גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
גן ילדים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

זעם בנאות פרס: ילדים שובצו לגן בדרך הים

עיריית חיפה הודיעה ל-35 משפחות בשכונת נאות פרס כי בשל מצוקת מקום שובצו ילדיהם בגן ברחוב דרך הים בשכונת הכרמל המערבי. ההורים הזועמים: "לא נכניס את הילדים לגן בדרך הים. פשוט לא נשלח אותם לגן. נשב באשכול הגנים בשכונה ולא נזוז משם"

פורסם בתאריך: 7.5.19 11:40

הורים בשכונת נאות פרס זועמים על עיריית חיפה. הסיבה: בימים האחרונים התברר להורים כי הם ייאלצו לרשום את ילדיהם לגן ברחוב דרך הים בשכונת הכרמל המערבי ולא בגן בשכונה מפאת חוסר מקום. ההורים טוענים כי כעת, לאחר שההרשמה למוסדות החינוך לשנת הלימודים הבאה כבר הסתיימה, הם נדרשים למצוא פתרון בעצמם.

בהודעה להורים נכתב: "שכונת נאות פרס היא שכונה בתנופה, שכונה בהתחדשות עירונית. לאור ריבוי הבקשות לרישום בגני הילדים בשכונה הוחלט על בניית גן ילדים חדש לרווחת הילדים. עד להשלמת הבנייה העמדנו לרשות ילדי נאות פרס בלבד את גן אהבה ברחוב דרך הים 194 החל מ-1 בספטמבר 2019. עם סיום הבנייה והתקנת מתקני החצר המותאמים לצורכי הילדים יועברו הילדים כקבוצה לגן החדש בשכונה. אנו מודים לכם על סבלנותכם ועל שיתוף הפעולה".

ההורים הזועמים ניסחו עצומה נגד החלטתה של העירייה. חלקם הציעו חלופה בדמות הכשרתה של כיתה בבית הספר בשכונה שישמש כגן, אחרים דרשו כי העירייה תממן את ההסעות לילדים שיאלצו לנסוע מהשכונה לגן בדרך הים, אך שתי ההצעות נדחו וההורים מתכוונים להילחם על פתיחת גן נוסף בנאות פרס.

אפרת אלישע, אם לילדה בת שנתיים ושמונה חודשים שאמורה ללמוד בגן אהבה: "אני כועסת מאוד. קיבלנו שיבוץ לגן שבכלל לא בחרנו. לא אשלח את הבת שלי לגן הזה. אני פשוט מתכוונת לשבת איתה באשכול הגנים בשכונה שלנו, ליד הגן של הבן שלי שכן רשום לגן בשכונה. שוחחתי עם הורים אחרים וכולנו מתכוונים לשבת במתחם של אשכול הגנים, לא לזוז ולא להתפנות משם עד שיאפשרו לילדים שלנו ללמוד בשכונה".

 

 

חי אברהמי, אב לילד בן שנתיים וחצי שגם הוא שובץ בגן בדרך הים: "בגלל נאות פרס חזרנו לחיפה. זו שכונה יקרה מאוד ומבטיחה מאוד, ולפני שרכשנו את הדירה הציגו בפנינו את אשכול הגנים היפה. רשמנו את הבן שלנו לגן בשכונה, וקיבלנו את ההודעה המרה שבגלל שהוא נולד אחרי חודש יולי הוא יצטרך ללמוד בגן בדרך הים. אנחנו אשמים שזהו תאריך הלידה שלו? ההחלטה הזאת היא נוראית מבחינתנו. בלית ברירה נצטרך לרשום אותו לשנה נוספת בגן פרטי. קנינו בית במיליוני שקלים בנאות פרס ואפילו אין לנו גן. זה חמור מאוד. להחליף לילד גן כל כמה חודשים זה משהו לא מקובל. בעירייה אומרים שאין מה לעשות. אנחנו מנסחים עצומה, וכל ההורים לא מתכוונים להתפשר בעניין".

הילה גיא אמסלם, אם לילד בן 3: "יום לפני הודעה על השיבוצים קיבלנו את ההודעה של העירייה – הודעה פחדנית מאוד, יש לציין. במקום שיאספו אותנו ויודיעו לנו כמו שצריך, שלחו מייל שבו כתוב בעצם שהעירייה לא נערכה לשנת הלימודים ושמפנים 35 משפחות לדרך הים. אנחנו גרים כבר שלוש שנים בשכונה, כך שהם ידעו כבר מזמן את הצפי למספר הילדים והיו יכולים להיערך בהתאם. הבעיה הכי גדולה פה זה שאף אחד לא הודיע לנו בתחילת ההרשמה שזה מה שיהיה. מתי הם עשו זאת? עכשיו, כאשר כל ההרשמות לכל הגנים האחרים נסגרו ואין לנו שום אופציה להירשם לגן אחר. בפקקים של הבוקר הנסיעה מנאות פרס לדרך הים אורכת חצי שעה לכל כיוון. ראש מינהל החת"ר אילנה טרוק אמרה לי שהיא תעשה הכל כדי למצוא לזה פתרון אחרי יום העצמאות. חשוב לציין שאנחנו מתעקשים על כך שלא נכניס את הילדים לגן בדרך הים. פשוט לא נשלח אותם לגן. נשב באשכול הגנים בשכונה ולא נזוז משם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "בנאות פרס נפתחו בשנתיים האחרונות שישה גני ילדים חדשים. לנוכח ריבוי הבקשות לרישום לגני הילדים בשכונה ועל מנת לתת מענה חינוכי קהילתי מיטבי החלה בנייתו של גן ילדים נוסף בשכונה. עד להשלמת הבנייה העמדנו לרשות ילדי נאות פרס בלבד את גן אהבה ברחוב דרך הים. מיד עם השלמת הבנייה והתקנת מתקני המשחק האיכותיים יעברו הילדים כקבוצה לגן החדש. נוסף על כך יתקיים שיתוף פעולה מלא בין עיריית חיפה לבין ועד שכונת נאות פרס, ותתקיים פגישה מסודרת להגעה להחלטה משותפת ומוסכמת לגבי השיבוץ וההשמה של הילדים בגנים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תושבת השכונה

    מי שמחפש על מה לזעום, תמיד ימצא. סך הכל נשמע שמחפשים פיתרון, זה חלק מהעניין בשכונה חדשה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מענין מי זאת " תושבת השכונה" ?!
    הלשון שלה ארוכה
    ובטח מגיעה עד לראשת העיריה
    ועושה לה חשק להמשיך
    במציאת פתרונות גרועים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר