רכב הסעות (צילום: טס שפלן)
רכב הסעות (צילום: טס שפלן)

ההורים זועמים: ילדים בחינוך המיוחד צולמו על ידי נהג הסעות

לאחר הפרסום ב"כלבו - חיפה והצפון" על כך שהורים לתלמידים בחינוך המיוחד באליאנס מאיימים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר, התברר כי אחד מנהגי ההסעות צילם כמה מהתלמידים ללא רשותם. כעת מאיימים ההורים להתלונן במשטרה ודורשים מעיריית חיפה להתחייב שילדיהם לא יצולמו יותר

פורסם בתאריך: 2.10.19 11:16

פרשת ההסעות במערכת החינוך המיוחד בחיפה מסתעפת. בשבוע שעבר פורסם ב"כלבו – חיפה והצפון" כי הורים לתלמידי החינוך המיוחד בבית הספר אליאנס מאיימים לא לשלוח את ילדיהם לבית הספר בגלל כשלים בהסעות. ימים אחדים לאחר הפרסום התברר להורים כי אחד מהנהגים שמסיע את ילדיהם צילם כמה מהתלמידים ללא רשות של הוריהם, שכעת מאיימים כי אם התמונות לא יימחקו מהטלפון הנייד של הנהג הם יתלוננו למשטרה. ההורים גם דורשים התחייבות בכתב מעיריית חיפה שילדיהם לא יצולמו יותר ללא אישורם.

אם לתלמידה שילדתה צולמה: "הייתי בשוק כששמעתי שצילמו את הבת שלי. מדובר בסרטון שבו מצולמים גם ילדים אחרים שנזקקים לשירותי ההסעה. אני דורשת לקבל מהעירייה מכתב רשמי עם הבטחה שיותר לא יצלמו את הבת שלי ושיוודאו שחס וחלילה התמונה לא נשמרה אצל הנהג. מבחינתי, שיבדקו את הטלפון ואת כרטיס הסים שלו. תמונה של הבת שלי לא צריכה להיות שם. אם זה לא ייעשה, אפנה למשטרה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "נהג ההסעות העביר למפקח על ההסעות צילום שמראה תלמיד שנאסף מביתו ואינו חוצה את הכביש. הצילום נמחק והנושא טופל בחומרה מול חברות ההסעות, תוך חידוד הנהלים האוסרים על צילום של תלמידים".

 

 

באשר לתלונות על כשלים רבים במערך ההסעות בחינוך המיוחד נמסר מהעירייה: "לא ניתן להתייחס ברצינות לטענה על 'עשרות הורים' שטוענים לכשלים חמורים. לבית הספר מגיעים מדי יום שבעה רכבי הסעה אשר מסיעים עשרות תלמידים מכתובות שונות בעיר. בשבוע הראשון ללימודים התקבלו שתי תלונות של הורים על איחור בזמן הגעת התלמידים לבית הספר, ואלו טופלו באופן מיידי ולא חזרו על עצמן. לאחרונה התקבלה תלונה אחת נוספת שהוגשה על ידי אחת מהמלוות. התלונה נבדקה על ידי המפקח על ההסעות שמצא כי הרכב שבו מדובר אכן איחר בעקבות תקלה ברכב. החברה נקנסה והוזהרה כי אם המקרה יישנה, תישקל אפשרות להפסיק את ההתקשרות עמה. הטענה בדבר תלמיד שנאלץ לחצות את הכביש נבדקה גם היא. מדובר בתלמיד בן 14 שחוצה את הכביש עם מלווה. מעבר של האוטובוס לצדו השני של הרחוב מצריך עיקוף שיאריך את זמן הנסיעה בכ-25 דקות. הסדר זה, שנקבע על ידי החברה במטרה לקצר את זמן הנסיעה של שאר הילדים המשתמשים בהסעה זו, אינו מקובל על העירייה אשר תנחה את החברה להקדים את זמן היציאה של ההסעה, כך שהילד ייאסף מביתו ולא יאלץ לחצות את הכביש".

עוד הוסיפה העירייה כי "כפי שמסרנו בעבר, הסעות החינוך המיוחד לכל בתי הספר בעיר, כמו גם לבית הספר אליאנס, מבוצעות על פי נהלים קפדניים שנועדו להבטיח כי כל התלמידים יגיעו במועד, כשהם מלווים בסייעות הנדרשות, וצוותי החינוך נמצאים כבר במקום ויכולים להשגיח ולסייע במידת הצורך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לא רלוונטי לציבור

    איזה עניין יש במקרים הפרטיים האלו לציבור?
    ולגבי צילום יש בחיפה מאות מצלמות ברחובות שפוגעות בפרטיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר