בחינות המיצ"ב (צילום: ליאור מזרחי, באו באו)
בחינות המיצ"ב (צילום: ליאור מזרחי, באו באו)

למרות האיומים, רוב התלמידים נבחנו בבחינות המיצ"ב

למרות איומי ההורים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר ולהיבחן בבחינות המיצ"ב, מנתוני משרד החינוך עולה כי 92 אחוז מהתלמידים שהיו אמורים להיבחן אכן נבחנו. מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "הבחינות עברו באופן חלק וללא שיבושים"

פורסם בתאריך: 5.3.19 14:23

רוב תלמידי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים הגיעו היום (שלישי) לבתי הספר ונבחנו בבחינות המיצ"ב (מדי יעילות וצמיחה בית ספרית) למרות איומי ההורים לא לשלוח את ילדיהם – כך עולה מנתוני משרד החינוך.

ההורים טוענים כי בחינות המיצ"ב, שמתקיימות בכיתות ה' ו-ח', אינן משקפות את הנעשה בבית הספר ולכן הן מיותרות. גם הסתדרות המורים טוענת כי הבחינות אינן מתאימות לרוח התקופה. מנגד, במשרד החינוך מציינים כי בחינות המיצ"ב מהווים כלי עבודה חשוב מאוד לניטור מערכת החינוך ומאפשרים ללמוד היכן להשקיע משאבים ובאלו מקומות קיימים פערים לימודיים. כמו כן, בעזרת הבחינות ניתן לדעת אם התלמידים מוגנים ובטוחים ואם הם חוו פגיעות ברשתות החברתיות, חרמות או אלימות. בהתאם לנתונים שנאספים מהבחינות מוקצים משאבים לבתי הספר.

 

 

מנתונים שהעביר משרד החינוך עולה כי יותר מ-92 אחוז מהתלמידים שאמורים היו להיבחן אכן נבחנו. יצוין שלמרות החלטת בג"ץ משנת 2012 לתת פומבי לתוצאות המיצ"ב ברמה הבית ספרית, משרד החינוך החליט כי השנה לא יפורסמו הציונים במתכונת זו. לטענתו של המשרד, ההחלטה לא לקיים את פסיקת בג"ץ נועדה כדי להפחית את העומס מבתי הספר ולשם העמקה ויצירת רצף בלמידה. במקביל פועלים בימים אלה במשרד להקים ועדה שתבחן את כל נושא המיצ"ב ושתפתח את שעריה לציבור הרחב.

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "אני שמח שההורים הבינו את החשיבות של המיצ"ב, והבחינות במחוז עברו באופן חלק וללא שיבושים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר