אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

עובר ושב: הסטודנטים יחויבו לחזור על הקורס באנגלית

לאחר שהודיעה לסטודנטים כי זכו לציון עובר בקורס לאנגלית שלא נלמד בגלל שביתת הסגל הזוטר, אוניברסיטת חיפה דורשת כעת מהסטודנטים ללמוד את הקורס בצורה מקוונת

פורסם בתאריך: 25.1.19 19:12

אוניברסיטת חיפה, שהעניקה ציון עובר אוטומטי לסטודנטים שנמנע מהם ללמוד בקורסים לאנגלית בגלל שביתת מורים, דורשת מהם כעת ללמוד את הקורס שהחסירו בצורה מקוונת – כך עולה מתשובתה של המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) לפנייתם של סטודנטים מהאוניברסיטה. כזכור, בחודש נובמבר הכריז ארגון הסגל הזוטר באוניברסיטה על שביתה בדרישה לשיפור תנאי העסקה של המורים חברי הארגון.

פניית הסטודנטים למל"ג נעשתה בעקבות השביתה הארוכה. הסטודנטים הביעו את חששם מפני פגיעה בלימודי האנגלית שהוא מקצוע חובה הנדרש כדי לסיים את הלימודים לתואר ראשון. הסטודנטים ביקשו מהמל"ג להתערב כדי לפתור את הבעיה, ובמקביל הם הם נפגשו בחודש דצמבר עם רקטור האוניברסיטה פרופ' גוסטבו מש, עם דיקן הוראה פרופ' און וינקלר ועם ראש המכינה האקדמית פרופ' זוהר שגב כדי לסכם איתם על מתן ציון עובר לכל הסטודנטים בקורס שאליו הם היו רשומים בסמסטר א' ושלא נלמד עקב השביתה.

לאחר הפגישה כתב שגב מכתב לכל הסטודנטים שנפגעו מהשביתה ובו צוין כי "קורסים שבהם לא התקיימה הוראה בזמן השביתה – הציון בהם לכלל הסטודנטים הרשומים ברמה הספציפית יהיה עובר". עוד הוסיף שגב כי "סטודנטים רשאים לחזור בסמסטר ב' על הרמה שאליה הם היו רשומים, ללא עלות". לאחר פרסום המכתב הביעו הסטודנטים סיפוק רב מההחלטה, אך השבוע התברר להם כי שמחתם היתה מוקדמת וכי הרשות לחזור על הקורס שלא נלמד הפכה לחובה.

יצוין כי מתן ציון עובר לסטודנטים עיקר למעשה את שביתת ארגון הסגל הזוטר והביא לסיומה מבלי שהסגל זכה ולו להישג אחד. כעת, משחרב השביתה הוסרה, מבקשת האוניברסיטה מהסטודנטים ללמוד שוב את הקורס החסר.

 

 

בתשובתה לסטודנטים כתבה מנהלת פניות ציבור וחופש מידע במל"ג מיכל פרי: "צר לנו על השביתה ועל הפגיעה בציבור הסטודנטים. מהאוניברסיטה נמסר כי סטודנטים שקיבלו ציון עובר בכל אחת מהרמות יוכלו לחזור על הקורס בסמסטר ב' ללא עלות. סטודנט שבחר לא לחזור על הרמה בקורס פרונטלי יירשם לקורס מתוקשב".

מארגון הסגל הזוטר נמסר כי הם לומדים את ההודעה, ומהאוניברסיטה נמסר בתגובה: "מכתב המל"ג מדבר בעד עצמו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר