תחרות ליגת לגו פירסט במרכז הקונגרסים
תחרות ליגת לגו פירסט במרכז הקונגרסים

תחרות הרובוטיקה ליגת לגו פירסט נערכת במרכז הקונגרסים

השלב האזורי של תחרות הרובוטיקה הבין לאומית ליגת לגו פירסט, המיועדת לתלמידי כיתות ד'-ט', נערך בחיפה. 104 הקבוצות שיזכו בניקוד הרב ביותר יעלו לשלב הגמר, שייערך בארנה בירושלים בסוף חודש פברואר

פורסם בתאריך: 30.1.19 09:13

השלב האזורי של תחרות הרובוטיקה הבין לאומית ליגת לגו פירסט, המיועדת לתלמידי כיתות ד'-ט', נפתחה ביום שני במרכז הקונגרסים בהשתתפו מאות תלמידים מחיפה, מיישובי הסביבה ואף מבאר שבע ומאילת, ותסתיים היום (רביעי). לתחרות בחיפה קדמו תחרויות דומות בתל אביב ובירושלים.

לדברי אנשי ארגון פירסט ישראל, בשלבים הראשונים מתחרות 600 קבוצות של ילדים ובני נוער, ומהן יעלו לשלב הגמר, שייערך בארנה בירושלים בסוף חודש פברואר, 104 הקבוצות שיקבלו את הניקוד הגבוה ביותר. הניקוד ניתן בשלושה פרמטרים – עבודת החקר שביצעו התלמידים, בניית הרובוט והערכים שהם למדו במהלך העבודה כמו עבודת צוות, שיתוף פעולה, כבוד הדדי ותרומה לקהילה.

בטקס הפתיחה השתתף יו"ר הוועד המנהל של פירסט ישראל אלוף במיל' אביהו בן נון, שהביא את תוכנית פירסט לארץ ביחד עם נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, ואת עיריית חיפה ייצגה ראש מינהל החת"ר אילנה טרוק.

 

 

מנכ"לית פירסט ישראל בשמת שלום טוצ'ין: "לכל קבוצה יש שתיים וחצי דקות לרוץ על זירה בגודל של שולחן וחצי ולבצע משימות מתוך רשימה של 22 משימות. מכיוון שאי אפשר לבצע משימות רבות כל כך בזמן קצר כל כך, הילדים צריכים לבחור אסטרטגיה ואלו משימות יעניקו להם הכי הרבה ניקוד. הזמן מתחיל לרוץ ברגע שהרובוט יוצא בצורה אוטונומית מהבסיס שלו בראש השולחן ומבצע את המשימה או את המשימות שהוגדרו לו ברצף".

לדבריה של שלום טוצ'ין, נושא התחרות שנבחר השנה הוא החלל: "זה מתחיל בחקר של התלמידים ומסתיים בביצוע של הרובוט שצריך להיות קשור לחלל".

חבר הוועד המנהל בפירסט ישראל ומנהל התוכנית בטכניון פרופ' אלון וולף: "התלמידים בוחרים מה לחקור בתחום החלל, אך המשימות הן זהות לכל הקבוצות בעולם שמשתתפות בתחרות. הקבוצה עצמה מחליטה איך לבנות את הרובוט שיפתור מקסימום אתגרים על השולחן עצמו. באופן מעשי המשימות הן להביא אוכל לאסטרונאוט, לעשות כביסה בחלל, ללכת לשירותים בחלל וכדומה. זה מגרה את התלמידים לעבודות החקר, והם מציעים פתרון לאיזושהי בעיה שקשורה לחלל. יפה שבמקום לצפות בטלוויזיה מה עושים משתתפי 'האח הגדול', הם מסתכלים על מה נעשה מבחינה טכנולוגית בעולם. המטרה של פירסט ישראל היא שיותר בני נוער יבחרו ללמוד מדע והנדסה כשיגיעו לרגע הבחירה שלהם כאנשים בוגרים. אנחנו רוצים להוות להם השראה, והרובוטים הם רק אמצעי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר