מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ בוועידת ערי ישראל לחינוך (צילום: ראובן כהן)
מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ בוועידת ערי ישראל לחינוך (צילום: ראובן כהן)

"המצב במערכת החינוך רק הולך ומחמיר"

לדבריה של מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ, מצב מערכת החינוך רק החמיר מאז השנה שעברה. בדומה להסתדרות המורים, גם מורי הארגון סובלים מחוסר הערכה ומתנאי שכר לא הולמים ולא מתכוונים לפתוח את השנה בבתי הספר התיכוניים אם הבעיות שהם הציגו לא ייפתרו

פורסם בתאריך: 25.8.19 12:36

"בוועידת החינוך של ערי ישראל שנערכה בחיפה לפני שנה התייחסתי למצב העגום של מערכת החינוך", אמרה מזכירת סניף חיפה בארגון המורים ענת שוורץ בפתח דבריה בוועידה שנערכת היום (ראשון) בחיפה, "תנאי העבודה הקשים, אין סוף המטלות, האלימות כלפי המורים, התערבות ההורים, המחסור במורים, וראה זה פלא – חלפה שנה ואני שואלת מה השתנה? כשביקרתי השנה בבתי הספר שמתי לב שהמצב רק הלך והחמיר".

שוורץ סיפרה שהיא מטפלת בפניות רבות של מורים שמבקשים לעזוב את המערכת במהלך השנה. לדבריה, בשנת הלימודים האחרונה פנו אליה כעשרה מורים כאלה מתום חגי תשרי ועד פסח: "הגיע אלי מורה אחד – אדם שעשה שירות בקבע ופרש, ובגיל 40, כשהוא חדור מוטיבציה, עבר להוראה. אחרי עשר שנים בתחום ההוראה, שירות הקבע נראה לו הרבה יותר קל. הוא מותש, קשה לו עם הדרישות של הנהלות בתי הספר. בסופו של דבר, ההתמודדות הזאת יוצרת אצל רבים מהמורים החדשים תחושת ייאוש במקום תחושת שליחות. מתי ישכילו משרד החינוך ומשרד האוצר להבין שחייבים לחולל שינוי?".

 

 

לדבריה של שוורץ, הכוונה בשינוי היא שלא יהיו עוד רפורמות חד צדדיות ועוד תוספת של מטלות ופרויקטים: "הגיע השעה להעביר את מערכת החינוך תהליך משמעותי ארוך טווח בשיתוף עם ארגוני המורים. במשרד החינוך צריכים להבין שלא רצים לגזור סרטים כשמדובר בחינוך. זה טוב אולי כשבונים גשר או כביש, אבל לא בחינוך. לצערנו, מקצוע ההוראה לא זוכה להערכה בחברה".

שוורץ הוסיפה כי הביקורת על ארגוני המורים שלא פעלו עד כה אינה מוצדקת: "אנחנו נלחמים הרבה מאוד זמן כדי שהבעיות ייפתרו. הרבה מהנושאים שמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד הציגה הם רלוונטיים גם לנו בארגון המורים העל יסודיים – הפנסיה, ימי המחלה, החינוך המיוחד, הסדרת חופשות למנהלים ועוד. כל זמן שכל הבעיות האלה לא ייפתרו, ארגון המורים לא יפתח את שנת הלימודים".

 

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דולב

    על מה אתם מדברים לעזאזל. רעייתי עשתה הסבת מקצוע מעריכת דין להוראה , היא וחברותיה ניגשות לשיעורי מבחן והמורים והמנהלים אפילו לא חוזרים להודיע האם התקבלו. היכן הנימוס, דרך ארץ והתנהלות חינוכית? . רבות מחברותיה פשוט המשיכו הלאה ועזבו את המקצוע ומדוע ? בגלל היחס המחפיר של המורים הבוחנים והמנהלים ששכחו שגם הם היו פעם מורים חדשים ואפילו לא לרמתם לחזור כבני אדם ולכבד מורה שהשקיע ועשה שיעור לדוגמא. מיסרון פשוט לא מסוגלים לכתוב… ..ועוד קוראים לעצמם אנשי חינוך.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר