פליסין נאור
פליסין נאור

דרישה לבחור יו"ר חדש לוועד ההורים היישובי

חוסר שביעות רצון של הנהגות ההורים ב-43 בתי ספר בעיר מתפקודה של יו"ר ועד ההורים היישובי פליסין נאור הובילה לדרישה לקיים בחירות חדשות. בין הטענות: אי פרסום פרוטוקולים של ישיבות הוועד ובקשה לגביית כספים לא ראויה. "איבדת את אמוננו", כתבו ההורים ליושבת הראש, שמסרה בתגובה: "המכתב נולד בחטא, וככזה דינו להיגנז"

פורסם בתאריך: 27.1.19 19:54

יושבי ראש הנהגות הורים מ-43 בתי ספר בחיפה מבקשים לבחור יו"ר ועד הורים יישובי חדש במקומה של פליסין נאור שנבחרה לתפקיד רק לפני כשישה חודשים. במכתב שנשלח לנאור כתבו יושבי הראש: "אנחנו עוקבים אחר ההתנהלות של הוועד היישובי בהנהגתך. למרות שהתרענו פעם אחר פעם על התנהלות בלתי תקינה של הוועד בהנהגתך בחרת להתעלם מקריאתנו זו והמשכת בדרכך".

בהמשך מציינים יושבי הראש כמה אירועים שעוררו בהם תרעומת, ובהם סירובה של נאור לשלוח להם פרוטוקולים של ישיבות הוועד היישובי. בנושא אחר, הם כתבו, "קבעת כי יש לגבות שקל וחצי מכל תלמיד בחיפה לטובת תקציב הוועד היישובי. המהלך הזה שלך זכה להתנגדות עזה בקרב רוב יושבי הראש בעיר. ההתנגדות נבעה מכך שלא הצגת כל תוכנית עבודה או תקציב לניצול הכספים הרבים שייאספו, כפי שמצופה מכל גוף ציבורי. למרות זאת הורית לראש מינהל החת"ר בעיריית חיפה אילנה טרוק להנחות את מנהלות בתי הספר בעיר להעביר לך את התקציב. לאחר שהבנת כי לא ניתן לבצע מהלך כזה ללא תמיכת חברי הוועד היישובי, העלית את הנושא לדיון בישיבה בנובמבר והיא נדחתה".

טיעון נוסף הוא מינויים שינויים במחלוקת שלא זכו לגיבוי או לאישור הוועד היישובי. "כל בקשותינו לקבל את כתבי מינוי ואת ההבהרות לגבי הסמכויות של אותם בעלי תפקידים נדחו", נכתב. נוסף על כך כתבו יושבי הראש כי בישיבה שנערכה בחודש נובמבר הוחלט "כי אין מקום להזמין גורמים חיצוניים לישיבה בדצמבר, ובפרט את נציג פורום ועדי ההורים היישוביים הארצי. ההחלטות התקבלו ברוב של 19 מול שבעה קולות, ולמרות זאת הוזמנו אנשים מהפורום הארצי לישיבה. הסאה הוגדשה מבחינתנו בישיבה האחרונה שאותה אפילו לא ניהלת בעצמך. למרות שראית איזו התנגדות מעוררים המהלכים וההתנהלות שלך, ישבת בצד וסירבת להתערב. אי לכך ובצער רב אין לנו אלא להודיעך כי איבדת את אמוננו".

בסיום מכתבם דורשים יושבי ראש הוועדים מנאור לכנס את הוועד היישובי תוך שבועיים כדי לקבוע מועד מוסכם לבחירות: "בתקופת הביניים עד לקיום הבחירות אנו דורשים כי תימנעי מלייצג את הורי העיר בכל פורום רשמי ובפרט בעירייה".

 

 

יו"ר ועד ההורים בבית הספר הפתוח ע"ש בארי ד"ר תרצה יואלס שחתומה על המכתב: "המטרה של המכתב היא להתכנס, לקיים דיאלוג ולשמוע מה קורה".

באלו בעיות את נתקלת?

"כחברה בוועד היישובי ראיתי כמה פעמים בקשות של הורים לפרסום פרוטוקולים ואת חוסר ההיענות לכך. מעולם לא ראיתי שפורסם פרוטוקול של ישיבות. מאז שהמכתב נשלח לא קרה כלום ולא ראיתי גם תגובה של נאור. מדאיג אותי שהיא שותקת כבר תקופה ארוכה ושאנשים אחרים מדברים בשמה. אני מופתעת וזה חבל. זה נותן תחושה לא טובה".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר לחינוך מיוחד אופקים עופר פרוי-שולץ, שחתום על המכתב עם שרית זייתוני, יושבת ראש נוספת בבית הספר: "הייתי פעם אחת בישיבה וזה לא נגמר טוב. היה בלגן. יש בוועד היישובי מאבקי כוחות ואנשים שלא מאמינים האחד לשני. בפגישה הראשונה דובר על גבייה של שקל וחצי מכל תלמיד, אבל לא היתה תוכנית וזה נפל".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר הממלכתי דתי רמב"ם עו"ד פז גליקמן שחתום על המכתב: "המכתב הזה נוסח על דעתנו. אנחנו רוצים לכנס ישיבה ולהחליט ביחד".

יו"ר ועד ההורים בבית הספר אחמדיה ג'מיל גנאים שחתום גם הוא על המכתב: "צריך לצאת לבחירות חדשות. לדעתי ולדעתם של הורים נוספים, ההתנהלות הכללית של יו"ר הוועד היא לא ראויה. צריך לשתף את כל חברי הוועד בהחלטות. זה ועד הורים ולא חברה פרטית". לגבי הטענות במכתב אומר גנאים: "למה צריך לגבות כספים מההורים? אני הייתי בוועד היישובי הקודם כמעט תשע שנים ומעולם לא גבינו כסף". באשר להזמנה של גורמים חיצוניים לישיבה הוא אומר: "לפני שמזמינים אנחנו צריכים להיות מאוחדים ולהציג קו אחד. דבר נוסף – הגוף שהוזמן (מנהלי פורום הוועדים היישוביים; ש"מ) הוא לא גוף מייצג של כלל ההורים בישראל. צריך לקיים ישיבות ושיהיו עדכונים שוטפים ולא רק מתי שהיו"ר רוצה. כולנו באנו לכאן בגלל הילדים שלנו וכולנו באותה סירה. אף אחד לא עושה טובה לאף אחד".

נאור מסרה בתגובה: "אין בכוונתי לנהל את ענייני הנהגת ההורים היישובית באמצעות התקשורת. המכתב נולד בחטא, וככזה דינו להיגנז. המכתב אינו חתום, וציון שמות ללא חתימה איננו מחייב אף אחד. חלק מהאנשים ברשימה כלל אינם יו"רים מוסדיים, וחלק מיושבי הראש ששמם מופיע ברשימה לא נתנו רשות להשתמש בשמם ואפילו לא היו מודעים לעצם המכתב, כך שאנו מהלכים על קצה עבירה פלילית שנעשתה על ידי כותבי המכתב ומפרסמיו. היו"ר התמים שעשו עליו סיבוב וניצלו אותו לצורך פרסום המכתב חזר בו והודיע לכותבי המכתב כי הוא מסיר את תמיכתו מפעילותם, שכן היא בעלת כוונות זדון לפגוע בהנהגה היישובית ללא כל הצדקה. בניגוד לתרדמת שאפיינה את פעילות ההנהגה הקודמת בחמש השנים האחרונות ושהושפעה על ידי גורמים פוליטיים במועצת העיר, שכמו אז גם היום ממשיכים לטבול ושרץ בידם, ההנהגה הנוכחית פועלת בהתמדה למען הורי ומוסדות החינוך בחיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלברט

    כל הסיפור הזה הוא סתם עלילה של איש אחד המכונה "המבולבל" שאינו מכיר את התקנון, אינו מעורה בכללי האתיקה, ואינו רוצה בטובת בתי הספר וטובת ילדינו אינה בראש מעייניו… האיש הזה אך מוכן לעשות "הכל" כדי לקבל את התפקיד של פליסין. ושיהיה ברור הוא החתים את יושבי הראש של בתי ספר שאפילו לא נכחו בדיונים. ופתאום "יש דרישה להחליף…"… לא אין דרישה להחליף אותה, היא טובה ועושה טוב למען ילדינו, אישה חרוצה ופעילה מזה שנים…אלה שהם מעורים לנעשה בתוך ועדי ההורים יודעים היטב מי באמת עושה ופועל טוב למען בתי הספר… אם הוא סתם מחפש תפקיד… שילך לחפש תפקיד במקום אחר ולא יפריע לעשיה הטובה למען ילדינו… סתם בזבוז אנרגיה האיש הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר