המעון בקרית אליעזר
המעון בקרית אליעזר

המעון בקרית אליעזר: הוגשה עתירה נגד העירייה

15 עותרים מבקשים באמצעות עו"ד אביעד ויסולי מבית המשפט לתת צווים המורים לעיריית חיפה ולראש העיר עינת קליש רותם להימנע משינוי הייעוד, התפקיד והמבנה של המעון ברחוב צה"ל בקרית אליעזר ולאפשר את הפעלתו עבור ילדים בגילאים 3-0

פורסם בתאריך: 14.8.19 07:59

פרשת המעון ברחוב צה"ל 14 בקרית אליעזר מגיעה לפתחו של בית המשפט. היום (שלישי) הוגשה לבית המשפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים עתירה דחופה נגד עיריית חיפה והעומדת בראשה עינת קליש רותם. בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אביעד ויסולי, מבקשים 15 העותרים מבית המשפט לתת צו ביניים, צו על תנאי וצו מוחלט המורה לעירייה ולראש העיר להימנע משינוי הייעוד, התפקיד והמבנה של המעון.

כמו כן מבקשים העותרים צו ביניים, צו על תנאי וצו מוחלט המורה לעירייה ולראש העיר להמשיך להפעיל את המעון כמעון מסובסד באמצעות חברת אדם חינוך בע"מ או כל מפעיל מאושר אחר, וצו על תנאי וצו מוחלט המורה להן להימנע מ"להפלות לרעה את תושבי שכונת קרית אליעזר בכל הנוגע לפתיחת גני חינוך מיוחד בה, מעל ומעבר לצורכי השכונה וסביבתה, בעוד שהעירייה נמנעת לחלוטין מפתיחת גני חינוך מיוחד בשכונות הכרמל".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" לפני כשלושה שבועות, הורים מקרית אליעזר מבקשים להקים מעון לפעוטות בגילאים 3-0 בתמיכתו של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, אך העירייה מתנגדת לכך. משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים הפעיל עד סוף שנת הלימודים החולפת את המעון, אך זה נסגר והמבנה הוחזר לאגף נכסים ושמאות במינהל ההנדסה בעירייה. כעת מבקשים ההורים להמשיך את הפעילות במעון, ולצורך הקמתו הם ייסדו את החברה אדם חינוך בע"מ שפנתה למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לקבלת סמל מעון. החברה קיבלה סמל מעון זמני ואישור להפעיל מעון במבנה לשנתיים – מ-1 בספטמבר 2019 עד 31 באוגוסט 2021. החברה העבירה את האישור לעירייה, אך זו מסרבת לאפשר להורים לפתוח שם מעון.

לטענתה של העירייה, היא מברכת על כל יוזמה שיש בה כדי לתת פתרון מוסדר לילדים בגילאים השונים, אך עם זאת, "המעון שבו מדובר הופעל כמסגרת פרטית תחת פיקוח של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ונסגר בשל מיעוט נרשמים ללא כל קשר לעירייה. המתחם ששימש את המעון מוכשר בימים אלה לפתיחת גני ילדים עירוניים חדשים על מנת לתת מענה לכל ילדי השכונה בגילאים 3 ומעלה שזכאים לגנים במסגרת חוק חינוך חינם. על אף כל ניסיונותינו והרצון לסייע גם להורי הילדים הצעירים יותר, שאינם נכללים במסגרות חוק חינוך חובה חינם, לא נמצא בשכונה נכס עירוני פנוי שמתאים לשמש כפעוטון. העירייה תבצע מיפוי צרכים מקצועי לפי הפרופיל של השכונה, כולל בדיקת פוטנציאל נרשמים מקרב ילדי השכונה בראייה כוללת ובהלימה לכל הפרמטרים הקהילתיים הקיימים והאכלוס הצפוי של מתחם האיצטדיון. ככל שיימצא מבנה ויהיו מספיק נרשמים, תפרסם העירייה מכרז לפי הנהלים הנדרשים לאיתור מפעיל למעון".

 

 

בשבוע שעבר פנו הורים ותושבים מקרית אליעזר באמצעות עו"ד ויסולי במכתב חריף לקליש רותם, לסגניה, לחברי מועצת העיר, למנכ"ל העירייה איתן שטיאסני וליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, שבו הם נדרשים "לתת הוראה מפורשת ומיידית לעובדי העירייה ולמנהליה לא לגעת במעון ולא לשנות או להרוס בו דבר עד לקיום כל ההליכים החוקיים הנדרשים כחוק, ולהודיע על כך לא יאוחר מ-8 באוגוסט. אם לא תתקבל הודעה כאמור במועד זה מתכוונים מרשי לעתור לבית המשפט לקבלת צו מניעה שיפוטי ללא כל התראה נוספת". היום כאמור הוגשה עתירה לבית המשפט.

בעתירה מועלות טענות לחריגה מסמכות חוקית בכך ש"החלטת העירייה לסגירת המעון ולהפיכתו לגן לחינוך מיוחד התקבלה באורח שרירותי, ללא כל הנמקה הגיונית, חוקית וסבירה וללא אישור חוקי כנדרש". כמו כן נטען כי מדובר בהפרת עיקרון הצדק הטבעי בשל היותה החלטה מינהלית בהיעדר שימוע. "החלטה מינהלית הפוגעת קשות בעותרים מבלי לתת להן את זכות השימוע היא החלטה מינהלית פסולה ויש לבטלה", נכתב בעתירה. טענות נוספת שמועלות בעתירה הן פגיעה בזכויות יסוד בניגוד לפסקת ההגבלה והפרת עיקרון השיוויון.

בעתירה מבקשים העותרים מבית המשפט לתת צו ביניים במעמד צד אחד המורה לעירייה לא לשנות את המצב הקיים ולא לפגוע במבנה המעון עד למתן פסק דין סופי וחלוט בעתירה מכיוון ש"העירייה מבקשת לשנות את המצב הקיים ולהרוס את המעון הכולל כעת את כל ההתאמות הנדרשות על ידי משרד הרווחה לקבלת סמל מעון מסובסד".

כמו כן מבקשים העותרים מבית המשפט לתת צו ביניים לפני 1 בספטמבר אשר מורה לעירייה ולראש העיר לאפשר לעותרים לקיים את פעילות המעון החל מתאריך זה ועד למתן פסק דין סופי בעתירה. "אם הדיון בעתירה יימשך כמה חודשים הרי שהעותרים, אשר שלחו את ילדיהם למעון עד עתה, ייפגעו באופן בלתי הפיך אם לא יוכלו לחזור לעבודתם ב-1 בספטמבר".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דניאל קאהן

    לי אישית אין ציפיות מהגברת קליש היא ניבחרה בדרך פסולה אבל דמוקרטית לא בחרתי בה לדעתי לא מתאימה וראויה לעמוד בראשות העיריה כך של מעשה לא מפתיעים אותי.אני מחכה שתסיים את כהונתה.

  2. איזבל

    דניאל מה הקשר לקאליש ? דווקא בסוגיה הזו היא מובילה יפה ,נקווה שתמשיך בדרכה כל הכבוד לה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה זה השנאה הזו ?
    מאיפה הצביעות הזו ?!!!!?!?!
    את כולם כטלם

  4. סילביה

    מה זה השנאה והצביעות הללו?
    את כולם כולם אתם מקבלים ומחבקים, פרט ל…ה דוסים האלה…
    אלאק פלורליסטים !!!

  5. שולה

    מי אתם חושבים שנפגע מזה שאין מעון? רק דתיים? ממש לא!
    מי שלא יהיה לו מוסד חינוכי אחד לשלוח אליו את הילדים זה דתיים, חילונים, עולים מברית המועצות, ערבים, משפחות רווחה, חד הוריות ועוד כמאה תינוקות שאמורים להגיע לשכונה במרץ במסגרת האכלוס של מחיר למשתכן.
    העירייה מסדרת אבטלה לכולם ללא הבדלי דת גזע או מין.
    במעונות בשכונות הסמוכות כבר אין מקום להירשם מה שפשוט משאיר את התושבים העניים, הכי פגיעים, אלה שאין להם כסף למטפלת פרטית, ללא מענה .

    אם לעיריית חיפה באמת אכפת מהאנשים היא יכלה לחפש מפעיל שמוסכם עליה כבר מינואר! היא יכלה לפנות לויצו או לנעמת או לכל אחד אחר ולשכנע אותו שבהתחשב בהגעת המשפחות הצעירות של מחיר למשתכן, הפעלת המעון היא השקעה מצויינת!
    העירייה יכלה גם למצוא פתרונות אחרים עבור המשפחות כמו סידור הסעות למעונות מחוץ לשכונה או סבסוד מטפלות פרטיות.
    אבל לא! היא שולחת את הילדים הביתה ושיסתדרו…

  6. זהבה

    ניכר שבאתם לפה למצוץ את דמה של העירייה ושל משלמי המיסים, מי אתם? מדברים בשם המסכנים? מחיר למשתכן מי שמכם? פה זה לא עוטף עזה….

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר