רכב הסעות (צילום: טס שפלן)
רכב הסעות (צילום: טס שפלן)

הורים לילדי החינוך המיוחד באליאנס: "לא נשלח אותם לבית הספר"

ושוב, הורים לתלמידים בחינוך המיוחד, הפעם בבית הספר אליאנס, מאיימים לא לשלוח את ילדיהם ללימודים בגלל בעיות קשות בהסעות. לטענתם הם לא זוכים למענה מעיריית חיפה. אם לילדה בבית הספר: "הסבל הוא יומיומי וחייבים למצוא לו פתרון"

פורסם בתאריך: 24.9.19 15:46

הורים לילדים בחינוך המיוחד שלומדים בבית הספר העל יסודי אליאנס מאיימים לא לשלוח את ילדיהם ללימודים בגלל בעיות קשות בהסעות והיעדר טיפול מצדה של עיריית חיפה. תלונותיהם של ההורים שילדיהם לומדים באליאנס מצטרפות לתלונות של הורים לתלמידים בחינוך המיוחד בגני הילדים בעיר, שעליהן דווח ב"כלבו – חיפה והצפון" בשבוע שעבר.

במכתב תלונה ששלחו הורי התלמידים לראש העיר עינת קליש רותם ולמנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל הם תיארו בעיות שאותן הם חווים ברמה היומיומית: "בכל בוקר הילדים ממתינים בין 30 ל-50 דקות מחוץ לבית. במקרים רבים רכב ההסעה נעצר באמצע הכביש והילדים נאלצים לחצות כביש סואן כדי להגיע לרכב. הנהגים מתעצבנים אם הם צריכים להמתין אפילו חצי דקה, כשהילד חוצה את הכביש עד שהוא מגיע".

עוד כתבו ההורים כי ילדיהם מגיעים באיחור רב לבית הספר: "הילדים שלנו הם ילדים מיוחדים, ובשבילם להתחיל את יום הלימודים באיחור או לעבור מקרים של סכנת חיים זה מסוכן מאוד. כל ילד מקבל טראומה פסיכולוגית קשה".

בהמשך תיארו ההורים מקרים שבהם הגיעו רכבי הסעות תקולים לאסוף את התלמידים, כאשר באחד מהמקרים, בדרך מבית הספר הביתה, נמנעה פגיעה רק בדרך נס: "אחד מהרכבים התחיל להעלות עשן. למזלנו, המלווה הספיקה להוציא את הילדים מהרכב. לאחר מכן הם המתינו במשך שעה ליד בית הספר להגעה של רכב חלופי, בזמן שבית הספר היה סגור והילדים נשארו לבד בכביש עם המלוות".

כמו כן כתבו ההורים כי הם פנו לגורמים האחראים על ההסעות בעירייה, אך אלה סירבו לדבר איתם. ההורים הביעו חשש שעם תחילת הגשמים הבעיות יחריפו מכיוון שהילדים ממתינים זמן רב להסעה מחוץ לביתם.

 

 

אם לילדה שלומדת בכיתת החינוך המיוחד באליאנס: "הסבל הוא יומיומי וחייבים למצוא לו פתרון. אם המערכת לא תתעשת ותטפל בבעיות, הילדים שלנו לא יגיעו יותר לבית הספר. למה הם צריכים לסבול בגלל חוסר ארגון?".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "האחריות על ארגון ההסעות ועל ביצוען חל על הרשות המקומית. משרדנו אחראי על מימון ההסעות בלבד. עם זאת, נבדוק את הנושא אל מול הרשות המקומית".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פלמר

    רק שלא יגידו שאלו ההסעים של ההנהגה הקודמת.
    ירושות למינהם. זה לא מעניין !! דיי
    נחשון — תדאג להם. תודה

  2. סתיו

    גם אני לומד באליאנס חיפה ההסעה שלי תמיד מאחרת בצוהריים תמיד יש תקלה ברכב אמרו לי בבית ספר שאים אתלונן להורים אז אולי הנושא יטופל אבל ההורים שלי לא לוקחים את זה ברצינות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר