בית הספר הפתוח
בית הספר הפתוח

על תנאי: הייחודיות של הפתוח – לשנה בלבד

יממה לאחר שמנהלת בית הספר הפתוח הודיעה על עזיבה, מתברר כי ייחודיותו - חינוך דיאלוגי פתוח - אושרה על ידי הוועדה הארצית לבתי ספר ייחודיים במשרד החינוך לשנת הלימודים הבאה בלבד. עוד דורשת הוועדה לבטל את איחוד האחים בבית הספר

פורסם בתאריך: 3.4.19 12:57

הוועדה הארצית לבתי ספר ייחודיים במשרד החינוך אישרה את ייחודיותו של בית הספר הפתוח על תנאי לשנת הלימודים הבאה בלבד – כך עולה ממכתב ששלחה הוועדה לבית הספר בשבוע שעבר.

לאחר שמנהלת בית הספר הפתוח גלית אמסלם הודיעה אתמול (שלישי) על סיום תפקידה במכתב שנשלח להורי התלמידים, הוציא היום ועד ההורים הודעה בדבר ייחודיותו של בית הספר וכתב כי במהלך השנה הבאה תבחן הוועדה הארצית מחדש את נושא הייחודיות שאושרה לבית הספר – חינוך דיאלוגי פתוח. יצוין שהחלטה על ייחודיות של כל בית ספר משפיעה ישירות על גביית תשלומים מההורים, שבבית ספר ייחודי הם גבוהים יותר מאשר בבית ספר רגיל.

כחלק מהתנאים לקבלת אישור לייחודיות לשנים הבאות דורשת הוועדה מעיריית חיפה לבטל את נושא איחוד האחים שבו ניתנת עדיפות בקבלה לבית הספר לאחים של תלמידים שכבר לומדים בו – דרישה שהתקבלה בדאגה רבה בקרב ההורים והיא נלמדת בימים על ידם בעזרתה של היועצת המשפטית של ועד ההורים עו"ד מורן קורן.

בהודעה להורים כתבה יו"ר הוועד תרצה יואלס: "ועדת הייחודיות הגישה לעירייה מכתב נפרד ובו פירטה סדר עדיפות חדש ושונה מאוד מהקיים לגבי הקבלה לבית הספר. הוועדה דרשה כי איחוד האחים יבוטל כליל וכי אחים לתלמידי בית הספר יתמודדו בהגרלה כמו כולם. נושא איחוד האחים הוא בלבנו. ההחלטה היא מדאיגה מאוד ואנו מודעים להשלכותיה. אין ספק שחלק משמעותי מייחודיות בית הספר בנוי על שלמות הקהילה ועל השתתפות המשפחות בפעילות. כמו כן, הוועדה דרשה להעלות את שיעור התלמידים מאוכלוסיות מוחלשות הלומדים בבית הספר ל-30 אחוז (למרות שאין הגבלה על קליטת תלמידים כאלה; ש"מ) – מה שיקטין עוד יותר את סיכויי הקבלה של אחים לבית הספר. ב-1 באפריל התקיימה ישיבה בעירייה והובטח לנו כי גם שם ילמדו את העניין".

דרישה נוספות שהעלתה הוועדה הארצית היא הגדלת מספר התלמידים בכיתות הגן. בנושא זה כתבה יואלס להורים: "מכיוון שהגודל הפיזי של כיתות הגן אינו מתאים להכיל את מספר התלמידים שאותו דורשת הוועדה, נמסר לנו כי בזמן הקרוב יישלח מסמך מאחראי תחום הבטיחות בעירייה על כך שלא ניתן לעמוד בדרישה".

 

 

יצוין כי על פי הנוהל הקיים במשרד החינוך לגבי בתי ספר ייחודיים, ייחודיותו של בית הספר נבחנת אחת לחמש שנים בוועדה ארצית. במסגרת זו אמור בית הספר להציג בפני הוועדה מסמך ייחודיות שכולל את עקרונות בית הספר ואת הדרכים ליישומם. בתחילת חודש מרץ התכנסה הוועדה הארצית לדון בהערכת הייחודיות של הפתוח, ואת בית הספר ייצגו בדיון המנהלת אמסלם ומורים שהציגו בפני הוועדה את עקרונות הייחודיות. בפגישה נכחו גם מנהל המחלקה לחינוך יסודי ערכי בעירייה מיכאל שחר ומפקחת משרד החינוך במחוז סיגל כהן.

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמרה יואלס: "הוועדה שלחה אותנו לעשות שיעורי בית ונתנה לנו שנה להיערך. הוועדה מבקשת שיהיה איזון דמוגרפי, כך שנגדיל את שיעור התלמידים ממשפחות שמוגדרות כמוחלשות, גם אם זה על חשבון אחים. כיום אין לנו הגבלה ונשמח אם הם יבואו. איחוד אחים בבית ספר כמו הפתוח הוא קריטי לנו, אבל למשרד החינוך יש קושי עם זה. במילים אחרות זה אומר לפצל משפחות ולא לאפשר להן ללכת אחרי האני מאמין שלהן ולהשתייך לקהילה מסוימת. עבור משפחות מוחלשות איחוד אחים הוא אפילו יותר קריטי. עם זאת, אני אופטימית. התמיכה שאנחנו מקבלים מהגורמים המקצועיים בעירייה ובמשרד החינוך במחוז היא יוצאת דופן ומסייעת לנו מאוד. אני בטוחה בדרך שלנו ושנשיג את הייחודיות. אנחנו מקשיבים לכל הערות הנכונות והבונות של הוועדה וניישם אותן".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הורה

    מרתיח. הפוך מרוח הסיכומים לכאורה שהציג הוועד להורים בתום השביתה.
    כשלון צורב. עצוב. עבדו עלינו בעיניים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר