אזעקה בדרום (צילום: גיל אליהו)
אזעקה בדרום (צילום: גיל אליהו)

בתי הספר בחיפה: בוטלו כל הטיולים לדרום ולמרכז

בעקבות ההסלמה הביטחונית ביטל משרד החינוך את כל הטיולים של תלמידי בתי הספר בחיפה שהיו אמורים להתקיים באזור הדרום ובאזור המרכז. שירות הפיקוח הייעוצי שלח מכתב לבתי הספר בבקשה מהמורים לשוחח עם התלמידים על המצב

פורסם בתאריך: 12.11.19 11:26

משרד החינוך ביטל את כל הטיולים של תלמידי בתי הספר בחיפה שהיו אמורים להתקיים באזור הדרום ובאזור המרכז. במקביל שלח שירות הפיקוח הייעוצי מכתב לבתי הספר, ובו התבקשו המורים לשוחח עם התלמידים על המצב.

"התעוררנו הבוקר לירי רקטות מרצועת עזה", נכתב במכתב, "מציאות זו, שבה רבים מאיתנו נמצאים במתח ביטחוני, עלולה להשפיע על המצב הרגשי של מבוגרים, ושל ילדים במיוחד. גם במקומות שבהם מתקיימים הלימודים יש מתיחות ועלולים להתעורר חששות ודילמות. לנוכחותכם יש תמיד משמעות רבה עבור התלמידים, ובמיוחד בימים כאלה".

בהמשך המכתב מתבקשים המורים לפעול לפי ההנחיות ולתמוך בתלמידים הזקוקים לתמיכה: "במקומות שבהם מתקיימים לימודים חשוב שהמורים יתווכו בצורה עניינית ורגועה את הנחיות פיקוד העורף, יתרגלו הליכה למרחבים המוגנים ויהוו דוגמה אישית למילוי קפדני של ההנחיות. הילדים ירגישו בטוחים ומוגנים יותר כשהם יראו שהמבוגרים האחראים עושים ככל יכולתם להגן על עצמם ועל הילדים שעליהם הם מופקדים. יש לקיים שיחה עם התלמידים על האירוע במילים פשוטות וברורות, ללא דרמטיזציה מיותרת, וחשוב להדגיש שכוחות הביטחון עושים את המיטב על מנת לשמור על ביטחוננו. במקומות שבהם מתקיימת שגרת לימודים חשוב לעודד את הילדים ללכת לבית הספר או לגן. השגרה מחזקת ונותנת מסר של נורמליות והמשך רציפות של החיים".

עוד נכתב כי חשוב לאפשר לילדים לשתף במחשבותיהם ובחוויותיהם: "גם המבוגרים יכולים לשתף במחשבותיהם ובחששותיהם אם הם חשים שהם מסוגלים לעשות זאת תוך תחושת שליטה. חשוב שאנשי החינוך ישדרו אמון ביכולת התמודדות של תלמידיהם, אך גם יהיו ערניים לילדים הזקוקים להתייחסות מיוחדת".

בסיום המכתב צוין כי חשוב לעודד את ההורים להיות בקשר עם מחנכות ועם גננות בכל מידע על הילד שעשוי להיות רלוונטי בעת אירוע חריג.

 

 

בתוך כך, בפיקוד העורף מבקשים מהנהלות מוסדות החינוך בחיפה לרענן את ההנחיות להתנהגות בשעת חירום למקרה הצורך.

מסבירן פיקוד העורף רס"ן (מיל') איציק טסלר: "זה הזמן לרענן את ההנחיות ולשוחח עם הילדים על היערכות למצב חירום. יש לבדוק עם הילדים בבית הספר אם הם יודעים היכן המרחב המוגן ואיך להגיע אליו בצורה בטוחה, ולהסביר להם מה הם צריכים לעשות אם נשמעת אזעקה כשהם נמצאים ברחוב בדרך לבית הספר. במקרה כזה הם צרכים להיכנס לבניין הסמוך, לעלות לקומה הראשונה ולהמתין שם במשך עשר דקות. אם האזעקה נפסקת לפני שהם מגיעים לבניין יש לשכב על הרצפה ולכסות את הראש בעזרת הידיים. אם האזעקה נשמעת בזמן נסיעה באוטובוס, הנהג צריך לעצור בצד הדרך, לפתוח דלתות ולאפשר לציבור הנוסעים לצאת. אם ניתן להגיע לבניין בעת האזעקה צריך לעשות זאת, ואם אין מבנה קרוב צריך להתכופף מתחת לקו חלונות האוטובוס ולהגן על הראש בעזרת הידיים. גם כאן, רק אחרי עשר דקות ניתן להמשיך בנסיעה".

לגבי חיפאים שעובדים במרכז הארץ אומר טסלר: "בעבודה שאינה מוגדרת כחיונית אפשר להגיע לעבודה רק אם יש במקום מרחב מוגן תיקני. אם לא, אז לא להגיע. עובדים בעבודות חיוניות כמו משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות, תאגידי המים, חברת החשמל, קופות החולים, בתי החולים וסופרמרקטים, חייבים להגיע לעבודה במרכז הארץ גם בעת חירום. למי שעדיין יש שאלות ניתן להתקשר למוקד 104 של פיקוד העורף לקבלת מענים".


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פולינה

    בקרוב עקב חשש להתקהלות . ביטול כללי של החג של החגים. סגר מוחלט לשדרות בן גוריון

  2. חסוי

    אמרו בחדשות שזה יכול להגיע לחיפה ורוב הסיכויים הם ישלחו טיחים לחיפה תתכוננו תכינו מקלטים למקרה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר