שביתה במערכת החינוך (צילום: מוטי מילרוד)
שביתה במערכת החינוך (צילום: מוטי מילרוד)

מסתמן: מערכת החינוך בחיפה תושבת ביום שישי

הנהגת ההורים הארצית ביקשה מוועד ההורים היישובי בחיפה להצטרף לשביתה במערכת החינוך במחאה על כך שהממשלה לא תקצבה את הרפורמה בחינוך המיוחד. "אנו קוראים לכל ההורים בישראל לגלות ערבות הדדית", נכתב בהודעה של ההנהגה הארצית

פורסם בתאריך: 9.9.19 12:12

ועד ההורים היישובי בחיפה שוקל להיענות לבקשתה של הנהגת ההורים הארצית להשבית את מערכת החינוך בעיר ביום שישי. ההשבתה מתוכננת כמחאה על כך שהממשלה לא תכננה ולא תקצבה את הרפורמה במערכת החינוך המיוחד. בשעה זו (שני בצהריים) מתקיימות שיחות בין ההנהגה היישובית להנהגות בתי הספר כדי לקבל החלטה משותפת.

בהודעה שפרסמה הנהגת ההורים הארצית נכתב: "כל מערכת החינוך תושבת ביום שישי במחאה תחת הסיסמה 'כולנו מיוחדים'. אנו קוראים לכל ההורים בישראל לגלות מעורבות וערבות הדדית ולתת לילדים שיעור ראשון במעלה באזרחות".

 

 

סגן יו"ר ועד ההורים היישובי יובל רפפורט-רום: "להשבית את מערכת חינוך בכל העיר זה לא עניין של מה בכך, ולכן צריך לשקול בכובד ראש לפני שמתקבלת החלטה. אנחנו מקיימים כעת דיון פנימי גם עם נציגי ההורים בבתי הספר וגם עם נציגי ועדים יישוביים בערים נוספות. אין לנו ספק שנושא תקצוב החינוך המיוחד הוא חשוב מאוד, אבל אנחנו רוצים לדעת בדיוק מה נעשה עד כה על ידי הממשלה, מה הועבר כבר ומה לא, ואז נקבל החלטה. אני מניח שהיא תתקבל בזמן הקרוב".

ממשרד החינוך נמסר: "ביום שישי הלימודים יתקיימו כסדרם, ובתי הספר יהיו פתוחים לרשות התלמידים. המענים שיש לתת לילדי החינוך המיוחד עומדים בראש מעייננו, ולכן במהלך השנה הנוכחית הוספנו עוד אלפי שעות לימוד, בנינו מרחבי למידה חדשים, התחלנו להכשיר את המורים והענקנו גמול לרכזי השתלבות כדי להבטיח את קליטתם של התלמידים המשולבים. בתוך כך, עד כה הוקצו לבתי הספר כ-105 מיליון שקל תקציב שקלי גמיש לשימוש המנהלים, 2,250 רכזי השתלבות, 91 מדריכי הכלה והשתלבות ויותר מ-25,000 תומכי הוראה בבתי הספר. כמו כן נוספו כ-17,000 שעות הכלה, נבנו כ-560 כיתות חינוך מיוחד חדשות ו-135 מרחבי הכלה, וכ-5,000 אנשי הוראה עברו פיתוח מקצועי בנושא הכלה והשתלבות. עם זאת, משרד האוצר יידרש לתקצב בבסיס את הגידול הטבעי כדי שהמשרד ימשיך לשקוד על טיפוחם של ילדי החינוך המיוחד כדי להבטיח את הכלתם המיטבית במערכת החינוך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר