האירוע לרגל ההוצאה לאור של הספר "לומדים לשחק" של ברוך יעקבי (צילום: שושן מנולה)
האירוע לרגל ההוצאה לאור של הספר "לומדים לשחק" של ברוך יעקבי (צילום: שושן מנולה)

יצא לאור הספר "לומדים לשחק" של מנהל עין הים ברוך יעקבי

במרכז פירמידה נערך אירוע לרגל ההוצאה לאור של ספרו של מנהל בית הספר עין הים ברוך יעקבי, שבו הוא מותח ביקורת על מערכת החינוך באמצעות הסיפור של בית ספרו, שאימץ את המשחק כדרך לימוד

פורסם בתאריך: 23.6.19 13:56

אירוע לרגל ההוצאה לאור של הספר "לומדים לשחק – חינוך משחקי כמעשה של חירות", שכתב מנהל בית הספר הניסויי עין הים ברוך יעקבי, התקיים במרכז לאמנות עכשווית פירמידה. בספר מותח יעקובי ביקורת על מערכת החינוך באמצעות סיפורו של בית הספר עין הים שאימץ את המשחק כנושא המרכזי וכדרך לימוד בבית הספר.

אורח הכבוד בטקס היה שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, שביקר בעין הים בתקופת כהונתו כשר. פירון חלק שבחים ליעקבי ולצוותו ואמר: "כשהייתי בעין הים ראיתי תהליך מיוחד. לא היתה התבכיינות. בדרך כלל כשהגעתי להרבה מקומות סיפרו לי מה לא טוב, מה לא עובד וכמה דופקים אותם. בעין הים הראו לי איך לומדים שברים מבלטה שבורה במגרש הכדורסל. אם מנהל לוקח את הבלטה הזו ובמקום לבכות כמה דופקים אותו הוא נעזר בה לשיעור מתמטיקה – זה ייחודי. אם הייתי בא לבית ספר אחר והיו שם בלטות שבורות הדיון היה על זה ולא על ההזדמנויות שהבלטה השבורה מזמנת".

 

 

לדבריו של פירון, משחק הוא גורם ראשון במעלה בתהליך הלימוד: "תינוק לומד בשנתיים הראשונות של חייו יותר מאשר תלמיד לומד בשנתיים בבית הספר כי בשנתיים ראשונות בעיקר משחקים".

יעקבי: "במשרד החינוך חושבים שאני מבקר אותם כל הזמן, אבל אני מבקר לא רק אותם. גדלנו וחונכנו על כך שצריך לבקר. נשתל לנו בראש שככה צריך ללמד. בעין הים אנחנו חושבים כל הזמן איך אפשר אנחנו יכולים לשבור את הפרדיגמות, לצאת מהקופסה ולעשות משהו חדש. בשביל מה באים לבית ספר? כי חייבים, אבל השאלה שלי היא איך הופכים את ההכרח הזה לרצון. לעין הים באים בשמחה וכדי להתרגש. בסוף היום אני שואל את עצמי אם התרגשתי ואם היה לי מעניין. זה הקו שמנחה אותי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר