שלט אזהרה מפני צונאמי (צילום: דיאנה חננשווילי)
שלט אזהרה מפני צונאמי (צילום: דיאנה חננשווילי)

תרגיל פינוי תלמידים בצונאמי יתקיים בקרית חיים

במסגרת התרגיל, שיתחיל בהתרעה על רעידת אדמה וביציאה מהמבנה, יפונו בתי הספר רגבים וגורדון בקרית חיים מערבית, הקרובים יחסית לחוף הים. התלמידים יפונו לבית העם באוטובוסים

פורסם בתאריך: 11.3.19 13:49

לראשונה יתקיים בחיפה תרגיל שבו יפונו תלמידים מבית ספרם לאזור מבטחים בתרחיש של צונאמי. התרגיל ייערך מחר (שלישי) בשעה 10:00 בשני בתי ספר בקרית חיים – רגבים וגורדון – הקרובים יחסית לחוף הים, והתלמידים יפונו לבית העם (תיאטרון הצפון). מדובר בתרגיל ארצי של משרד החינוך, פיקוד העורף, משטרת ישראל ורשות החירום הלאומית, שבו משתתפת גם עיריית חיפה.

התרגיל ייפתח בהתרעה על רעידת אדמה, שלפי ההנחיות של משרד החינוך מחייבת את פינוי הבניין מיושביו תוך דקות. לאחר יציאת התלמידים מבתי הספר הם יקבלו הודעה על צונאמי מתקרב, ואוטובוסים ימתינו להם מחוץ לבתי הספר וייקחו אותם למקום הכינוס.

קב"ט מחוז חיפה במשרד החינוך רן קליימן: "התרגיל יתחיל בהתרעה על רעידת אדמה. כולם ייצאו מבית הספר לשטח כינוס קרוב שנקבע מראש. פינוי בית הספר יתבצע כדי למנוע קריסה של המבנה על הילדים ועל הצוות החינוכי. צונאמי מגיע בדרך כלל אחרי רעידת אדמה, ולכן התרגיל יימשך בפינוי התלמידים לבית העם בהסעה מאורגנת. ההנחיות בתרחיש צונאמי הן לפנות לכיוון מזרח למרחק של לפחות קילומטר אחד מהים".

בזמן אמת לא יהיו אוטובוסים וכולם יצטרכו ללכת ברגל. למה לא לתרגל גם את ההליכה?

"במקרה חירום יש אפשרות שהתלמידים ייאלצו ללכת ברגל. לרוב תהיה התרעה של כמה שעות לפני הגעתו של הצונאמי, כך שיהיה מספיק זמן להתארגן לנסיעה או להליכה".

 

 

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "ההשתתפות שלנו בתרגיל הלאומי היא נקודת שיא בהיערכות של מערכת החינוך במחוז להגברת המוכנות של התלמידים ומוסדות החינוך להתנהגות נכונה בזמן חירום. בצד התרגיל יתקיים בבתי הספר בחיפה תרגול של למידה מרחוק בחירום, שבמסגרתו יעסקו התלמידים בתכנים לימודיים במרחב הדיגיטלי".

יצוין שבחיפה יש בתי ספר רבים בגובה קו המים, ובהם עלייה בבת גלים, רעות, עירוני א', שלווה ויבניאלי בקרית אליעזר ובקרית אליהו, עין הים בקרית שפרינצק, חופית בשער העלייה ונירים בנוה דוד.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר