוך שיתוף פעולה נוכל לקדם דברים, ועובדה שכבר השגנו 25 שעות ממשרד החינוך שהן שעות ייחודיות לטובת פעילויות יזומות בבית הספר. בסופו של דבר אנחנו פועלים לטובת הילדים שלנו".

 

יו"ר עמותת ההורים של בית הספר הפתוח ארז קיטה (צילום: עמותת אור ירוק)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר