קמפוס האוניברסיטה הפתוחה בבית בירם (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)
קמפוס האוניברסיטה הפתוחה בבית בירם (צילום: האוניברסיטה הפתוחה)

קורסים אקדמיים כתחליף לבגרות באוניברסיטה הפתוחה

תוכנית מיוחדת של האוניברסיטה הפתוחה מזמינה תלמידים מכיתה ט' ומעלה ללמוד קורסים שממירים את ציוני הבגרות בתוספת בונוס של 20 אחוז. התוכנית מיועדת לתלמידים מחוננים ומצטיינים וניתן להגיע אליה דרך בתי הספר או להירשם אליה ישירות

פורסם בתאריך: 5.2.19 11:49

קמפוס חיפה של האוניברסיטה הפתוחה מזמין תלמידים מכיתה ט' ומעלה ללמוד בתוכנית "אקדמיה בתיכון". במסגרת התוכנית יכולים התלמידים ללמוד קורסים אקדמיים ולהמיר בהם את ציוני הבגרות, בתוספת בונוס של 20 אחוז לציון. התוכנית מאפשרת ללמוד לימודי תואר ראשון במקביל ללימודים בתיכון, והיא מיועדת לתלמידים מצטיינים ומחוננים בעלי ממוצע ציונים של 85 ומעלה. לתוכנית ניתן להגיע באמצעות בתי הספר בסמסטר השני של כיתה ט'.

תלמידים שלא נבחרו על ידי בתי הספר להשתתף בתוכנית או שלמדו בחינוך ביתי יכולים להצטרף לתוכנית באופן עצמאי. היתרון בקבלה דרך בתי הספר הוא בהשתתפות בתהליך המיון לתוכנית שנערך בחטיבת הביניים ומקנה זכאות למלגות לימודים מטעם משרד החינוך – מלגות סיוע לזכאים או מלגות הצטיינות. המצטרפים באופן עצמאי עוברים את תהליך המיון באוניברסיטה הפתוחה בסוף כיתה ח' ויכולים להתחיל ללמוד בראשית שנת הלימודים בכיתה ט'. הם יכולים להגיש בקשה למלגה דרך האוניברסיטה הפתוחה.

תלמיד שמבקש ללמוד פיזיקה, מתמטיקה, הנדסה ומדעי המחשב חייב לעבור בהצלחה ראשית את הקורס אשנב למתמטיקה. מי שמבקש ללמוד כימיה, ביולוגיה ומקצועות אחרים הקשורים למדעי החיים חייב לעבור את הקורס עולם הכימיה. במקצועות מדעי החברה ומדעי הרוח הקורס הראשון שיש ללמוד הוא אוריינות אקדמית.

 

 

מנהלת תוכנית "אקדמיה בתיכון" באוניברסיטה הפתוחה לימור חיימזון: "מי שמצטרף באופן עצמאי יכול להתחיל את הלימודים כבר בסמסטר הקיץ הקרוב, אבל אני מציעה להתחיל בסמסטר הסתיו. התוכנית הזו פועלת בשיתוף עם האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, ולכן אנחנו פונים ראשית לבתי הספר. אנחנו מציעים למנהלים את התוכנית והם מחליטים אם להצטרף. אם התשובה שלהם היא חיובית הם ממנים רכז לתוכנית שמלווה את התלמידים לאורכה ביחד איתנו ועם משרד החינוך".

ואם תלמיד בוחר להגיע ישירות?

"אין בעיה. בריאלי למשל אין רכז לתוכנית שלנו. התלמידים מגיעים ישירות אלינו, עוברים את המיון שלנו ומקבלים מאיתנו ליווי".

מנהלת קמפוס חיפה אסנת גץ: "יש מגמה להצעיר את גיל הסטודנטים בישראל. רבים מתחילים ללמוד רק בתום השירות הצבאי ולפעמים גם אחרי טיול בחו"ל, והכוונה היא להביא אותם הנה כבר בחטיבת הביניים. אני מזמינה את כולם לקמפוס בית בירם להתרשם, לדבר איתנו ולראות מה הם לימודים באקדמיה. יש קורסים שניתן ללמוד בצורה מקוונת בבית ויש כאלה שלומדים אותם כאן בקמפוס. מי שמתחיל ללמוד צובר נקודות אקדמיות, ולפעמים הצבא דוחה לו את השירות כדי שיסיים את התואר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר