חיסון נגד חצבת (צילום: דניאל בר און, ג'יני)
חיסון נגד חצבת (צילום: דניאל בר און, ג'יני)

גנים פרטיים מתנים קבלת ילדים בחיסון נגד חצבת

לגן יונית הפרטי בנוה שאנן לא ניתן להתקבל בלי חיסון נגד חצבת, והגננת יונית סטרולוב מציינת שגנים פרטיים נוספים נוהגים כך וזכו לכינוי "מחוסגן". בגנים הממלכתיים עדיין לא ניתן להתנות רישום בחיסון

פורסם בתאריך: 25.1.19 07:54

גננות בגנים פרטיים בחיפה מתנות את קבלת הילדים לגן בהצגת פנקס חיסונים שבו מופיע רישום על חיסון נגד חצבת – כך עלה מבדיקה של "כלבו – חיפה והצפון". יודגש שבגנים הממלכתיים חל איסור להתנות רישום בחיסון כלשהו, אך גם הרישום לגנים הפרטיים מעל גיל 3 נעשה באמצעות עיריית חיפה.

יונית סטרולוב, מנהלת וגננת בגן יונית שהוא גן פרטי בנוה שאנן, מספרת כי היא נוהגת כך בעצמה וכי הנוהג הזה קיים בגנים פרטיים נוספים. "אנחנו דואגות לכך שהילדים שמתחנכים בגן שלנו יהיו מחוסנים", היא אומרת, "התפישה שלנו היא שאם הורה מחליט לא לחסן את ילדו והוא חס וחלילה נדבק בחצבת – הוא עלול לסכן את כל ילדי הגן. היום יש מגמה בקרב הגננות לקלוט בגנים רק ילדים מחוסנים, וגם יש לזה שם – 'מחוסגן'. אנחנו מקפידות לראות את פנקסי החיסונים של הילדים עוד לפני ביצוע הרישום לגן. אם מגיע ילד לא מחוסן אנחנו מסבירות להורה כמה זה חשוב. יכול להיות שההורה לא מחסן את ילדו כי זה האני מאמין שלו, אבל זה מסכן את כל ילדי הגן. כולנו צריכים לדאוג ביחד לחברה בריאה. הנושא עלה לאחרונה לכותרות בגלל מגפת החצבת, אבל יש גנים שתמיד הקפידו לקלוט רק ילדים מחוסנים. מי שדואג לחינוך צריך להתחיל גם בחינוך לבריאות".

 

גן יונית בנוה שאנן

 

 

החיסון נגד חצבת ניתן בשתי מנות – האחת בגיל שנה בטיפת חלב ושנייה בכיתה א'. במשרד הבריאות אין כל הנחיה המחייבת את כל הילדים להתחסן נגד חצבת, אך לאחרונה זימן המשרד לשיחה חמישה רופאים שהביעו התנגדות לחיסון נגד חצבת. בעקבות התפרצות המחלה בשנה שעברה יזמו כמה חברי הכנסת חקיקה שמסדירה את העניין, אך היא עדיין לא הושלמה.

בכל מקרה, במשרד הבריאות במחוז רואים בחיוב את המהלך שנוקטות גננות בגנים הפרטיים. רופא המחוז פרופ' שמואל רשפון: "אני שמח שיש התפתחות כזו מצד גננות שלא מקבלות ילדים לא מחוסנים. בגנים הפרטיים רשאית הגננת לקבל או לא לקבל ילדים לפי שיקול דעתה, ואילו בגנים הממלכתיים הגננת לא יכולה לעשות זאת. בינתיים אין מדיניות ממשלתית בעניין. בחיפה יש גנים שמבקשים מאחות טיפת חלב אישור שהילדים השלימו את כל תוכנית החיסונים, ואת האישור הזה אנחנו נותנים".

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד פועל בהתאם לחוק ולהנחיות משרד הבריאות, ולפיכך לא ניתן להתנות רישום ילדים לגן בשל אי חיסון נגד חצבת".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר