בית הספר חוגים החדש (צילום: ועד הורי בית הספר חוגים)
בית הספר חוגים החדש (צילום: ועד הורי בית הספר חוגים)

"לא ייתכן שילדים צריכים לצעוד ברגל 40 דקות לבית הספר"

על חגיגת פתיחתו של בית הספר חוגים החדש מעיבה הנגישות הקשה אליו וממנו. ועד ההורים חזה את הבעיה מבעוד מועד ואיים להשבית את בית הספר, אך נענה לבקשתה של עיריית חיפה לא לשבש את פתיחת הלימודים במשכן החדש. יו"ר הוועד אילנה דיחנו: "העירייה חייבת לתת מענה. היה לה מספיק זמן להתארגן"

פורסם בתאריך: 28.4.19 18:05

בית הספר העל יסודי שש שנתי חוגים נפתח היום (ראשון) במשכנו החדש ברמת הדר. על החגיגה מעיבה העובדה שהתחבורה הציבורית לבית הספר אינה נותנת מענה הולם ומספיק לצורכי התלמידים, שחלקם נאלצים לצעוד ברגל יותר מחצי שעה כדי להגיע ללימודים. עיריית חיפה אמנם ארגנה הסעות אך הן אינן נותנות מענה מספיק. ועד ההורים של בית הספר, שבו לומדים כ-1,100 תלמידים מאזור הכרמל, חזה את הבעיה מבעוד מועד ואיים להשבית את בית הספר, אך נענה לבקשת העירייה לא לשבש את פתיחת הלימודים במשכן החדש.

יו"ר הוועד אילנה דיחנו: "בשעה טובה בית הספר נפתח, אבל הבעיות לא נפתרו. לפני ארבע שנים החלו לבנות את בית הספר ולא חשבו על הגעתם של התלמידים אליו. המשכן החדש רחוק ממרכז הכרמל – מקום משכנו הקודם של חוגים, שהיה מקום נגיש וקרוב לתלמידים מכל השכונות שהזינו את בית הספר".

דנתם עם העירייה בנושא לפני המעבר?

"בוודאי, אמרנו להם, הזכרנו להם, כתבנו להם מכתבים והצבנו קווים אדומים, אך זה לא עזר. אמרנו שלא ייתכן שילדים צריכים לצעוד ברגל 40 דקות לבית הספר או לנסוע אליו בשני אוטובוסים. אנחנו לא בתל אביב שהיא עיר שטוחה שקל ללכת בה, פה הטופוגרפיה היא קשה. חוגים הוא בית ספר עירוני וצריך לקבל מענה מהעירייה".

 

 

לדבריה של דיחנו, למרות האווירה החגיגית, המעבר אינו מושלם: "המנהלת היא מצוינת ולשביעות רצוננו והמורים עבדו קשה לקראת המעבר, אבל בעיית הסעה מקלקלת את החגיגות. הבעיה היא חריפה במיוחד בשתי שכונות – כרמליה וכבביר – שמהן ואליהן לא הותאמה תחבורה כלל. בבוקר יוצא רק אוטובוס אחד בקו 34 שהאריכו לו את המסלול בשתי תחנות נוספות כדי שיגיע למבנה החדש, אז מה זה נותן? חוגים הוא לא בית ספר יסודי שכל תלמידיו מתחילים ללמוד ב-8:00 ומסיימים ב-13:00. יש כאן חטיבת ביניים ותיכון, ושעות הלימודים הן מגוונות. אני לא רוצה להשבית את השמחה, אבל העירייה חייבת לתת מענה. היה לה מספיק זמן להתארגן".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה פעלה וממשיכה לפעול מול כל הגורמים הרלוונטיים וחברת אגד בנושא ההיסעים לבית הספר חוגים וממנו בעקבות העתקת בית הספר למבנה החדש. במסגרת זו פעלה העירייה להארכת מסלולי קווי אוטובוס מכרמליה עד לבית הספר. נוסף על כך מעמידה העירייה לרשות התלמידים אוטובוס הסעות נוסף לצורך תגבור, אשר יוצא משכונת כבאביר, ממשיך לשכונת כרמליה ומשם מגיע לבית הספר. יש לציין כי מבדיקה שנערכה עולה שמספר התלמידים שעשה היום שימוש בהסעה המאורגנת שהציבה העירייה היה קטן מהצפוי. בהתייחס להיסעים בחזרה מבית הספר, קו 87 שאמור להסיע תלמידים לשכונת עין הים דרך שכונת כבאביר וכרמליה לא פעל היום כנדרש, ובעקבות כך מתבצעים בדיקה ובירור מול אגד לפתרון התקלה".

 

בית הספר חוגים החדש (צילום: ועד הורי בית הספר חוגים)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אבא מודאג

    תפסיקו להתבכיין, לא מוצא חן בעייניכם תתנו את הבית ספר למי שבאמת צריך, ולא למפונקים שלא מעריכים מה הם מקבלים מהעירייה.
    במגזר הערבי חולמים על בית ספר בחצי מהתקציב שהושקע בבית הספר הזה.

  2. דניאל

    כתלמיד חוגים ברחוב פבזנר עברנו לרח ישורון. בבקרים עלינו מהדר לבית הספר וכיף היה לחזור בדילוגים להדר בסיום הלימודים. ילדי כבר היו שונים פינקו אותם מרחק קילומטר קו אוירי הבאנו אותם לזכרון יוסף וכך גם אפנו אותם. חטאנו כלפיהם. שילכו קצת ברגל!

  3. פסיכולוגית

    אותי יותר מטרידות כמויות האבק העצומות שהתלמידים לומדים בהן. נדרש טיפול בדחיפות

  4. Dr No

    בגיל 74 יש לי רגליים חזקות הודות להליכותי בצעירותי לאורך רח' בלפור – ירידה ועליה – מרח' בר-גיורא לבי"ס חוגים בפבזנר…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר