המדרגות הרטובות בבית הספר נופים
המדרגות הרטובות בבית הספר נופים

תלמידי נופים נפצעים – והעירייה אינה עונה (וידאו)

בחודש שעבר נפצעו שני תלמידים בגלל מפגעים בטיחותיים בבית הספר נופים ברמת בגין - ילד נפצע בראשו וילדה שברה את שתי שיניה הקדמיות. ועד ההורים שלח מכתב למחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני לפני שלושה שבועות, ועדיין לא נענה

פורסם בתאריך: 5.2.19 08:01

שני תלמידים מבית הספר הממלכתי נופים בשכונת רמת בגין בחיפה נפצעו בחודש שעבר בגלל מפגעים בטיחותיים בבית הספר ופונו באמבולנס לבית החולים. במקרה הראשון החליק תלמיד כיתה א' על רצפה לא תקנית בבית הספר כתוצאה משלולית שנקוותה בגלל העדר ניקוז במקום ונפצע בראשו, ובמקרה השני החליקה תלמידת כיתה ג' ושברה את שתי שיניה הקדמיות.

בעקבות האירועים האחרונים, שמצטרפים לשורת פגיעות בתלמידי נופים בשל המפגעים שלא טופלו, כתב ועד ההורים של בית הספר מכתב למחזיקת תיק החינוך בעירייה סיגל ציוני, ובו הם פירטו את הליקויים הדורשים תיקון מיידי. "בית הספר לוקה בשורה של מפגעי בטיחות חמורים שמובילים באופן חוזר ונשנה לפגיעות גוף קשות בתלמידים, בצוות ובהורים", כתב הוועד לציוני, "ועד ההורים דורש התערבות מיידית וטיפול בהול במפגעים אלו לפני שהם יגרמו לפגיעות נוספות".

יצוין שלמרות שהמכתב נשלח לפני כשלושה שבועות עדיין לא התקבל מענה כלשהו מהעירייה, ובכלל זה גם לא לוח זמנים ודרכי טיפול כפי שביקש הוועד במכתבו. צוות פעולה שבו חברים הורים, מנהלת בית הספר, אב הבית, רכזת הבטיחות בנופים ואנשי מקצוע, ובהם מומחי בטיחות מבנים, סייר בבית הספר ומיפה את הליקויים, שכוללים את מקדם ההחלקה של המרצפות במשטחי החוץ אשר מתאים לשטחי פנים בלבד, בעיות ניקוז – החל ממחסור בפתחי ניקוז בכל בית הספר ובחצר ועד למיקום לא מוצלח לפתחי הניקוז הקיימים – ושיפועים לא מתאימים שאינם עומדים בתקן.

 

 

 

"קיימים משטחים גדולים במעברים מרכזיים ועמוסים, ובהם גם המפלסים במדרגות, שמפאת חוסר ניקוז, המים מצטברים בהם ומהווים מוקד סיכון גדול", כתב הוועד. מפגעים נוספים כוללים "גג פוליגל קרוע (למרות שהוחלף לפני פחות משנה), נזילות באולם הספורט, חורים בדלתות באולם הספורט ודלתות מפח בכל בית הספר שציריהן מתפרקים ויש קושי בסגירתן ובפתיחתן".

אם לתלמיד בנופים: "יש בעיה חמורה של מפגעים בבית הספר וילדים נפגעים. ברוב המעברים המרכזיים אין קירוי, והמדרגות שם לא מיועדות למשטחי חוץ. כתוצאה מכך, כשיורד גשם אזורים אלה הם חלקים מאוד וילדים מחליקים. ועד ההורים הביא לבית הספר אדריכלים, ממונה בטיחות ואנשי מקצוע נוספים שבדקו את המצב וקבעו בין השאר שהריצוף לא עומד בתקן. הוועד כתב מכתב לעירייה, אבל זו לא מגיבה ולא ממהרת לטפל בליקויים. גם בית הספר עצמו פנה לעירייה, אבל שם מראים כאילו הם מתעניינים אבל לא עושים שום דבר. קשה לי לראות את זה ולשתוק כי הנושא הזה הוא דבר ידוע משנות ה-2000, ועד עכשיו לא נעשה כלום. כעת שוב מגיעים תלמידים לבית חולים בגלל החלקה על מדרגה שבורה שעליה שלולית מים שלא נוקזה כי אין ניקוז. הם אפילו לא רצו אלא הלכו כרגיל".

יו"ר ועד ההורים נעמה סלע: "הנושא צריך להיות מטופל מול העירייה ולא במסגרת העיתונות".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ברור... קליש עסוקה בלחנך את העובדים

    מאמי, לנהל עירייה זה דבר מסובך.
    להגיד "שדה תעופה" ו"קץ לשלטון יהב" זה לא מספיק.

  2. ניר

    15 שנים שהעירייה מזניחה וסוגרת בתי ספר חילוניים…
    ועכשיו אחרי שראש העיר שלכם הלך נזכרתם לבקר ולהתבכיין.
    אתם יודעים איפה הוא גר, תשלחו אליו את כל הייללות שלכם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר