אוניברסיטת חיפה
אוניברסיטת חיפה

סטודנטים פלסטינים יגיעו לקונגרס ישראלי-פלסטיני באוניברסיטה

ביום שני יתקיים קונגרס סטודנטים ישראלי-פלסטיני שבו ישתתפו כ-100 סטודנטים מאוניברסיטאות ברשות הפלסטינית וסטודנטים מאוניברסיטת חיפה. מארגני הקונגרס - מרכז צ'רני לפתרון סכסוכים, האוניברסיטה ועמותת מחשבות של שלום - מציינים שהוא נועד לשתף את הציבור במאמצים להגיע להסכמים תוך ניהול משא ומתן משמעותי

פורסם בתאריך: 21.2.19 17:07

עשרות סטודנטים מאוניברסיטאות ברשות הפלסטינית וסטודנטים מאוניברסיטת חיפה ישתתפו בקונגרס סטודנטים ישראלי-פלסטיני שיתקיים ביום שני בבית הסטודנט באוניברסיטה. הקונגרס ייערך בנוכחות משקיפים בין לאומיים בהובלתו של ד"ר ספיר הנדלמן, מייסד עמותת מחשבות של שלום ומומחה לפתרון קונפליקטים, והוא יהיה פתוח לקהל הרחב.

מארגני הקונגרס הם מרכז צ'רני לפתרון סכסוכים, האוניברסיטה ועמותת מחשבות של שלום, ולדבריהם יהיה זה הקונגרס הגדול ביותר שנערך אי פעם באזור. לצד 100 הסטודנטים הפלסטינים והישראליים ישתתפו בו גם 50 תלמידי תיכון מבתי ספר ברשות הפלסטינית ומבית הספר אורט בנימינה. במסגרת הסמינר ינהלו הצדדים דיונים בנושאים כמו צעדים לבניית אמון הדדי, הפסקת האלימות וקידום פתרונות לסכסוך הישראלי-פלסטיני. המארגנים מציינים עוד כי קיומו של הקונגרס הוא יוצא דופן במיוחד לנוכח האווירה הקשה במזרח התיכון וכי הוא נועד להדגים את חשיבות קיומו של קונגרס ישראלי-פלסטיני ציבורי, שתפקידו יהיה לשתף את הציבור במאמצים לשינוי ולהמריץ את ההנהגות היריבות להגיע להסכמים תוך ניהול משא ומתן משמעותי.

 

 

מרכז צ'רני לפתרון סכסוכים הוקם על ידי צילי צ'רני לכבודו של בעלה ליאון צ'רני – משפטן ששימש כיועץ לראשי ממשלת ישראל בעבר גולדה מאיר ויצחק רבין, לעזר ויצמן בתקופת כהונתו כשר ביטחון בממשלתו של מנחם בגין, ולנשיא ארצות הברית ג'ימי קרטר. בשנת 1978 סייע צ'רני בניסוח הסכמי קמפ דיוויד שהובילו לשלום בין ישראל למצרים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר