אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

נכשלו מגעי האיחוד בין האוניברסיטה לאורט בראודה

הוועד המנהל של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל הודיע על השהיית המגעים למיזוג עם אוניברסיטת חיפה: "הוועד הגיע פה אחד ובצער לכלל החלטה כי לא מתקיימים התנאים הנדרשים למיזוג"

פורסם בתאריך: 8.8.19 17:55

הוועד המנהל של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל הודיע היום (חמישי) על השהיית המגעים לאיחוד עם אוניברסיטת חיפה. בהחלטת הוועד נכתב: "הוועד המנהל הנחה את הנהלת המוסד להשהות לעת הזאת את המגעים למיזוג ולהסב את מירב המאמץ לביסוס עצמאותה של המכללה ולקידומה תוך טיפוח ההון האנושי של המכללה".

יצוין שבשנת 2016 אישר שר החינוך דאז נפתלי בנט את בקשתם של שני המוסדות לאיחוד כדי לחזק את הגליל, ונושא האיחוד אף נכנס לתוכנית מתוקצבת של הממשלה לחיזוק הגליל.

וכך כתבו חברי הוועד המנהל: "בשלוש השנים האחרונות התקיימו מגעים בין בראודה לאוניברסיטה שימנף סינרגיה בין שני המוסדות לטובת השכלה הנדסית איכותית. הוועד, בשיתוף עם גורמי הפנים ועם נציגי הציבור, סקר היום את כלל המהלכים והמגעים בין המוסדות והגיע פה אחד ובצער לכלל החלטה כי לא מתקיימים התנאים הנדרשים למיזוג. ייעודה הברור של המכללה לקדם את החינוך ההנדסי ולשפר את פריון התעשייה בישראל קיבל רק לאחרונה אשרור בעקבות הזכייה במכרז של משרד הכלכלה להקמת מכון לאומי לייצור מתקדם".

 

 

עוד נכתב בהודעה: "המכללה רואה חשיבות ביצירת חיבורים עם גופים אקדמיים ותעשייתיים מובילים שייסעו למנף את החזון ואת הייעוד שלה להיות מוסד מוביל בתחום ההנדסה בכרמיאל".

מאוניברסיטת חיפה נמסר בתגובה: "המגעים לאיחוד בין אוניברסיטת חיפה למכללת אורט בראודה נעשו כחלק מתוכנית אסטרטגית רחבת היקף, הכוללת הקמת פקולטה להנדסה והרחבת הנוכחות של האוניברסיטה בגליל. האיחוד המדובר היה אחד מכמה אפיקים אפשריים ליישום התוכנית, והמגעים בין הצדדים התקיימו תמיד בלב שלם ובנפש חפצה. אנו מאחלים למכללת אורט בראודה הצלחה בהמשך דרכה העצמאית. אנו ממשיכים לפתח את תחום ההנדסה ובמקביל להעמיק השפעתנו בגליל כמנוע של מצוינות ושינוי חברתי-כלכלי".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר