עינת קליש רותם מסירה את הלוט מעל השלט לזכרה של רחל מתוקי (צילום: שושן מנולה)
עינת קליש רותם מסירה את הלוט מעל השלט לזכרה של רחל מתוקי (צילום: שושן מנולה)

קליש רותם: "בקרוב נכין תוכנית אב למוסדות החינוך"

בטקס קריאת שמו של בית הספר חוגים על שמם של רחל מתוקי ויאיר ואלן כ"ץ אמרה ראש העיר עינת קליש רותם: "נלמד על התשתיות של מבני החינוך, נמפה את הקיים, נצביע על החסר ונתכנן את עתיד ילדי העיר לא רק בטווח של שנה קדימה, אלא הרבה מעבר"

פורסם בתאריך: 25.10.19 13:18

טקס קריאת חטיבת הביניים של בית הספר חוגים על שם המנהלת לשעבר של מחוז חיפה במשרד החינוך רחל מתוקי ז"ל, והחטיבה העליונה על שמם של מנהלו הראשון של בית הספר יאיר כ"ץ ורעייתו אלן רעיה, חברת הנהלת בית בית הספר, התקיים היום (שישי) במתחם בית הספר.

באירוע השתתפו בני משפחותיהם של מתוקי וכ"ץ, ראש העיר עינת קליש רותם, מחזיקת תיק החינוך בעיריית חיפה סיגל ציוני, מנהלת בית הספר מילנה מירון, בכירים במערכת החינוך העירונית ובמשרד החינוך במחוז, בוגרי בית הספר ובהם ראש העיר לשעבר יונה יהב, תלמידים ומנהלי בתי ספר בעיר.

 

 

כזכור, שמן של שתי החטיבות נקבע רק בפשרה שהושגה בבג"ץ שדן בעתירה שהגישו 26 עותרים בחודש יולי נגד העירייה, שביקשה לקרוא את בית חוגים על שמה של מתוקי בלי ששמם של מייסדי בית הספר – בני משפחת כ"ץ – יוזכר.

בדבריה התייחסה קליש רותם לנושא החינוך בעיר ואמרה כי הוא נמצא בראש סדר העדיפות שלה ושל צוותה: "בחודשים הקרובים נתחיל בהכנת תוכנית אב מעמיקה למוסדות החינוך בחיפה, שתחקור את צורכיהן של הקהילות החיפאיות המגוונות אשר השתנו במרוצת השנים ואת תנאיהן. נלמד על התשתיות של מבני החינוך, נמפה את הקיים, נצביע על החסר ונתכנן את עתיד ילדי העיר לא רק בטווח של שנה קדימה, אלא הרבה מעבר. כולי תקווה שנצליח להצעיד לא רק את החינוך החיפאי להישגים משמעותיים אלא גם נפתח ונטפח עוד בתי ספר בעיר".

 

 

ציוני, אשר נמנית עם בוגרי בית הספר, אמרה: "המעמד הזה הוא מרגש מאוד כי זה ארבעה עשורים לא קם בית ספר תיכון חדש בחיפה. מלכתחילה לא היה אמור לקום כאן בית ספר תיכון (המקום יועד לבית הספר היסודי דוד ילין; ש״מ), אך ביחד עם מתוקי בתפקידה כמנהלת המחוז הבנו את הצורך בהקמתו כאן".

יצוין כי שמה של מנהלת בית הספר לשעבר רחל ויינברג ז"ל, שנפטרה ב-1 בספטמבר 2017, לא הוזכר על ידי איש מהנואמים בטקס. ממשפחה נמסר בתגובה: "אנו רואים בצער רב את העובדה ששום גורם רשמי לא טרח להזמין אותנו לטקס. רחל נטלה חלק משמעותי בתכנון המבנים של בית הספר החדש, הן מהבחינה עיצובית והן מבחינת התאמתם הפדגוגית. עד יום מותה היא פעלה לקידום בית הספר ולהעברתו למקומו הנוכחי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מבחינת אי הזכרתה של רחל ויינברג נעשה עוול גדול!
    בטקס נכחו גם הורים פעילים בביהס והדבר לא הוזכר לא בכתבה זו ולא בנאומים. הורים הם חלק חשוב במשולש "תלמידים- מורים-הורים".

  2. בלאגן קריאת חוגים על שמה מעורר תהיות רבות

    מה פולחן האישיות לרחל מתוקי ז"ל? היא הייתה עובדת מעולה מסורה חרוצה ממש כמו אלפי עובדים אחרים במערכות העירוניות ולא ראיתי שקוראים לכיכר על שם ראש אגף התנועה או גן ציבורי על שם ראש אגף הגינון וזה גם מעשה שלא יעשה איפה ואיפה בין עובדים ומנהלים נכון אם למישהו היו הישגים יוצאי דופן וקיבל יקיר העיר וכד' אבל לקרוא בית ספר על שמה? מה עם קודמיה? זה יהיה עכשין נוהג קבוע? ממש לא ברור הקריטריונים פה.

  3. רני

    לא ברור למה צריך לקרוא גם בית ספר וגם רחוב ע״ש אדם אחד, אני בטוח שיש אנשים מוכשרים נוספים שאפשר לקרוא מקומות על שמם

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חלפו מספר חודשים וכף רגלה של ראש העיר לא דרכה בבתי הספר שלנו. כעת מצהירה שתוך כמה חודשים תצא עם תוכנית חינוכית. לי זה מזכיר מערכון של הגשש החיוור מפעם… החליטו שבעוד כמה חודשים יחליטו לא להחליט…. עינת בחרתי בך. את לא מורגשת לחלוטין….

  5. שלטופן

    עינת .כבוחר בך.שאלה.מה עשית עד היום.כלום גורנישט נאדה.רק תוהו ובוהו .

  6. גרציה

    "נלמד על התשתיות"???
    מתי תפסיקי ללמוד ותתחילי לעבוד???
    בשנה אחת השמדת את העיר. קחי את נחשון ועופי מפה!!!

  7. הלל צימר

    מה עושים בנושא דילול חזירי הבר בחיפה?זה מטרד גדול מאוד ומהווה איום על תושבי חיפה.

  8. יגיל

    תלמד תלמד
    ולא לומדת דבר
    רק נזק וסחיטת הציבור מכל כיוון אפשרי.

    פתאום קיבלתי מכתב מהעירייה לשלם ארנונה על מרפסת שאין לי. הזויים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר