בית הספר חוגים החדש (צילום: ועד הורי בית הספר חוגים)
בית הספר חוגים החדש (צילום: ועד הורי בית הספר חוגים)

נתק בין ועד ההורים בחוגים לעירייה: ממחר שביתה

ועד ההורים של בית הספר חוגים קבע את תחילת השביתה ליום שני כדי לאפשר קיום מגעים עם עיריית חיפה במהלך היום ולמנוע את השביתה, אבל בוועד טוענים שבעירייה מגלים אדישות. יו"ר הוועד אילנה דיחנו: "העירייה אילצה אותנו להגיע למצב הזה"

פורסם בתאריך: 12.5.19 18:00

נתק מוחלט בין עיריית חיפה לוועד ההורים בבית הספר חוגים שמתכוון להשבית את הלימודים ממחר (שני) ועד להודעה חדשה. הוועד הודיע אתמול על השבתה ביום שני, וזאת כדי לאפשר דיונים בין הוועד לעירייה במהלך היום בניסיון למנוע את השביתה, אך לדבריה של יו"ר הוועד אילנה דיחנו מגלה העירייה אדישות כלפי המהלך. "מבחינתם שלא יהיו לימודים", אומרת דיחנו. יצוין שפניותיו של ועד ההורים לעירייה בנושא ההסעות הועברו כבר לפני שבועיים, ואז הבטיחה העירייה לטפל בבעיה, אלא שלטענת ועד ההורים דבר לא נעשה.

דיחנו: "חשבתי שראש העיר עינת קליש רותם תדבר איתנו, אבל לא קרה כלום. נתנו לעירייה מספיק זמן כדי לפתור את הבעיה ולא נותרה לנו ברירה אלא להשבית בצער רב את בית הספר. ממחר, 1,100 תלמידים מחטיבת הביניים ומהחטיבה העליונה לא ילמדו. לנו, ההורים, ברור שמדובר בצעד דרסטי ואנחנו מקווים שהלימודים לא ייפגעו קשות, אבל העירייה אילצה אותנו להגיע למצב הזה. הצעד נועד בעיקר כדי לפתור את בעיית ההסעות לבית הספר. לא מדובר בבעיה רק של המחזור הנוכחי אלא גם של אלו שיבואו אחריו. כולם יסבלו אם לא יהיה פתרון. אנחנו נאבקים לא רק בשבילנו אלא גם בשביל הדורות הבאים".

 

 

שביתות הן אפקטיביות בדרך כלל ב-1 בספטמבר כי אז גם משרד החינוך מתערב. מדוע בחרתם לשבות עכשיו, חודש וחצי לפני סיום שנת הלימודים?

"נכון, אבל אנחנו רוצים שב-1 בספטמבר יימצא כבר פתרון ולא להתחיל במאבק רק אז. יכולנו להתעלם מהבעיה ושהדור הבא יסבול, אבל זה לא העניין. דרוש כאן פתרון מערכתי. עברנו לבית ספר חדש, וכל המתקנים ודברים בסיסיים כמו הסעה לא מסודרים. בפעמים הקודמות שהתנהל שיח בין העירייה לוועד נאמר לנו 'עברתם לבית ספר יפה, יש קו אוטובוס שמגיע ב-7:30 לבית הספר, אז מה אתם רוצים?'. אכן, מבנה בית הספר הוא יפה, אבל זה לא אומר שצריך להרע את תנאי התלמידים. גם אם יצפו את הקירות בזהב זה לא יפחית מהצורך של התלמידים בתחבורה סדירה כדי להגיע לבית הספר ומתקני ספורט כדי להתאמן".

אולי הם באמת לא מבינים?

"נניח שזו לא התחכמות מצדם, אז אני קוראת להם לקיים פגישת תיאום ציפיות כדי להבין מה אנחנו רוצים. מה יותר טוב – שהתלמידים לא ילמדו ורק אז לנסות להבין מה קורה?".

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ההרס המשך בעיר

    דם מה שתפקד טוב בחיפה כמו תיכון חוגים גם נהרס.
    אגב התיכון חוגים לא יעזר אף שלט יישאר על שם יאיר כץ מייסדו ולא רחל מתוקי פקידה בעירייה..
    אם לא מכבדים את העבר איך יכבדו את מי הנעשה בהווה בעתיד..?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר