בית הספר צור ים
בית הספר צור ים

שני מיליון שקל יושקעו בשדרוג בית הספר צור-ים

בית הספר הטכני של חיל הים ישודרג בסיוע משרד העבודה ועמותת צורים של סטף ורטהיימר. במסגרת השדרוג ייבנה אגף חדש לבית הספר ותותאם תוכנית הלימודים לצורכי החיל. המטרה: לאפשר לבוגרים מקצוע שבו יוכלו לעסוק גם בצבא וגם באזרחות

פורסם בתאריך: 5.5.19 08:43

משרד העבודה ועמותת צורים של התעשיין סטף ורטהיימר ישקיעו שני מיליון שקל בשדרוג בית הספר הטכני של חיל הים צור-ים ובהפיכתו לאחד המתקדמים בתחומו בארץ.

במסגרת השדרוג ייבנה בתחום בית הספר אגף חדש שישתרע על פני 400 מ״ר ובו ילמדו תלמידי מגמת החשמל. בשלב מאוחר יותר תיבנה מעליו גם קומה שנייה. בצור-ים מציינים שמטרת השדרוג היא לתת לתלמידים את התנאים האופטימליים להצליח בלימודים, שהפכו עם השנים למאתגרים במיוחד בגלל צורכי חיל הים.

״הציוד היום על ספינות החיל הוא מהמתקדמים בעולם ודורש מיומנות גבוהה, שאותה רוכשים התלמידים בצור-ים״, אומר מנהל בית הספר מוקי זמברג. לדבריו, במגמת החשמל לומדים התלמידים גם חשמל ביתי וגם חשמל תעשייתי ביחד עם לימודי מחשב, כך שבתום לימודיהם הם מוסמכים כחשמלאים לא רק לצבא אלא גם לשוק האזרחי. שדרוג נוסף יתבצע בתוכנית הלימודים בתחום המכונה.

זמברג: "בשנה האחרונה קיימנו דיונים עם צוות מקצועי בראשות מפקד חיל הים אלי שרביט כדי לבחון איך מתאימים את תוכנית הלימודים לצורכי החיל. זה לא היה אתגר פשוט".

 

 

אתם מוגדרים כבית ספר של חיל הים. האם תוכנית הלימודים שלכם לא אמורה מראש להתאים לצורכי הצבא?

"הנושא הוא קצת יותר מורכב. תוכנית הלימודים שלנו מוכתבת על ידי משרד העבודה, ובסיומה מקבל התלמיד תעודת מקצוע מטעם המדינה, לכן המדינה דורשת שהלימודים יותאמו לא רק לתעסוקה בצבא אלא גם בעתיד באזרחות. תעודת המקצוע שמקבלים כאן מאפשרת לבוגרים לעבוד בשני התחומים, הן הצבאי והן האזרחי, בשלושה מקצועות – חשמל, מכונה ו-CNC שזה מערכות תכנון וייצור באמצעות מחשב. במהלך השנה בדק חיל הים את תוכניות הלימודים והגיע למסקנה שבתחום המכונה יש כאן פוטנציאל לתרומה גדולה ומשמעותית ביותר, אך התוכנית מחייבת התאמות לצורכי החיל, שאכן יתבצעו בשנת הלימודים הבאה".

לדבריו של זמברג, משרד העבודה אישר את אותן ההתאמות "כך שלבוגר שלנו יהיה בתום לימודיו כרטיס כניסה לחיל הים וכרטיס כניסה לחיים האזרחיים".

עוד בשינויים הפדגוגיים – את הקורסים במגמת המכונה יעבירו החל מהשנה הבאה מדריכים מחיל הים ולא מורי בית הספר.

זמברג: "אנחנו כבר עמוק בתוך המאה ה-21. מה שהתאים פעם, היום הוא נחלת העבר. אם רוצים לשמור על רמת לימודים גבוהה חייבים לערוך התאמות גם בתוכנית הלימודים וגם במבנים. הצרכים משתנים חדשות לבקרים, וכך גם האופן שבו מתבצעים הלימודים. מערכת חינוך שקופאת על שמריה ולא מתאימה את עצמה לתקופה הרלוונטית לא מבצעת את תפקידה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר