חדר המצב של משרד החינוך במחוז חיפה
חדר המצב של משרד החינוך במחוז חיפה

שנת הלימודים נפתחה בחיפה ללא תקלות

211,645 תלמידים ממחוז חיפה, ובהם כ-55,500 בעיר חיפה, פתחו הבוקר את שנת הלימודים תש"פ. בחיפה ילמדו השנה 12,000 ילדי גנים, 25,000 תלמידי בתי ספר יסודיים ו-18,500 תלמידי בתי ספר על יסודי

פורסם בתאריך: 1.9.19 08:53

שנת הלימודים במחוז חיפה החלה הבוקר (ראשון) ללא תקלות –  כך נמסר ממשרד החינוך. 211,645 תלמידים מהמחוז, ובהם כ-55,500 בעיר חיפה, פתחו את שנת הלימודים החדשה. בחיפה ילמדו השנה 12,000 ילדי גנים, 25,000 תלמידי בתי ספר יסודיים ו-18,500 תלמידי בתי ספר על יסודי.

ממשרד החינוך נמסר עוד כי לאורך שבוע הלימודים הראשון יקבלו בתי הספר ערכת הדרכה ופעילות בנושא "ערבות הדדית", שהוא הנושא המרכזי השנתי.

מנהל המחוז ד"ר סער הראל: "אני שמח לפתוח הבוקר את שנת הלימודים תש"פ. עומדת בפנינו שנה מאתגרת עם תוכניות חדשות רבות ועם המשך הטמעתן של התכניות הקיימות. מי ייתן ותהא זו שנה מוצלחת שבה נשאף למצוינות ערכית, חברתית ואקדמית, ושנצליח לעשות ולהגשים את כל החלומות, המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו".

 

 

לקראת פתיחת שנת הלימודים השקיעה העירייה כ-15,000,000 שקל בטיפוח הסביבה הלימודית. במסגרת זו שופצו מוסדות החינוך, הוכשרו כיתות לימוד חדשות, בוצעו עבודות הנגשה אקוסטיות בכיתות ועבודות הנגשה לבתי הספר, הותקנו הצללות בחצרות ובגני הילדים חודשו המשטחים בחצרות. בבית הספר היסודי רמב"ם בנוה שאנן ובגני הילדים גלבוע, הלוטם, יובל ואדווה בוצעו רה-ארגון ושיפוץ מקיף. בעירייה מציינים שלקראת חודש דצמבר תושלם בנייתו של בית הספר היסודי ברמת הנשיא.

מהעירייה נמסר כי בשנת הלימודים הקרובה בחינוך היסודי יושם דגש על שיפור השירות העירוני שניתן למנהלי בתי הספר, שרובם הם עובדי משרד החינוך, תוך ייעול תהליכי העבודה השוטפים. עוד מציינים בעירייה כי במסגרת תוכניות הלימודים יינתן מענה לכל שכבות הגיל בדגש על נושאים כמו שיפור מיומנויות השפה, התייחסות מעמיקה לשמירה על ניקיון העיר, על איכות הסביבה ועל הבריאות, שימוש מושכל בטלפוניים ניידים, התמודדות עם חיות הבר בנוף העירוני, הטמעת חשיבותו של המיחזור וצמצום הצריכה. בעירייה מדגישים כי כל התוכניות הללו ייבנו עם הצוותים ועם הקהילות בבתי הספר.

בתחום החינוך הלא פורמלי מתכוונים בעירייה לארגן פעילות חברתית קהילתית לנוער באמצעות המרכזים הקהילתיים ומרכזי הנוער, לקיים אירועי הפנינג קהילתיים בגנים הציבוריים בכל השכונות, להעלות הצגות, לקיים אירועי שעות סיפור ולארגן פעילויות של מנהיגות הנוער. נוסף על כך יוגדלו המשאבים לתנועות הנוער וייערכו פעולות הוקרה למדריכי תנועות הנוער.

השנה תיתן העירייה מענה ל-13,000 הורים על ידי מינהלת הורים בשלוחותיה ברחבי העיר. במסגרת זו יתקיימו סדנאות כמו סדנת הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז, סדנה לניהול ולשליטה בכעס, סדנה לאבות בלבד, סדנת שחיקה בהורות וסדנת סמכות הורית. כמו כן יתקיימו כנסים, ובהם כנס הורים לפתיחת שנת הלימודים, כנס יום האשה הבין לאומי וכנס יום המשפחה, וייערכו הרצאות להורים בנושאים הורות יצירתית במאה ה-21, סיכוני רשת וגלישה בטוחה, חינוך למיניות בריאה, משפחה מתלהבת, להיות ילדה ואמא והורות בעידן המודרני.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר