המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: מיקי אופק)
המכללה האקדמית גורדון לחינוך (צילום: מיקי אופק)

בגורדון ייפתח קורס קאוצ'רים בתחום הפרעות הקשב

קורס המאמנים האישיים במכללה האקדמית גורדון לחינוך נועד לאנשי חינוך, למטפלים, למנחי הורים ולקהל הרחב, כולל אנשים המתמודדים בעצמם עם הפרעת קשב וריכוז. בקורס יילמדו טכניקות של אימון שיאפשרו לקואצ'רים לתת לאדם שהם מסייעים לו כלים לסייע לעצמו

פורסם בתאריך: 3.9.19 09:20

המכללה האקדמית גורדון לחינוך תפתח קורס להכשרת מאמנים אישיים (קואצ'רים) בתחום הפרעות הקשב והריכוז. הקורס מיועד לקהל הרחב ובמיוחד לאנשי חינוך, למטפלים, למנחי הורים וקבוצות ולמי שמתמודדים בעצמם עם הפרעות קשב וריכוז. הקורס יימשך 160 שעות אקדמיות, 48 שעות עבודה מעשית ו-12 שעות הנחיה.

נשיא מכללת גורדון פרופ' יחזקאל טלר: "זהו נושא חשוב מאוד. לצערנו, רבים מאוד מהתלמידים שלומדים במערכת החינוך סובלים מהפרעת קשב וריכוז וזקוקים לטיפול. בעבר ילדים שסבלו מהבעיה הזו היו נפלטים מבית הספר כי חשבו שהם או עצלנים, מוגבלים או אוהבים להפריע בשיעורים. אחרי שבמערכת החינוך הבינו שמדובר בבעיה היא הציעה עזרה טיפולית. המערכת הבינה שאלו ילדים נבונים, רק עם קוצים בתחת, ולכן הם לא מסוגלים להתרכז ולשבת במקום אחד למשך זמן רב. אנחנו מלמדים איך למצוא את השיטות המיוחדות כדי להעניק לתלמידים את האפשרות ללמוד למרות הבעיה, כלומר לעקוף אותה".

מה עושה מערכת החינוך כדי לעזור לאותם תלמידים?

"ראשית, היא מעבירה אותם אבחון כדי לאתר את הבעיה. הנתונים מצביעים על כך שיש הרבה מאוד ילדים מאובחנים, אולי אפילו יותר מדי. המערכת האבחונית היא רחבה מאוד וניתן להגיע אליה גם דרך בתי הספר. לאחר האבחון מתאימים לתלמיד את העזרה ואת ההקלות. היום כבר לא זורקים תלמיד מבית הספר בגלל בעיית קשב וריכוז אלא להיפך – מחבקים אותו. בוגרי קורס האימון שלנו יוכלו אחר כך להשתלב במערכת החינוך ולסייע למורים לדעת איך להכיל תלמידים עם בעיה כזו. נשמח לראות בקורס גם הורים כי בהרבה מקרים הם לא יודעים איך לטפל בילדים הקופצניים האלה וזקוקים להדרכה נכונה. חשוב שגם הם יקבלו את הידע".

 

 

מנחת הקורס ד"ר ריטה חורי, מרצה במסלול לחנוך מיוחד בגורדון: "הלומדים יקבלו כלים כדי שיוכלו להשתמש בהם מול מי שהם יסייעו לו. אין כלי אחד שמתאים לכולם. אנחנו נלמד מהו בכלל אימון, מהן הטכניקות של האימון, מיהם האנשים המאובחנים עם בעיית קשב וריכוז, איך לעבוד איתם ואיך לאפשר להם לאבחן את עצמם. צריך להדגיש שהאנשים הללו הם לא מטפלים ולא פסיכולוגים אלא מאמנים שיוכלו להביא את מי שיושב מולם לבנות לעצמו פרופיל של הפרעת קשב וריכוז. ההפרעה הזו היא כמו טביעת אצבע – אין אחד שהוא דומה לשני בהפרעה שלו. ההפרעה בנויה ממעגלים שונים ומעוצמות שונות והיא מתגלה תחומים שונים. העיקרון הוא שהאדם יידע מיהו ומהו, מה מפריע לו ומהן החוזקות שלו. הלומדים יקבלו סל עם אסטרטגיות, וכל קאוצ'ר יצטרך לעזור ולתת את הכלים לאדם שהוא מסייע לו כדי שאותו אדם יוכל אחר כך לאמן את עצמו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר