ליל המדענים במדעטק (צילום: מושון תמיר)
ליל המדענים במדעטק (צילום: מושון תמיר)

הרצאות, סדנאות והדגמות בליל המדענים והמדעניות

המדעטק ואוניברסיטת חיפה הם שני המוסדות שיפתחו את שעריהם באירועי ליל המדענים והמדעניות שיתקיים ביום חמישי. אירועי האוניברסיטה יתקיימו השנה בקמפוס הנמל בסגנון "מדע על הבר"

פורסם בתאריך: 16.9.19 07:48

אירועי ליל המדענים והמדעניות 2019, שבו פותחים מוסדות אקדמיים, מכוני מחקר ומוזיאונים ברחבי הארץ את דלתותיהם לציבור, יתקיים ביום חמישי בשעות 22:00-17:00. ליל המדענים והמדעניות הוא יוזמה של האיחוד האירופי שמממן את האירוע, והוא מתקיים בתמיכתו של משרד המדע והטכנולוגיה.

השנה יעסוק ליל המדענים והמדעניות בנושא "מרעיון למציאות", ובחיפה הוא יתקיים במדעטק ובקמפוס של אוניברסיטת חיפה בעיר התחתית. שמו של האירוע שונה השנה מליל המדענים לליל המדענים והמדעניות כחלק מתפישתו של המשרד למדע ולטכנולוגיה לקידום שוויון מגדרי ולעידוד נערות ונשים ללמוד, לחקור ולהצטרף לקהילת המדע והטכנולוגיה בישראל.

במתחם של האיחוד האירופי במדעטק תינתן לציבור הזדמנות לפגוש פנים אל פנים חוקרים ומדענים ולשוחח איתם בנושאי מדע. באירוע המרכזי במוזיאון, שיעסוק בתולדות התעופה ויתקיים באמפי של פארק המדע, ייסקרו נושאי תעופה שונים, ובהם איך האדם למד לעוף, לטוס ואפילו לנחות על הירח בליווי הדגמות של מגוון כלי תעופה כמו המצנח של ליאונרדו דה וינצ'י, הצפלין והדאונים.

באולם דגני יתקיימו ארבע סדנאות. בסדנה "מדע כבר לא בדיוני", שנערכת בסגנון חדר בריחה, יתבקשו המשתתפים למצוא קוד סודי על ידי פתרון חידות העוסקות בהמצאות אשר מבוססות על רעיונות מיצירות מדע בדיוני; בסדנה "הכל מתחבר" יתבקשו המשתתפים לבנות דגמים תלת ממדיים מקשי שתייה תוך שימוש בעקרונות בסיסיים במכניקה ופיזיקה; הסדנה "בועות משגעות" תעסוק ביצירת בועות סבון ענקיות בצורות שונות; והסדנה "מדע קסום" תעסוק במדע שמאחורי הקסמים.

 

 

אירועים נוספים כוללים הדגמות מדעיות של רובוטים דמויי אדם שאותן יבצע צוות הרובוטיקה של המדעטק, והדגמות מדעיות מעולמו של דה וינצ'י שבמסגרתן ייצאו המשתתפים למסע בעקבות חייו של המדען והממציא.

הקהל מוזמן גם להרצאתו של עפר פורר על החללית הישראלית "בראשית" שתוכננה לנחות על הירח אך התרסקה, ולהרצאה של ד"ר יותם הוד על הדור הבא של כיתות הלימוד.

האוניברסיטה תקיים בליל המדענים והמדעניות 13 הרצאות בסגנון "מדע על הבר" החל בשעה 19:00, ובהן הרצאתו של ד"ר אורי הרץ ב-MDgo ברחוב העצמאות 41 בנושא "מצב רוח, הפתעות והימורים", שתעסוק במערכת לניתוח בזמן אמת של תאונות דרכים אשר מפיקה דוח על סוג הפציעות ועל חומרתן. הדוח נשלח מיד עם התרחשות התאונה למד"א ולבתי החולים על מנת לסייע לצוותים הרפואיים לקבל החלטות רפואיות ולהעניק טיפול יותר נכון בשטח.

הרצאה נוספת יישא ד"ר רועי דיאמנט בנושא "מתחת למים – מסע טכנולוגי לגילוי סונארי של ספינות טובעות ויישובים פרה היסטוריים". ההרצאה תתקיים בקמפוס של האוניברסיטה ברחוב הנמל 65.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר