נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)
נערות במכנסיים קצרים (צילום: Getty Images, Image Source)

משמרת מחאה נגד איסור לבישת מכנסיים קצרים לבנות

מול בית הספר אהוד ע"ש שלמה תל תתקיים משמרת מחאה נגד בתי ספר שאוסרים על ילדות להגיע במכנסיים קצרים ללימודים. "הטירוף חייב להיפסק. רגליים אינן איבר מיני", אומרת יוזמת המחאה מיכל אלבז, "עיסוק שלילי בגופן של הילדות פוגע עמוק בנפשן"

פורסם בתאריך: 4.6.19 12:41

תושבת חיפה יוזמת משמרת מחאה מול בית הספר אהוד ע"ש שלמה תל נגד האיסור שמוטל על תלמידות להגיע לבתי הספר במכנסיים קצרים. בפוסט בפייסבוק שפרסמה מיכל אלבז, תושבת העיר, נכתב: "בבית הספר אינשטיין התקיים מסדר בושה לבנות מול כל הכיתה בתוספת איומים ועונשים לסוררות. בבית הספר אהוד מבקשים לאכוף בנוקשות ועל בנות בלבד מכנסיים עד לברך ואיסור על חצאית קצרה גם אם יש תחתיה טייץ".

בהמשך הפוסט כתבה אלבז: "הטירוף חייב להיפסק. רגליים אינן איבר מיני. העיסוק הזה במיניות ובפתיינות בגיל כה צעיר הוא הזוי, מגוחך ופוגעני. עיסוק שלילי בגופן של הילדות פוגע עמוקות בנפשן, בדימוין העצמי ובדימוי הגוף שלהן. המסר לבנות שיכסו את גופן גורם לילדות להפנים את האיסור ואת הביקורת ולפתח בושה כלפי גופן. בית הספר הופך להיות למקום רודפני ומאיים ולשופר למערכת ערכים זרה וחשוכה שאינה הולמת את ערכי העולם החילוני-ליברלי. צריך להפסיק את הטירוף הזה".

אלבז קוראת להורים להגיע מחר (רביעי) בשעה 7:45 למשמרת המחאה, מציינת שבימים אלה מצטרפות עיריות בכל הארץ למחאה ושואלת: "איפה עיריית חיפה?".

 

 

ג'ניפר לוין, אם לתלמידה בבית ספר יסודי בעיר וממארגנות משמרת המחאה: "אנחנו קבוצת אמהות שחושבות שיש כאן בעיה מערכתית. אנחנו מרגישות שבית ספר יסודי לא יכול להגיד לבנות שלנו איך להתלבש. יש פה עניין עקרוני שנוגע לאו דווקא ללבוש של הבנות אלא גם לזה של הבנים – למה שבית ספר יתערב בלבוש שלהם? יש לנו הרגשה שההתערבות של בתי הספר לא נעשית מהפן החינוכי אלא מהפן הדתי. להגיד לילדה קטנה שהיא מתלבשת באופן פרובוקטיבי מצביע על כך שהבעיה היא אצל זה שאומר ולא אצל הילדה. בתי הספר הממלכתיים בחיפה הם מעורבים – בנים ובנות לומדים יחד. מלמדים אותם על שוויון בין המינים ומסבירים להם מה זו גזענות, ועכשיו מפלים את הבנות ביחס לבנים. מכנסונים הם רק דוגמה לסימפטום של הדתה. ההתערבות מגיעה גם לעניין צבע הבגד ואפילו לחבישת כובע. בצקום שהאווירה בבתי הספר תהיה פלורליסטית היא הופכת לדתית".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ההחלטה על קוד הלבוש של התלמידים נקבע על ידי מנהלי בתי הספר והצוות החינוכי הבית ספרי. אנו סומכים על מנהלי בתי הספר ועל שיקול דעתם המקצועי בנושא".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שהגה את הרעיון לבדוק אורך מכנס בילדות ביה"ס יסודי צריך להיות מורחק מילדים באופן מיידי ולהחקר בחשד לפדופליה

  2. חיפאי אמיתי 100% חתול

    בית ספר זה מקום שאמור להיות מכובד. זה לא חוף הים.

  3. תתלבשו בהתאם זה לא חוף הים

    אם בכל העולם זה אסור בבתי הספר כנראה שיש סיבה טובה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בנות, אתן קובעות ולא אף אחד אחר…תתארגנו ותחליטו ללבוש מכנסיים קצרים כולכן!!! את הרשות לזה אתן נותנות לעצמכן , לא מנהל/ת לא עירייה ולא ממשלה. לא יסלקו את כולכן מבית הספר ואם כן אז סבבה. יש ים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר