מנהל עירוני ג' יהושע בן איתמר (צילום: אריאל מזרחי)
מנהל עירוני ג' יהושע בן איתמר (צילום: אריאל מזרחי)

אחרי 27 שנים: מנהל עירוני ג' פורש לגמלאות

יהושע בן איתמר פורש מהעבודה החינוכית בתום 27 שנים שבהן עמד בראש בית הספר עירוני ג'. "בעבודה הזו לא משעמם לרגע", הוא אומר, "אבל זו דרכו של עולם - צריך לקבל את זה באהבה ולפנות את הדרך לצעירים"

פורסם בתאריך: 7.4.19 11:50

המנהל הוותיק של בית הספר עירוני ג' יהושע בן איתמר יפרוש בסוף שנת הלימודים לגמלאות לאחר 27 שנים בתפקיד. לפני כן שימש בן איתמר כאחראי על מערכת בחינות הבגרות האקסטרנית במשרד החינוך בירושלים, והוביל רפורמה בתחום שאפשרה לתלמידים שנשרו מבתי הספר שבפיקוח משרד החינוך להשלים את תעודת הבגרות בבחינות חיצוניות.

בעבר סיפר בן איתמר ל"כלבו – חיפה והצפון" על החותם שהותיר בבית הספר: "נקודות הפסגה שלי הן פתיחת כיתות מדעיות וכיתות מנהיגות ופיתוח של מגמות התיאטרון, התקשורת והאמנות כמגמות לבחינת הבגרות. כמו כן פעלתי לפתיחת כיתות לב של אגף שח"ר (שירותי חינוך ורווחה) לתלמידים מתקשים. אני חייב להדגיש כי זו לא רק עבודה שלי לבד אלא של כל הצוות הפדגוגי של בית הספר. ביחד הובלנו גם מהלך של טיפוח הפרט על ידי פיתוח מודלים שונים, ובהם הגדלת מספר המחנכים – דבר שהוביל למספר קטן יותר של תלמידים לכל מחנך, וכתוצאה מכך ליחס אישי יותר".

 

 

קשה לנהל בית ספר אחד כל כך הרבה שנים?

"אני לא יודע אם קשה זו המילה המתאימה, אבל ללא ספק זה אתגר מעניין מאוד. מדובר בהמון תקופות שהן שונות זו מזו. יום אחד הגיעה הוראה שלא מנשירים יותר תלמידים, והיינו צריכים להסתגל לאי הנשרה במעבר מכיתה ט' לכיתה י' ולקבל את כולם. זו מדיניות שקיבלתי באהבה ואני מאמין בה מהבחינה החברתית. היינו צריכים למצוא מענה לאוכלוסייה שהלכה והשתנתה. בעבודה הזו לא משעמם לרגע. האתגרים השתנו במהלך השנים, ויבוא היום שבו אגיע לגיל 67 ואצטרך לפרוש. אין מה לעשות – זו דרכו של עולם. צריך לקבל את זה באהבה ולפנות את הדרך לצעירים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לילך גרופר

    אחד המנהלים המוערכים, צנועים, מקצועיים עם נתינה וראיית הכלל!
    זכינו להיות מקהילת הלומדים וההורים שרואים את פועלך ומוקירים את יכולותיך!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר