שלום כיתה א' (צילום: אליהו הרשקוביץ)
שלום כיתה א' (צילום: אליהו הרשקוביץ)

55,500 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים בחיפה

בשנת הלימודים תש"פ ילמדו בחיפה 12,000 ילדי גנים, 25,000 תלמידי בתי ספר יסודיים ו-18,500 תלמידי בתי ספר על יסודי. עיריית חיפה השקיעה בקיץ כ-15,000,000 שקל בשיפוץ ובשדרוג מוסדות החינוך

פורסם בתאריך: 19.8.19 07:56

55,500 תלמידים יפתחו את שנת הלימודים תש"פ בחיפה ש-1 בספטמבר – 12,000 ילדי גנים, 25,000 תלמידי בתי ספר יסודיים ו-18,500 תלמידי בתי ספר על יסודי.

השנה לראשונה פרסמה עיריית חיפה את נתוני פתיחת השנה בקרית חיים בנפרד מהנתונים של שאר שכונות העיר. לפי הנתונים ילמדו בשנת הלימודים החדשה בקרית חיים 4,502 תלמידים – 947 ב-32 גני ילדים, 2,001 בארבעה בתי ספר יסודיים, 835 בשתי חטיבות ביניים ו-719 בחטיבה העליונה של תיכון קרית חיים.

לקראת פתיחת שנת הלימודים השקיעה העירייה כ-15,000,000 שקל בטיפוח הסביבה הלימודית. במסגרת זו שופצו מוסדות החינוך, הוכשרו כיתות לימוד חדשות, בוצעו עבודות הנגשה אקוסטיות בכיתות ועבודות הנגשה לבתי הספר, הותקנו הצללות בחצרות ובגני הילדים חודשו המשטחים בחצרות. בבית הספר היסודי רמב"ם בנוה שאנן ובגני הילדים גלבוע, הלוטם, יובל ואדווה בוצעו רה-ארגון ושיפוץ מקיף. בעירייה מציינים שלקראת חודש דצמבר תושלם בנייתו של בית הספר היסודי ברמת הנשיא.

עוד אומרים בעירייה כי בשנת הלימודים הקרובה בחינוך היסודי יושם דגש על שיפור השירות העירוני שניתן למנהלי בתי הספר, שרובם הם עובדי משרד החינוך, תוך ייעול תהליכי העבודה השוטפים.

 

 

במסגרת תוכניות הלימודים יינתן מענה לכל שכבות הגיל בדגש על נושאים כמו שיפור מיומנויות השפה, התייחסות מעמיקה לשמירה על ניקיון העיר, על איכות הסביבה ועל הבריאות, שימוש מושכל בטלפוניים ניידים, התמודדות עם חיות הבר בנוף העירוני, הטמעת חשיבותו של המיחזור וצמצום הצריכה. בעירייה מדגישים כי כל התוכניות הללו ייבנו עם הצוותים ועם הקהילות בבתי הספר.

בתחום החינוך הלא פורמלי מתכוונים בעירייה לארגן פעילות חברתית קהילתית לנוער באמצעות המרכזים הקהילתיים ומרכזי הנוער, לקיים אירועי הפנינג קהילתיים בגנים הציבוריים בכל השכונות, להעלות הצגות, לקיים אירועי שעות סיפור ולארגן פעילויות של מנהיגות הנוער. נוסף על כך יוגדלו המשאבים לתנועות הנוער וייערכו פעולות הוקרה למדריכי תנועות הנוער.

השנה תיתן העירייה מענה ל-13,000 הורים על ידי מינהלת הורים בשלוחותיה ברחבי העיר. במסגרת זו יתקיימו סדנאות כמו סדנת הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, סדנה לניהול ולשליטה בכעס, סדנה לאבות בלבד, סדנת שחיקה בהורות וסדנת סמכות הורית. כמו כן יתקיימו כנסים, ובהם כנס הורים לפתיחת שנת הלימודים, כנס יום האשה הבין לאומי וכנס יום המשפחה, וייערכו הרצאות להורים בנושאים הורות יצירתית במאה ה-21, סיכוני רשת וגלישה בטוחה, חינוך למיניות בריאה, משפחה מתלהבת, להיות ילדה ואמא והורות בעידן המודרני.

ראש העיר עינת קליש רותם: "בשנת הלימודים תש"פ נפעל לפיתוח מצוינות ערכית לצד מצוינות אקדמית ונפתח מרחבי חינוך שעונים לתפישות חינוכיות מתקדמות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר