שיעור של בית החינוך דרך הרוח באוניברסיטת חיפה
שיעור של בית החינוך דרך הרוח באוניברסיטת חיפה

לראשונה: תלמידי יסודי בחיפה לומדים באוניברסיטה

לראשונה מאז הקמתו בשנת 2012 פתח בית החינוך של עמותת דרך הרוח באוניברסיטת חיפה את שעריו לתלמידי בתי ספר יסודיים. בבית החינוך היסודי לומדים 26 תלמידים מכיתות ד' ו-ה' בשלושה בתי ספר ממלכתיים בחיפה - חופית, דינור ושלווה

פורסם בתאריך: 11.11.19 09:02

שנת הלימודים "האקדמית" בבית החינוך של עמותת דרך הרוח באוניברסיטת חיפה לתלמידי בתי הספר היסודיים נפתחה השבוע לראשונה. בבית החינוך היסודי לומדים 26 תלמידים מכיתות ד' ו-ה' בשלושה בתי ספר ממלכתיים חיפאיים – חופית, דינור ושלווה. הלימודים, שהחלו ביום שלישי, מתקיימים בשעות 17:30-14:15 וכוללים מקצועות כמו פילוסופיה וספרות.

את בית החינוך הראשון בארץ של עמותת דרך הרוח לקידום מדעי הרוח יזמו בשנת 2012 זוג חיפאים – ליאור פרלמן וד"ר סיגל נאור-פרלמן באוניברסיטת חיפה, והיא יועדה עד השבוע לתלמידי תיכון בלבד. העמותה מפעילה עוד חמישה בתי חינוך בארץ – באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת בר אילן, באוניברסיטת בן גוריון ובמכללות האקדמיות אורנים ותל חי. בית החינוך דרך הרוח פועל בשיתוף עם החוג לחינוך באוניברסיטה, עם עיריית חיפה ועם משרד החינוך.

 

 

נאור-פרלמן: "התלמידים מגיעים אלינו לאחר הלימודים, מקבלים ארוחת צהריים חמה ואז מתחילים ללמוד".

פילוסופיה היא לא מקצוע קשה לתלמידי בית ספר יסודי?

"הם לא לומדים על פילוסופיה או על פילוסופים כמו אפלטון אלא איך להיות אפלטון, כלומר הם לומדים לחשוב, לקרוא טקסטים ולשאול שאלות, ואז מתקיים דיון. בחלק השני של היום הם לומדים ספרות. אנחנו קוראים איתם שירה ופרוזה שיועדו לאו דווקא לילדים. הפעילות כאן היא לא חוג וגם לא לימודי העשרה או פרויקט כלשהו, זהו בית חינוך של ממש והלימודים כאן פותחים את הראש. בהמשך אנחנו מתכננים לשלב את תלמידי בית החינוך היסודי עם תלמידי התיכון שכבר לומדים כאן".

האם גם אתם נותנים ציונים כמו בבתי הספר שמהם התלמידים מגיעים?

"לא. אין כאן ציונים ולא כל אמצעי מדידה אחר. אנחנו עובדים הרבה מאוד על מחשבה, על קריאה ועל כתיבה. התלמידים הגיעו אלינו עם הרבה מוטיבציה ללמוד, וכבר ביום הראשון ללימודים הם ביקשו לשאול ספרים מהספרייה. בשיעור הפילוסופיה הם שאלו שאלות ברמה גבוהה מאוד".

איך נבחרו בתי הספר והתלמידים?

"מפקחת של משרד החינוך במחוז המליצה על בתי הספר. נפגשנו עם המנהלים וביקשנו מהם לבחור ילדים, לאו דווקא כאלה שנחשבים למצטיינים. הגבלנו את מספר התלמידים שכל בית ספר ישלח כי אנחנו לא קולטים יותר מ-26 ילדים. התחלנו את היום הראשון ללימודים עם רשימת המתנה ארוכה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר